Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Met een hobbymes lukte het niet een zaag zou ik niet doen.
Als je geen dremel heb zou je een vijl kunnen proberen.
 
Weer een klusje gehad dit X een heatsink aangebracht.
Het was een standaard heatsink dus moest pas gemaakt worden.


nupu2ajy.jpg


Met als eindresultaat

unuma9ep.jpg


nou maar hopen dat de motor wat koeler blijft.
 
Zal iets helpen maar eigenlijk voor goed te zijn zouden de koelvinnen anders moeten staan. Van voor naar achter ipv links naar rechts, dan komt er beter rijwind tussen alle vinnen en nu wordt in principe enkel de eerste bovenste vin goed gekoeld.Gewoon een tandje of 2 lager op de pinion en eens testen.
 
Anders dan dit past hij er niet op en kan ik de wheelybar er niet op hebben.
Rijwind krijgt hij volgens mij al niet veel met de kap erop.

Over 2 weken weer naar het strand dan ff kijken wat deze motor en esc doen.

Pinion is stock gear is 86 tands 90 is stock.

Zal iets helpen maar eigenlijk voor goed te zijn zouden de koelvinnen anders moeten staan. Van voor naar achter ipv links naar rechts, dan komt er beter rijwind tussen alle vinnen en nu wordt in principe enkel de eerste bovenste vin goed gekoeld.Gewoon een tandje of 2 lager op de pinion en eens testen.
 
86 tands spur ipv 90 tands betekent een hogere belasting voor de motor. En strand is een zware ondergrond, omdat de auto niet lekker vrij kan rollen. Ik denk dat je nog wel een stukje verder terug moet met je gearing, kleiner pinion, en stock spur er weer op.
 
Dat is nuttige info.

Welke maat pinion raad je dan aan?
Dan bestel ik die meteen even om te proberen.

De motor is wel zwaar belast op het strand ja.

86 tands spur ipv 90 tands betekent een hogere belasting voor de motor. En strand is een zware ondergrond, omdat de auto niet lekker vrij kan rollen. Ik denk dat je nog wel een stukje verder terug moet met je gearing, kleiner pinion, en stock spur er weer op.
 
Dat is nuttige info.

Welke maat pinion raad je dan aan?
Dan bestel ik die meteen even om te proberen.

De motor is wel zwaar belast op het strand ja.

23t en 90t spur. Ik denk dat dat prima te doen is.
Ik rijd met 28t pinion en 90t spur met 2s, maar met 3s en op strand lijkt me wat heftig.. voor op asfalt is t prima zonder cooler
 
Er zit ni 16t pinion op en 86t speur.
Als ik de spur vergroot ontlast het toch de esc die niet warm word nu.
Met een 23t pinion zou ik dan toch een warmere motor krijgen bij hoge belasting?

En op het strand rij ik s2 5000mah.

23t en 90t spur. Ik denk dat dat prima te doen is.
Ik rijd met 28t pinion en 90t spur met 2s, maar met 3s en op strand lijkt me wat heftig.. voor op asfalt is t prima zonder cooler
 
Volgens mij ligt het ook een beetje aan de redelijk hoge mah van je lipo.
Je kan zeker 5000mah of meer gebruiken maar los zand is altijd veel zwaarder,je kan spelen met vertanding om je motor koeler te houden maar 5000mah in 1 keer leeg rijden is toch redelijk lang.Gewoon wat offroad en asfalt enz zal lukken maar op het strand na een kwartiertje effe laten afkoelen is ook geen overbodige luxe.
Ik kan maar met 1 auto een uur blijven doorscheuren en dat is met de slash 4x4 van een kennis.Hier zit een mamba monster in en op 4s wordt deze na een kleine 20 minuten juist handwarm.Op deze temperatuur blijft hij dan ook,of het zal een paar graden schelen.Al mijn auto's blijven redelijk goed nu maar na een half uur staan ze toch warm genoeg,niet TE warm maar wel genoeg om te zeggen "ik stop er even mee".
Vergeet niet dat wanneer je nu test en het misschien toch goed blijft na veel spelen met de vertanding,het in de zomer toch nog te warm kan worden.Het is goed buiten nu maar nog steeds geen 25+ graden.
 
Wat voor auto heb je en wat voor gear en motorsetup gebruik je?

Volgens mij ligt het ook een beetje aan de redelijk hoge mah van je lipo.
Je kan zeker 5000mah of meer gebruiken maar los zand is altijd veel zwaarder,je kan spelen met vertanding om je motor koeler te houden maar 5000mah in 1 keer leeg rijden is toch redelijk lang.Gewoon wat offroad en asfalt enz zal lukken maar op het strand na een kwartiertje effe laten afkoelen is ook geen overbodige luxe.
Ik kan maar met 1 auto een uur blijven doorscheuren en dat is met de slash 4x4 van een kennis.Hier zit een mamba monster in en op 4s wordt deze na een kleine 20 minuten juist handwarm.Op deze temperatuur blijft hij dan ook,of het zal een paar graden schelen.Al mijn auto's blijven redelijk goed nu maar na een half uur staan ze toch warm genoeg,niet TE warm maar wel genoeg om te zeggen "ik stop er even mee".
Vergeet niet dat wanneer je nu test en het misschien toch goed blijft na veel spelen met de vertanding,het in de zomer toch nog te warm kan worden.Het is goed buiten nu maar nog steeds geen 25+ graden.
 
Net geprobeerd een nieuw pinion op de rustler te zetten,is er eentje van tamiya,nieuw besteld gehad bij conrad.Nu krijg ik een geluid alsof deze te dicht op de spur staat,maar hoe ver er ook vanaf,dit geluid blijft gewoon.Met verschillende traxxas pinions geen probleem,met een hpi pinion ook niet.
Tamiya is toch ook 48dp dus iemand een idee waarom dit niet werkt?Spur is wat afgesleten maar zeker nog goed genoeg,en met andere merken dan tamiya werkt dit wel gewoon goed.Iemand enig idee?
 
Weer een strandsessie gehad nu met de nieuwe motor en esc.
Ook de 90t spur een hele accu s2 5000mah leeggereden de motor was max 38 graden!
De esc was 29 graden.
De achterbanden waren de sandpaws.
 
Net geprobeerd een nieuw pinion op de rustler te zetten,is er eentje van tamiya,nieuw besteld gehad bij conrad.Nu krijg ik een geluid alsof deze te dicht op de spur staat,maar hoe ver er ook vanaf,dit geluid blijft gewoon.Met verschillende traxxas pinions geen probleem,met een hpi pinion ook niet.
Tamiya is toch ook 48dp dus iemand een idee waarom dit niet werkt?Spur is wat afgesleten maar zeker nog goed genoeg,en met andere merken dan tamiya werkt dit wel gewoon goed.Iemand enig idee?


Artikelnummer al opgezocht op de Tamiya site? Voor hetzelfde geld is het geen 48 dp. En is de Rustler wel 48dp of 32 dp?
 
Iemand per ongeluk een mod 0.6 in de verpakking gedaan in de fabriek? Tamiya maakt die ook, en op het eerste gezicht zijn die gelijk aan 48 dp, maar toch net niet, waardoor het wat wringt. En dat klinkt precies als wat jij hebt. Heb je toevallig ook mod 0.6 pinions? Dan kun je testen of het Tamiya pinion daar wel lekker mee "mesht".
 
Die heb ik niet meer liggen sinds mijn blast verkocht is. Misschien nog wel eentje ergens maar dat is waarschijnlijk die met de puntige tanden en dat is dus geen referentie vrees ik.
 
Als je een raar geluid hebt met die tamiya pinion ,kun je er van uit gaan dat het geen 48dp is .
Ook al beweer je 50 keer dat het wel zo is het geluid verteld je het goede antwoord .
 
48P is Mod 0.529. Dan zit je er met Mod 0.6 te ver naast.
32P wordt ook vaar versleten voor Mod 0.8, maar dat is eigenlijk mod 0.79375

Een inch in mm delen door de ene waarde en je krijgt de andere er uit.
 
Hey indoor, deze heb ik dus... Maar dan 20 en 21t
Heb nog wel tamiya wagens waar ik ze misschien in kwijt kan.
Was toch al van plan de monsterbeetle en de thundershot een rebuild te geven.
Volgende week hopelijk verhuizen en dan is er plaats genoeg om te gaan schroeven en herbouwen! :D
Misschien moet ik maar eens een review schrijven bij die pinions zodat de rest ook geen foute bestelling doet.
 
Back
Top