Mikado logo 480 xxtreme

Ik heb wat te doen tijdens de kerstdagen

:x-mas:

Vandaag opgehaald. Heb ik iets te doen tijdens de kerstdagen....:p

 
Zodra ik begin te knutselen zal ik wat foto's posten.

Ik ben nu even naar geschikte lipo's aan het kijken. Als ik de diverse input op de forums mag geloven dan is de schacht voor de lipo ongeveer 52x52 mm. Dat is dus krap voor een 4000 mA. 6S.

Voor de veiligheid ga ik even van een maximale hoogte van 50 mm. uit.

Misschien is een 3300 mA. veiliger (en ook lichter) maar ik heb geen idee bij de vliegtijd die ik dan heb.

Qua set-up is deze heli gelijk aan de Logo 400. Zijn er MBF-ers die hier iets over kunnen zeggen?
 
Ik heb zelf een Logo 400SE met 3300mAh/6S/30C lipo. Vliegtijd met gemak 6:30 minuten met onderstaande vliegstijl.

zlHfaJ3V88s[/media] Logo 400SE 3D rc helicopter flight - YouTube

Ik heb dan nog 20% capaciteit over in de lipo. Nu heb ik alleen het idee dat de 480 een stuk zwaarder is dan de 400SE. Je vliegtijd neemt daardoor iets af. Maar ik verwacht nog steeds meer dan voldoende.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt. Lijkt op mijn vliegstijl maar ik moet nog wat oefenen om bij jou in de buurt te komen :rolleyes::p.

Een vliegtijd van 5:00 tot 5:30 vind ik acceptabel.

Ik ga dus beginnen een 3300 mA te bestellen.

Wat is de headspeed op het filmpje?

Gr. Robert
 
Robert, de Vbar governor heb ik ingesteld op (N)1900, (I1)2100 en (I2)2384 rpm.

En nog een film van Mirko Cesena:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht in eerste instantie dat het een upgrade van de Logo 400 was. Maar er zijn toch wel behoorlijk wat verschillen met de Logo 400. Persoonlijk ben ik er wel van onder de indruk.
 
Ik keek net ook het filmpje en dit valt mij op in het filmpje: 2 ringen op het uiteinde van het bladhouder. Waar het linkje zit.
ubazenus.jpg


Ik heb hier op de 700 Xxtreme ook al last van.
Zou toch niet moeten horen lijkt mij...? Ik vind het bij me 700 Xxtreme wel 'slordig' voor die centen...
 
zonder die ringen zal er een beetje delta in de aansturing zitten. Meeste fbl koppen hebben 0-delta maar bijvoorbeeld de Thunder Tiger E720 en E700 hebben weer wel delta. Is ook niet noodzakelijk om eruit te halen met de shims.
 
Ik zag het ook op de heli toen op heli masters op de heli van Michael Wisbacher. En ik keen daarna bij mij thuis, en verrek ik had het ook.

Als het NIET op tekening staat, vind ik het slordig je dit zelf op moest lossen.. Mikado is toch een goed merk. En Ik als verfent Mikado fan! Maar hier sta ik weer van te kijken...

Maar dit zul je pas tegenkomen als je met de kop begint.
 
Het is ook helemaal geen probleem en voor de meeste mensen zal het een onmerkbaar verschil geven. En volgens sommigen heeft het juist een positieve invloed...
 
Ik vraag mij altijd af wat nu toch zo de ophef over het delta-effect is, want volgens mij kan dat niet werken....

Een invloed van buitenaf zou een rotorblad omhoog dwingen, het delta-effect zou dan een geringe instelhoek verandering (die het blad terugstuurt) als gevolg moeten hebben.

Echter: de reactie van een blad op een instelhoek verandering ligt 90 graden na de instelhoek verandering, en dus haaks op de invloed van buitenaf....

Daarnaast lijkt me dat de FBL electronica behoorlijk effectief al deze eventuele effecten teniet zou moeten doen, aangezien het voor die electronica geen verschil maakt of de verstoring van een windvlaag, vanuit het delta-effect (als dat al bestaat) of vanuit een commando van de piloot komt.

Ik heb nu door de jaren heen met verschillende koppen met en zonder delta gevlogen, zowel met als zonder flybar, en zowel positieve als negatieve delta, maar allemaal zonder E-stab. sommigen daarvan hadden het aanstuurpunt ruim twee cm uit het hart zitten... En ik kan eigenlijk geen significant verschil in vlieggedrag merken, tenminste, niet iets wat ik aan het delta effect zou kunnen toeschrijven. Hooguit loopt de ene rotor rustiger dan de andere maar daar merk je dan weer qua vliegen weinig van.

Het lijkt mij dan ook stug dat die twee ringetjes (wat is dat? 1 mm?)merkbaar verschil gaan maken als er ook nog een FBL set tussen gekoppeld zit. Dat verschil zit naar mijn idee eerder tussen de oren (wat overigens ook een heel groot verschil kan betekenen).

Groet, Bert
 
Heeft dit niet gewoon te maken met het feit dat de kracht bij een roterend object ongeveer 90 graden later pas zijn uitwerking heeft? De swash meenemers zitten vast op de kop en daar kan je dus niet mee draaien. Vandaar misschien de ringen om de paar graden op te vangen.

Maar hoe weet je nu precies hoeveel ringen er tussen moeten??
 
nee daar heeft het niks mee te maken. Het is delta, geen phasing.
Phasing zou je krijgen door ringen onder de meenemers te leggen.
 
Back
Top