de perfecte bash auto

@Gilles. Daarom zeg ik ook dat het nu puur om persoonlijke voorkeur gaat.

Ik heb nog een optie gevonden die mij persoonlijk dan weer aanspreekt. Qua model
Alleen even kijken of ze nog leverbaar zijn.
HPI Apache C1 en als je toch voor short course gaat de Apache CS.. Alleen €699 als ik het zoz ie.
veel te duur...
Ik doe al m'n best voor 500 euro Als je het al gelezen hebt ik ben maar 14 :)
Ik zag er ook nog een goeie de kyosho ultima sc en in een ander deel van het mbf heb ook nog iets gelezen over tekno... en losi ik weet het nu gewoon echt niet meer ik denk dat ik gewoon degene koop met de mooiste naam :D
 
heeft er iemand ervaring van 2e hands kopen anders lijkt die apache sc wel de beste optie voor een basher zeker omdat die 1/8 is ...
ik heb gekeken en vin hem nergens 2e hands en al vragen op dit topic durf ik nog niet want ik heb het geld nog niet...
 
heeft er iemand ervaring van 2e hands kopen anders lijkt die apache sc wel de beste optie voor een basher zeker omdat die 1/8 is ...
ik heb gekeken en vin hem nergens 2e hands en al vragen op dit topic durf ik nog niet want ik heb het geld nog niet...

Tja, ik had toevallig een 2ehands erevo die nauwelijks was gebruikt, alleen op straat soms. Maar soms kun je na paar ritjes alles van de aandrijving gaan vervangen. Dus ervaring met 2ehands is verschillend.

Je kunt ook kleiner kijken, 1/8 is wel groot en naar mijn mening te lomp om leuk te bashen. De MERV en rustler zijn daar leuk voor :) (en stuk goedkoper in onderhoud etc..)
 
Tja, ik had toevallig een 2ehands erevo die nauwelijks was gebruikt, alleen op straat soms. Maar soms kun je na paar ritjes alles van de aandrijving gaan vervangen. Dus ervaring met 2ehands is verschillend.

Je kunt ook kleiner kijken, 1/8 is wel groot en naar mijn mening te lomp om leuk te bashen. De MERV en rustler zijn daar leuk voor :) (en stuk goedkoper in onderhoud etc..)

ik snap niet waarom ze de rustler niet met 4wd verkopen dan zou ik er nu al uit zijn welke wagen ik zou kopen ...
 
ik snap niet waarom ze de rustler niet met 4wd verkopen dan zou ik er nu al uit zijn welke wagen ik zou kopen ...

4wd hoeft echt niet leuker te zijn. 2wd en zand vind ik persoonlijk een stuk leuker. Zet er bandlands onder en je hebt genoeg grip op elk terrein.
Ook is 4wd een ramp on onderhoud. De differentielen zijn het grootste nadeel.

Zijn trouwens genoeg 4wd truggies die soortgelijk zijn aan een rustler.
 
omdat de wagen dan gemakkelijker te besturen is beter door modder gaat enz...

aha :D:D en dat wil 100Km/h

man ga nu eerst eens je budget bij elkaar harken , ga dan naar een goed gesorteerde hobbytoko en laat je eens voorlichten , en ga eens naar de verschillende modellen kijken en voelen ..., heb je veel meer aan dan achter je pecee'tje .
 
aha :D:D en dat wil 100Km/h

man ga nu eerst eens je budget bij elkaar harken , ga dan naar een goed gesorteerde hobbytoko en laat je eens voorlichten , en ga eens naar de verschillende modellen kijken en voelen ..., heb je veel meer aan dan achter je pecee'tje .

Ken je dan r/c winkels waar je r/c auto's kan testen ?
 
Vul eens je profiel goed in bv je woonplaats, zoek eens op het forum er is een heel mooi topic waar je welke winkel kan vinden, testen zal bijna geen van alle doen, tenzij je de auto gelijk koopt :D, al helemaal niet aan een jongere , maar je kan wel de merken en modellen in het echt zien en evt. daarna eens op het forum zoeken naar de auto die de voorkeur heeft .......

Misschien woont er een mede forum lid bij je in buurt , of woon je in de buurt van een RC club , kan je ook eens gaan kijken en voelen .....
;)
 
Vul eens je profiel goed in bv je woonplaats, zoek eens op het forum er is een heel mooi topic waar je welke winkel kan vinden, testen zal bijna geen van alle doen, tenzij je de auto gelijk koopt :D, al helemaal niet aan een jongere , maar je kan wel de merken en modellen in het echt zien en evt. daarna eens op het forum zoeken naar de auto die de voorkeur heeft .......
Misschien woont er een mede forum lid bij je in buurt , of woon je in de buurt van een RC club , kan je ook eens gaan kijken en voelen .....
;)

heel erg bedankt :D
zal ik zeker doen dus is het beter als ik niet online koop maar hem ga afhalen ?
 
aha :D:D en dat wil 100Km/h

man ga nu eerst eens je budget bij elkaar harken , ga dan naar een goed gesorteerde hobbytoko en laat je eens voorlichten , en ga eens naar de verschillende modellen kijken en voelen ..., heb je veel meer aan dan achter je pecee'tje .

Nou nou, daar is het forum toch voor en heb jij wel je auto's getest voordat je iets kocht? En vragen is juist handig. In die winkels gaan ze je echt niet zeggen dat bijv. de diffjes van de auto snel stuk gaan en met een keer rijden voelt alles soepeler dan na 20x rijden. Dus waarom niet vragen?
 
*negeermodus off *

Nou nou, daar is het forum toch voor en heb jij wel je auto's getest voordat je iets kocht? En vragen is juist handig. In die winkels gaan ze je echt niet zeggen dat bijv. de diffjes van de auto snel stuk gaan en met een keer rijden voelt alles soepeler dan na 20x rijden. Dus waarom niet vragen?

Forum is idd handig voor antwoorden , maar als deze antwoorden voor de hand liggen is het ineens een stuk makkelijker,om dit nog een keer te vragen terwijl de zoekfunctie ook veel info oplevert , daarbij een beetje zelf initiatief is niks mis mee.
Bijvoorbeeld zijn de review's erg handig...

Als je naar een goede winkel gaat die nog goede service verleent zal de winkelier je op de juiste manier informeren over de voor en nadelen , en ga je plezierig de deur uit en kan je altijd terug komen voor info of onderdelen .
Maar ik snap dat jij geen vertrouwen daarin hebt . Geen enkele winkelier laat je testen met een auto uit zijn eigen voorraad , en dan de kans loopt dat jij zegt dat je de auto niet hoeft , zoals eerder gemeldt .Maar goede voorlichting en je inlezen in verschillende auto's die in aanmerking komen voor het budget , is niet overbodig eerder een must .......
Ook de auto in het echt bekijken is vaak al erg nuttig , maar goed dat is voor de luie onder ons niet weggelegd (kleur zelf maar de plaatjes in).

*negeermodus on *

Het is niet mijn budget , en ieder zijn ding hoe men tot aanschaf van een auto overgaat .. :mrgreen:
 
Nou nou, daar is het forum toch voor en heb jij wel je auto's getest voordat je iets kocht? En vragen is juist handig. In die winkels gaan ze je echt niet zeggen dat bijv. de diffjes van de auto snel stuk gaan en met een keer rijden voelt alles soepeler dan na 20x rijden. Dus waarom niet vragen?

Heb er nog nooit eentje in een winkel gekocht alleen online. :)
En jha idd zo een forum is wel serieus handig !
 
Ik was nog wat verder aan het kijken en opeens zag ik de perfecte wagen:
De losi ten scte rtr nu over naar stap 2 budget bijeen rijven ;)
En dan maar hopen dat ik snel naar stap 3 kan...:mrgreen:
 
Een auto dat alles kan is een utopie.... Ook al zou je het met 1 auto kunnen zou je de setup flink moeten aanpassen wil je er wat anders mee doen. Dan noem ik vooral tandwielverhoudingen, rijhoogte, demping/veren en misschien wel een andere motor.

En over 2wd... het is maar net wat je koopt, een goed ontworpen 2wd auto rijdt bijna net zo goed als een 4wd en zeker als je speedruns wilt draaien kan je 10% meer snelheid uit 2wd halen. Ik heb een Traxxas nitro slash mogen testen en voor een 2wd was dat ding prima bestuurbaar in div omstandigheden (zand, asfalt en gras).

De wil voor 100km/u hebben velen, been there done that. Hoewel vandaag de dag met brushless veel haalbaar is zijn de 100km/u modellen nog redelijk zeldzaam en wat er is duur.
Maar ok, koop voor een paar euro wel een stoffer en blik bij of misschien beter een kruimeldief want je zult die nodig hebben. Zeker als het om je eerste auto gaat.

Richt je pijlen op minder wensen en je zult leuke dingen tegen komen.
 
Een auto dat alles kan is een utopie.... Ook al zou je het met 1 auto kunnen zou je de setup flink moeten aanpassen wil je er wat anders mee doen. Dan noem ik vooral tandwielverhoudingen, rijhoogte, demping/veren en misschien wel een andere motor.

En over 2wd... het is maar net wat je koopt, een goed ontworpen 2wd auto rijdt bijna net zo goed als een 4wd en zeker als je speedruns wilt draaien kan je 10% meer snelheid uit 2wd halen. Ik heb een Traxxas nitro slash mogen testen en voor een 2wd was dat ding prima bestuurbaar in div omstandigheden (zand, asfalt en gras).

De wil voor 100km/u hebben velen, been there done that. Hoewel vandaag de dag met brushless veel haalbaar is zijn de 100km/u modellen nog redelijk zeldzaam en wat er is duur.
Maar ok, koop voor een paar euro wel een stoffer en blik bij of misschien beter een kruimeldief want je zult die nodig hebben. Zeker als het om je eerste auto gaat.

Richt je pijlen op minder wensen en je zult leuke dingen tegen komen.

Maar honderd km per uur hoeft al niet meer want dn zal de motor van de kruimeldief meer werk hebben dan die van de auto Maar volgens mij heb ik de beste auto voor mij nu wel gevonden ik zal foto's plaatsen wanneer ik hem heb :)
alsinds bedankt voor de goede raad zal ik onthouden!
 
Waarom een short course als bash auto?
Ik heb de losi scte die jij wilt kopen. Op de baan is het een geweldige auto, maar om te bashen, heb je redelijk wat upgrades nodig en losi upgrades zijn niet echt bepaald goedkoop. Die shock towers en standaard chassis buigen nog al snel met veel jumps maken. Tevens heeft elke short course last van parachute effect bij een jump. Vooral bij de kleinere 1:10 modellen wegens hun lichtere gewicht.
Een truggy of monster truck is veel beter in lucht werk dan een short course.
 
Back
Top