Futaba T14SG gekocht:),

Eindelijk ook mij telemetry setje onderweg. 2x 7008sb met extra voltage stekkertje voor de voedings amperage.

Nu wil ik misschien ook de overweging maken om er later eens een rpm sensor op te doen. Hier zijn 2 verschillen in: Optisch en magnetisch? Iemand ervaringen met deze sensoren? Welke 'beter' of welke praktischer..?
 
Eindelijk ook mij telemetry setje onderweg. 2x 7008sb met extra voltage stekkertje voor de voedings amperage.

Nu wil ik misschien ook de overweging maken om er later eens een rpm sensor op te doen. Hier zijn 2 verschillen in: Optisch en magnetisch? Iemand ervaringen met deze sensoren? Welke 'beter' of welke praktischer..?

Optisch voor Nitro :-)
 
Hoppa setjes binnen!
pata4ebu.jpg


Nu alleen nog een uni sens. Wellicht is deze te vinden op Rotorlive in maart waar ik heen ga.
 
Even een vraag:

Ik denk voor velen wel makkelijk, maar ik kom er niet uit.

Ik wil mijn nieuwe ontvanger installeren, nu wordt er in de manual van de ontvanger gezegd zet de zender in Link mode.?

Maar hoe..:S
 
Ik wil mijn zender registreren bij Robbe, achter op de zender staat een serial nummer, maar robbe vraagt ook naar een Registrierungsschlüssel, wat moet ik hier invullen?

5gj.png

Hoi,

Misschien wat laat maar registratie op Robbe site gaat dmv invoeren van artikel nummer 1-F8075 via scroll menu en dan product nummer invullen. Deze is terug te vinden in de zender onder "info". De key moet niet worden ingevuld. Na een mailtje met Robbe is het bij mij op deze manier gelukt. Grtz
 
Beste,
Ik heb sinds zaterdag de futaba t14sg.
Het is mijn eerste futaba, maar heb een 'probleempje'
Ik heb de zender omgebouwd naar Mode 1. Dit was zeer simpel is goed gelukt.
Nu, telkens als ik een ontvanger bind (FHSS) staat de trottle in 'trekken' ipv 'duwen'
Ik vind dit zeer vervelend, nu moet ik steeds de trottle reversen.
En als in bij H/W settings ga en ik reverse daar de trottle moet ik steeds mijn stick tot boven brengen om de zender aan te zetten...

Ik heb al wat zitten zoeken om dit op te lossen maar vind het niet...
Ik weet bovendien niet dit het normaal of niet is ?

Ben ik iets vergeten bij het ombouwen van Mode 2 naar Mode 1 ?
De Hardware is ook in Mode 1 gezet, dus dat is het probleem niet..

Is het nu mogelijk dat de gas steeds 'duwen' is ipv 'trekken' zonder steeds te moeten reversen of de stick tot boven te plaatsen om de zender aan te zetten ?

Staat het al op dit forum ? zoja, waar ?

Mvg, Alex Storms
 
mogelijk de potmeter omgedraaid? wat heb je precies verbouwd voor de mode 1 verbouwing? is dit niet alleen de software aanpassen en het veertje / ratel omzetten?
 
mogelijk de potmeter omgedraaid? wat heb je precies verbouwd voor de mode 1 verbouwing? is dit niet alleen de software aanpassen en het veertje / ratel omzetten?

Er is een dekseltje op de stick, als je dit lost en naar de andere stick brengt, staat hij in een andere mode, zeer simpel !
Er zit een staafje aan dat dekseltje die het veertje naar beneden houd zodat je stick los is, vervolgends een armpje op zetten zodat de stick niet te los hangt, en klaar ! (3 vijsjes) dan nog H/W settings naar mode 1 zetten.
Er is dus eigenlijk niets dat je verkeerd kan doen denk ik ?

Mvg, Alex
 
Hi Alex, de manier van een Futaba zender programmeren is heel ander dan wat je gewend bent bij je DX6. Nu moet je meer programmeren. Dat lijkt in het begin even wat moeilijk, maar dat ga je later zeker waarderen.

Ik denk dat je de motor niet goed hebt ingeschakeld. Standaard instellingen zijn voor een brandstof engine aangestuurd door een servo. Voor electro moet je de motor activeren.

Als je bij het instellen van een nieuw model, in het model menu > motor bij ACT INH verandert in ACT, krijg je de vraag of je kanaal drie toe wilt kennen aan het throttle kanaal (kanaal 3). Hierop dus ja antwoorden. de volgende vraag is kanaal 3 reverse of normaal. Kies hier reverse.
Je komt dan weer terug in het motor menu, hier kan je nog het punt waar je motor uit staat instellen. Dit staat normaal op +0, de middenstand.
Zet je stick in de laagste stand, scroll naar het motor off +0 veld en houd de RTN knop ingedrukt.
Zo moet het goed gaan.
 
Hi Alex, de manier van een Futaba zender programmeren is heel ander dan wat je gewend bent bij je DX6. Nu moet je meer programmeren. Dat lijkt in het begin even wat moeilijk, maar dat ga je later zeker waarderen.

Ik denk dat je de motor niet goed hebt ingeschakeld. Standaard instellingen zijn voor een brandstof engine aangestuurd door een servo. Voor electro moet je de motor activeren.

Als je bij het instellen van een nieuw model, in het model menu > motor bij ACT INH verandert in ACT, krijg je de vraag of je kanaal drie toe wilt kennen aan het throttle kanaal (kanaal 3). Hierop dus ja antwoorden. de volgende vraag is kanaal 3 reverse of normaal. Kies hier reverse.
Je komt dan weer terug in het motor menu, hier kan je nog het punt waar je motor uit staat instellen. Dit staat normaal op +0, de middenstand.
Zet je stick in de laagste stand, scroll naar het motor off +0 veld en houd de RTN knop ingedrukt.
Zo moet het goed gaan.

Bedankt !
In het vervolg de handleiding toch uit lezen...
Ik vond die 169 paginas wat veel en ben gestopt na pagina 30 :oops:
En dan nog enkele ding bekeken...
Is er ook een manier het zo in te stellen dat je steeds je trottle zo wil ? op elk toestel ?

Mvg, Alex
 
Is er ook een manier het zo in te stellen dat je steeds je trottle zo wil ? op elk toestel ?

Nope.....

Jammer, bedankt voor de hulp !
En is er trouwens nog een manier om een melding op elk toestel tegelijk uit te schakelen ? Want ik krijg steeds 'motor' als melding en heb dit op elk model appart moeten uitschakelen...

Mvg, Alex
 
Die motor melding zit er niet voor niets, je wilt niet dat je 14x8 prop 800 watt motor opeens volgas gaat loeien.

Ik heb de gewoonte de throttle cut te programmeren onder de SF switch. mijn zender gaat altijd aan met stick op 0 en motor uit. Dan heb je die meldingen ook niet.
Overigens gebruik ik een ESC type dat alleen inschakelt bij stick op 0. Maar toch safety first!!
 
Misschien een stomme vraag, maar hoe stel ik mijn expo in op de t14sg, word niet echt heel veel wijzer van de handleiding echter zal ik natuurlijk weer eens ergens niet goed gelezen hebben..

Dank voor de gouden tip:)

Mvg,
Stephan
 
Back
Top