Hallo,
Deze week heb ik mijn E-Flite UMX Carbon Cub SS binnen gekregen. Op de doos staat zoiets als 'Vliegklaar als de accu opgeladen is'. Dus ik heb snel een adapter in de standaard lader gestoken en gewacht tot de accu vol was.
Helaas heb ik me vergist, ik dacht dat ik een 12v adapter gebruikte. Maar dat was een 13v 400mH. Na 2 uur stond de adapter nog op 'balancing'. Vervolgens heb ik maar de vliegaccu uit de lader gehaald.
Kan ik de vliegaccu (7.4V 180mAh 2S LiPo) nog gebruiken? Was niet warm geworden en ook niets aan te zien aan de buitenkant.
Kan ik als vervanging van de standaard vliegaccu, een accu kopen met meer mAh om de vliegtijd te verhogen? Past dat met stekkers en ruimte in het vliegtuig?
Kan ik de lader blijven gebruiken mits ik een 12V DC adapter koop?
Via een collega, die lang geleden gestopt is met de hobby, kan ik een Robber Power Peak C8 EQ-BID kopen. Is dat verstandig of niet nodig met deze accu's? Met de standaard Celectra lader kun je nl geen gegevens van de accu/cellen aflezen.
Mvg C.
Deze week heb ik mijn E-Flite UMX Carbon Cub SS binnen gekregen. Op de doos staat zoiets als 'Vliegklaar als de accu opgeladen is'. Dus ik heb snel een adapter in de standaard lader gestoken en gewacht tot de accu vol was.
Helaas heb ik me vergist, ik dacht dat ik een 12v adapter gebruikte. Maar dat was een 13v 400mH. Na 2 uur stond de adapter nog op 'balancing'. Vervolgens heb ik maar de vliegaccu uit de lader gehaald.
Kan ik de vliegaccu (7.4V 180mAh 2S LiPo) nog gebruiken? Was niet warm geworden en ook niets aan te zien aan de buitenkant.
Kan ik als vervanging van de standaard vliegaccu, een accu kopen met meer mAh om de vliegtijd te verhogen? Past dat met stekkers en ruimte in het vliegtuig?
Kan ik de lader blijven gebruiken mits ik een 12V DC adapter koop?
Via een collega, die lang geleden gestopt is met de hobby, kan ik een Robber Power Peak C8 EQ-BID kopen. Is dat verstandig of niet nodig met deze accu's? Met de standaard Celectra lader kun je nl geen gegevens van de accu/cellen aflezen.
Mvg C.