E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Ja dat is waar... Moeilijk te zeggen inderdaad.
    Gewoon testen lijkt me.
    Dit las ik ergens en lijk me wel een goede "regel":

    Veel lawaai en weinig accelaratie -> te los.
    Erg makkelijk de hele tijd wheelies -> te vast.
     
  2. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Zoals je miss al gelezen heb rij ik op een circuit (heb vroeger wel een revo gehad) met een mugen mbx6 eco en nanotech 2x2S 5800(of 5600)Mah 30-60C.
     
  3. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Fraaie wagen! :D
    Welke accu's gebruikte je in de E-Revo?
     
  4. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    2x2S turnigy 5000mah 30(of 35C) met 20/54 gearing (kon ook 19/54 zijn)
     
  5. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Was er een verschil tussen die "gewone" Turnigy's en de Nano-Techs die je nu hebt?
     
  6. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    De nanotechs hebben stuk meer punch en de rijtijden zijn beter tov de normale aangezien de meeste nanotechs een hogere capaciteit (meer mAh) hebben.
     
  7. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Meet iemand hier wel eens de snelheid van zijn E-Revo?
    Zo ja, hoe doen jullie dat?

    Ik ben op zoek naar een goedkope manier om dit te doen...
     
  8. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik heb telemetry, maar dat is niet zo heel nauwkeurig natuurlijk. Het beste kun je een oude telefoon nemen met GPS en die aan je E-Revo tapen. Of zo'n garmin GPS logger bijvoorbeeld.
     
  9. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Volgens mij heb ik nog wel ergens zo een logger thuis liggen. :D
     
  10. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Dit is mijn eerste keer dat ik een body spuit...
    Het is niet super goed gelukt, maar ben er wel blij mee! ;)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Erg coole body!
     
  12. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ik wil de servo's upgraden van mijn XS en Revo. Iemand van jullie ervaring met de Ace DS1015 in de Revo?

    Wat heb ik naast deze servo nog meer nodig? Welke stuur arm bijv, of kan ik die er standaard in zit blijven gebruiken?
     
  13. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Dankje!
    Ik ben aan het denken nog een body te kopen.
    Een Proline F150 Raptor en dan haal ik de vleugel eraf.
     
  14. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik zou denk ik dan deze nemen: HS-7950TH Servo
    Hitec 7950TH.

    Is een stuk sterker en minimaal (verwaarloosbaar) langzamer. Deze gebruiken zeer veel mensen en kan je gewoon gebruiken zonder extra bec, werkt gewoon met de Mamba Monster zonder problemen.
    Waar je verder op moet letten is de servo hoorn, hoeveel tanden die heeft, en of de stock hoorn op de nieuwe servo past. Verder zou een aluminium servo arm wellicht een goede upgrade zijn.
     
  15. martinussanders

    martinussanders

    Lid geworden:
    8 okt 2012
    Berichten:
    22
    Tijdje geleden waren er enkelen die zich afvroegen of mijn kap niet aanliep bij de wielen, even een update. Na een dik half jaar de kap gebruikt te hebben is er geen enkele sprake van, succes! ;) Nog een klein accessoire aan de voorbumper aangebracht, totaal nutteloos natuurlijk, slechts voor de 'looks'.

    voor:

    [​IMG]

    na:

    [​IMG]
     
  16. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Prachtige body!
    Ik wil ook zo een Raptor body gaan halen.

    Weet iemand trouwens goede banden die onroad EN offroad goed werken op de ERBE?
     
  17. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Waar hebben jullie de LVC op staan?
     
  18. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    3.4/cell is goed ;)
     
  19. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Oke, ik zie nu het dat de MMM standaard op 3.2/cell staat...
    Waarom kies jij 3.4/cell?
     
  20. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Omdat je dan safe zit ;). Stel er komt door een of andere reden toch een onbelans tussen de twee lipo's, zit je even wat ruimer dan 3.2V/cell. Na een 3-4 jaar ervaring met lipo's werkt dit het beste voor mij :p.
     

Deel Deze Pagina