New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

... misschien motorlager ...

Aha, rotte lagers!

Oke een lager ken kapot zijn maar de vormogen heeft daar denk ik geen effect aan, teminste niet veel? Dus tis beter om gewoon nieuwe motoren te bestellen?

...........sorry maar,

bekijk eens wat ik geschreven heb,

(een lager die vast loopt bij een motor,
kan wel zo veer gaan,
dat je motor überhaupt niks meer doet,
maar moet niet de oorzaak zijn)

Groet
Uwe
 
Alle vermogen gaat over de lagers, als de lagers niet in orde zijn verlies je een hoop energie aan gerammel en warmte(wrijving)

Nieuwe lagers zal je probleem oplossen.
Nieuwe motoren ook, want daar zitten (als het goed is) ook nieuwe lagers in.
 
3 van de 4 motoren voel je dat magnetische niet.. , bij die ene motor voel je het wel heel goed.. , dus zoals wat je zegt mark dat de magneten zijn uitgewerkt ofzo? Want heb bij de dji gevoelt maar daar voelen ze wel goed aan , dus denk gewoon dat de motors op zijn , ze hebben al flink wat vluchten gehad :) gopro staat op 110x beelden :) en dan wat ik gevlogen heb zobdrr de gopro..

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3
 
Als je je motoren netjes binnen de specs gebruikt kan een motor eeuwen meegaan.
Als de magneten geen kracht meer hebben zijn de motoren regelmatig te warm geworden!
Ofwel door TE grote props te draaien, ofwel door de wrijving van slechte lagers.
 
Als je je motoren netjes binnen de specs gebruikt kan een motor eeuwen meegaan.
Als de magneten geen kracht meer hebben zijn de motoren regelmatig te warm geworden!
Ofwel door TE grote props te draaien, ofwel door de wrijving van slechte lagers.

Me lipos zijn het zelfde alle 4 op 2200mw , en props had ik standaard eerst de originele tot de crash , en toen had ik de apc ? Props , en heb nu sins vandaag 4 keer gevlogen met de egraupner props , allemaal op de originele formaat van blade..

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3
 
Me lipos zijn het zelfde alle 4 op 2200mw , en ik vlieg dan wel continu als het lukt door.. en props had ik standaard eerst de originele tot de crash , en toen had ik de apc ? Props , en heb nu sins vandaag 4 keer gevlogen met de egraupner props , allemaal op de originele formaat van de blade



verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3
 
Hoeveel stroom trokkken je motoren met de originele props?
Hoeveel stroom trekken je motoren met APC props?
Hoeveel stroom trekken je motoren met Graupner props?

Als je dat niet weet weet je ook niet of je je motor overbelast of niet...
 
ik vlieg mijn Rex 250 al 5 jaren ,

(staat verder boven .. bijna hetzelfde van de motor)

gr. Uwe


Ik had een motor van turnigy erin van de 250 , en dat maakte onwijs veel toeren , maar in de blade zit maar esc van 10A in , en van heli is dat wel meer

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3
 
Hoeveel stroom trokkken je motoren met de originele props?
Hoeveel stroom trekken je motoren met APC props?
Hoeveel stroom trekken je motoren met Graupner props?

Als je dat niet weet weet je ook niet of je je motor overbelast of niet...

Mijn vliegtijd blijft hetzelfde , bij alle props , heb geen spul om het presies na te meten

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3
 
Vaaag.. heb de originele props van blade erop gedaan , en het vliegt weer vanouds.. nog geen eens half stick en t komt al van de grond af! Zou het werkelijk zoveel verschil maken met apc/graupner props met de originele props, want heb ook geen last van rare geluiden bij de motors :D , dus ga toch kijken of ik de B props ga gebruiken en dat ik die cnc adapers eraf houdt..

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3
 
Shit zit weer op oude vermogen! Dus die cnc adapters hebben toch een negatief effect! Dus ga ik weer op originele props vliegen en de cnc adapters en de apc props de verkoop in!! :D

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3
 
ik ben vandaag de 41. ste vlucht aan het doen geweest,
alles origineel,
zelfs gevlogen bij veeeel wind en met de GoPro eronder,
überhaupt geen probleem,

ik kijk wel kritisch naar de props , niks te zien / voelen,
alleen van de 2 motoren bij de rooden vleugels / props
hoor ik een lichte ruwe geluid, maar dat blijkt mij nog normaal te zijn.

Trouwens, met de GoPro eraan nog steeds het kleine probleem,
dat de RTH functie niet goed gaat, maar da ga ik rustig manueel landen,
en vliegen met de GoPro niet over water, alleen op het vliegveld met gras.

Groet :halfrobot:
Uwe
 
Ik heb ooit 1 x geprobeert rth functie , gelukkig wel 10 cm van de grond , maar de blade viel gelijk uit op 20 meter van me af ;) , ik vlieg wel gewoon op stability mode zonder gps en veiliger voor mij

En met wind heeft de blade zeker geen moeite nee ;)

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3
 
jaaa, dat gaat ook goed,

gisteren ook agility mode geprobeert,
zo, als die dan wegdrift, moet je ook snel schakelen ...

wat bedoel je met:
maar de blade viel gelijk uit op 20 meter van me af ?
 
Die return to home werkt toch pas na een x aantal meters..? Ik drukte de bind schakelaar aan en de blade viel uit , als ik enkel de schakelaar aan tikt begint me timer te lopen , maar continu in houden moet de rth fuctie in werking gaan.. want dus niet deed

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3
 
oohhhh,

ik heb een Spectrum DX6i,
da heb ik voor binden en voor RTH en voor timer verschillende schakelaars,
da gaat eigenlijk nooit iets fout .. :confused:

gr. Uwe
 
@Richard86: Return to home functie gebruiken met de GPS uit gaat niet lukken. Die heeft ie wel nodig om de weg te vinden.

@Heli-Uwe: Ik heb een Mobius 1080p, die stoort ook op de GPS. Daar zit niet eens Wifi op. De Blade is gewoon wat gevoelig voor de signalen die cameras rondstrooien.
 
Back
Top