restauratieverslag emhw ultimate

Hallo, via een forumlid heb ik zijn "gecrashte" ultimate van EMHW 1m85 overgenomen. Al jaren kijk ik naar de emhw kits maar ze waren wat buiten budget, tot deze gelegenheid dus! mijn vriendin heeft er om geweest! super toch...:p

soit het toestel heeft in een hover een stille motor gekregen, waardoor de neus serieus beschadigd is.

aan de vleugels is nagenoeg niets, enkel de bevestiging van de bovenvleugel is gebroken(hier ga ik de vleugel moeten open maken.

staartdelen zienn er goed uit, romp ook, enkel de motorbox en brandschot ontbreken.

moest er iemand op het forum deze ultimate hebben, zou hij eventueel enkele maten kunnen opmeten?

de motorkap valt te glassen zie ik geen probleem in, de constructie van de romp is ook makkelijk op te bouwen.
de motorbox: hoeveel graden down en side trust zou ik die moeten geven?

Ik heb een dle 55 liggen ervoor met ene 5kamer demper. enige wat ik nog nodig heb is een ontstekingsunit, deze is kapot...

enkele pics( ik heb de bovenkant beplanking er al af genomen om overal goed bij te kunnen):

DSCF7382.JPG


DSCF7377.JPG


DSCF7378.JPG


DSCF7379.JPG


DSCF7380.JPG


DSCF7384.JPG


DSCF7383.JPG

hier nog een dubbeldekker project:p

DSCF7385.JPG
 
ik ben bang dat de dle55 wat tekort is voor dit toestel
er past haast een 111 in maar dat is weer teveel
zou voor een 70 of een 80 boxser kijken
 
Je Kan maar niks te doen hebben ;)

De 55 is zeker niet voldoende misschien net aan met een reso maar dan moet je er alles uitpersen en heb je niks over .
 
Als ik 1,85m span hoor en 55 cc dan gaat er bij mij een alarmbel af of dit wel genoeg is .
Ligt er ook aan wat je ermee wilt , wil je full 3D of gewoon f3a programma's vliegen ?
Ik denk als je hem met de die aan de prop hangt dat je al driekwart op je knuppel kwijt bent en dan moet de motor echt werken , ook kwa pull out zal hij heel langzaam klimmen denk ik .
vraag anders advies in DE waar hij vandaan komt , als ik met mijn pilot yak aan de prop hang dan speel ik tussen 1 derde en half gas op de zender en heeft hij een goede pull out , ik vlieg met een 3w50i .
In jouw geval zou ik kijken of je een 3w70/75i te pakken kan krijgen , deze zal zeker perfect zijn voor deze kist .
Welke motor had de vorige eigenaar er op staan ?

Mvg Eric
 
een mvvs 58cc stond er toen op
emhw schrijft het volgende voor:
http://www.emhw.de/

Technical dates

Spannweite: 185 cm span: 185 cm / 72,83 inches
Länge: 200 cm length: 200 cm/ 78,74 inches
Gewicht: ab 7 kg weight: from 7 kg
Motor: 50 cm³ recommended Motor: 50 ccm


suitable motors
DA 50
ZDZ 40/50/60
ZG 38/45/62
 
Oké dAn gewoon doen en ondervinden , het is natuurlijk wel een sublieme kit van de makers dat deze dus ook erg licht gebouwd is .
Ik wens je in ieder geval succes met de reparatie van de kist , maar dan kun jij wel ;) dat weet ik .
Ik weet hoe je bouwd , ik heb die pitts s12 van je in huis gehad :D hahaha
 
Dan nog wat , als je contact opneemt met hun dan sturen ze je kosteloos nieuwe spanten en een motorbox op denk ik , ze beloven levenslange vervangings delen dacht ik als het om het houtwerk gedeelte ging .
Ik zou zeggen stuur een mooi mailtje met de foto's door dan denk ik dat je mazzel gaat hebben en de spullen krijgt als je alleen de verzendkosten betaald .
Probeer maar !

Mvg eric
 
had vorige week al gemaild.brandschot is 15euro en verzenden is ook 15euro.
gfk motorkap is 70euro...

motorbox heb ik niet nagevraagd

meest voorkomende motor is de DA50 als ik google. dan de 3w55 is ook veel gekozen
ik denk dat de dle 55 dan nog de beste keus is...
een Da85 zetten ze op de 2m15 versie...
 
Okee ik neem een abonnement op dit draadje ,ben enorm benieuwd naar de methode die je gaat gebruiken om deze mooie kist te repareren Groeten Cees
 
Knap dat je dit op pakt!

Die 55 zal wel genoeg zijn. Mijn mvvs 58 was meer dan genoeg, zelfs met 3 blads. De 55 is behoorlijk lichter. Je kunt overwegen er een tuned pipe op te zetten, dat scheelt een paar 100 rpm. Het devies: houd hem licht!

Het is een heel fijn vliegtuig!
 
Ik ga deze ook volgen! en idd, die dle55 is zat. genoeg power voor 3D ook nog.

Ik zelf heb een Ultimate van 1,85m gehad, daar zat een 3w60 heindel op (motor uit de jaren 90), die heeft minder power als een DLE55 en is nog zwaarder ook. en hiermee ging deze kist met iets meer als half gas al goed vertikaal :)

een dubbeldekker van dit type en 1,8m span staat gelijk aan een 3d kist van 2,2m span qua motorisering en daar zit ook overal 50/55cc op.

Succes met de restauratie! :D
 
michael was dit ook de emhw?

Ik ga er ook niet mee hoveren op 10cm van de grond hoor...zit niet binnen mijn mogelijkheden:p

DSCF7390.JPG

meten, nameten, uittekenen en figuurzagen...

DSCF7391.JPG

goed klemmen en nakijken of alle naden dicht zijn(overtollige lijm wegdoen) zorgen dat de stukken tegen elkaar geklemd zijn en de verbinding sterk maken (geen dikke 3mm laag lijm want dit geeft geen sterkte +onnodig gewicht!)

DSCF7392.JPG

resultaat...... dat de calmato van schoonvader er naast ligt ter reparatie... nu we toch bezig zijn met restjes hout
 
Hoi,

Ik wil je effe geruststellen ivm je motorkeuze. Voordat ik heli's ben gaan vliegen heb ik nog zo'n ultimate 185cm gehad die ik vloog met een DA50 en een 3-blad 20*10 :

full

Er staan nog enkele foto's in m'n album.

Met deze motor kon de kist meer dan behoorlijk uit de voeten en deed alle figuren met gemak, zelfs hooveren. De kist weegt normaal gezien niet meer dan 7.5kg, een 50cc is dus ruimschoots voldoende !!!!

Alvast suc6 met de heropbouw, hij vliegt als een droom !

grts,
Ronny
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, maar achteraf flink spijt van gehad. Heb er erg veel geloot mee gehad (vooral met die motor die erbij zat). Erg jammer want zo'n kist is wel erg mooi om te zien.
 
Back
Top