de perfecte bash auto

@Wen, volgens mij gaat het om een associated SC10..
Mocht deze hetzelfde zijn als de Losi waar jij het over hebt dan zijn je tips zeker welkom.
 
Waarom een short course als bash auto?
Ik heb de losi scte die jij wilt kopen. Op de baan is het een geweldige auto, maar om te bashen, heb je redelijk wat upgrades nodig en losi upgrades zijn niet echt bepaald goedkoop. Die shock towers en standaard chassis buigen nog al snel met veel jumps maken. Tevens heeft elke short course last van parachute effect bij een jump. Vooral bij de kleinere 1:10 modellen wegens hun lichtere gewicht.
Een truggy of monster truck is veel beter in lucht werk dan een short course.

Oh maar ik wil er ook af en toe mee op de baan hier in de buurt mr dat is alleen voor shortcourse trucks en buggy's en er zijn toch veel mensen die een slash hebben om mee te bashen ? en echt heel hoge overdreven jumps ga ik niet maken ik kies voor een shortcourse door de wegligging een monstertruck is gewoon niets voor mij dat onderhoud is volgens mij nog een stuk duurder...
en ik heb nog niet echt zoekwerk gedaan naar truggy's...
 
Je zegt een offroad club in de buurt te hebben, mij advies: ga er eens langs(tis mij een worst hoe maar ga dr langs) en kijk eens wat er rondrijdt, praat met de rijders daar, probeer er eens eentje uit, vraag om meningen, laat je overtuigen. Zo ben ik ook als 13 jarig jochie begonnen.

En je kunt lang over geld blijven doorgaan, wat waar is voor je geld, wat wel/niet te kopen etc. maar de rc hobby blijft(voor menigeen) toch trial and error. Van je fouten leer je dus. zo heb ik er ook al een paar duizend euro aan de hobby uitgegeven, soms onnodig, maar toch ben ik blij dat ik het heb uitgegeven. Ik heb er namelijk veel van geleerd(klinkt raar maar toch!).

Een tip die ik je wel kan meegeven, lees fora's door(voor een wagen specifiek), meningen en ervaringen genoeg. Bouwverslagen zijn ook handig. Met alleen vragen naar de auto's op dit fora krijg je een heleboel verschillende meningen op je afgevuurd, sommige nuttig, andere wat minder. maar vaak niet hetgeen waar je eigenlijk naar opzoek bent.

Wat je van elke auto wilt weten is: wat zijn de zwakke punten, hoe duur zijn de onderdelen en waar kan ik ze kopen.

Ik hoop dat je deze info gebruikt, maar dat moet je zelf weten.

mvg Tom

(Disclaimer:
Het kan me niet schelen wat de overige forumleden van mn post vinden, dit zijn mijn ervaringen die ik over de afgelopen jaren heb opgedaan en die deel ik graag, dus zolang er niks positiefs over mn verhaal valt te zeggen, zeg er dan niks op. Bij voorbaat dank.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zegt een offroad club in de buurt te hebben, mij advies: ga er eens langs(tis mij een worst hoe maar ga dr langs) en kijk eens wat er rondrijdt, praat met de rijders daar, probeer er eens eentje uit, vraag om meningen, laat je overtuigen. Zo ben ik ook als 13 jarig jochie begonnen.

En je kunt lang over geld blijven doorgaan, wat waar is voor je geld, wat wel/niet te kopen etc. maar de rc hobby blijft(voor menigeen) toch trial and error. Van je fouten leer je dus. zo heb ik er ook al een paar duizend euro aan de hobby uitgegeven, soms onnodig, maar toch ben ik blij dat ik het heb uitgegeven. Ik heb er namelijk veel van geleerd(klinkt raar maar toch!).

Een tip die ik je wel kan meegeven, lees fora's door(voor een wagen specifiek), meningen en ervaringen genoeg. Bouwverslagen zijn ook handig. Met alleen vragen naar de auto's op dit fora krijg je een heleboel verschillende meningen op je afgevuurd, sommige nuttig, andere wat minder. maar vaak niet hetgeen waar je eigenlijk naar opzoek bent.

Wat je van elke auto wilt weten is: wat zijn de zwakke punten, hoe duur zijn de onderdelen en waar kan ik ze kopen.

Ik hoop dat je deze info gebruikt, maar dat moet je zelf weten.

mvg Tom

(Disclaimer:
Het kan me niet schelen wat de overige forumleden van mn post vinden, dit zijn mijn ervaringen die ik over de afgelopen jaren heb opgedaan en die deel ik graag, dus zolang er niks positiefs over mn verhaal valt te zeggen, zeg er dan niks op. Bij voorbaat dank.)

tot nu toe heb ik alleen nog maar goede raad gehad en ik zou dom zijn die niet te volgen het probleem is alleen dat ik meer ga bashen dan op circuit rijden en dat ik nog voetbal en af en toe mountainbike ook ik moet dus alles zelf betalen ik zie mij er dus niet direct duizend euro insteken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Slash 4wd toch?

en @peacewaker
ik zie mij eigenlijk met geen van beide trucks rijden de enige mt die ik zie zitten is de vaterra halix maar daar kan ik weer niet mee op circuit rijden miss moet ik circuit rijden laten vallen en ermee beginnen op mn 16 dan kan ik vakantiewerk doen :)
 
Kwa onderhoud kosten voor bashen vind ik persoonlijk een monster truck goedkoper. Zoals een savage ofzo, die zijn wat beter bestemd voor het bash werk. Tevens als je op ruigere terrein gaat rijden, is een monster truck ook fijner, die hebben meer bodem speling en bredere banden.
Een traxxas is de duurste miskoop die ik ook heb gedaan. (2 revos, 1 slash 4x4 en 1x summit) De kosten voor onderhoud bijtraxxas is gewoon ver uit aller hoogst bij alle rc`s die ik heb gehad, wegens de slechte kwaliteit onderdelen die erop zitten.
Ik had de losi van mij gekocht als roller, heb veel mee gebashed en ook veel upgrades ingestopt om te kunnen blijven bashen met dat ding.
Als ik alle kosten voor de losi scte bij mekaar optel, is dat een stuk hoger dan wat ik aan een savage had uitgegeven om de zelfderobustheid te kunnen krijgen.
Voor bash adviseer ik je te kijken naar een brushless savage xl, maar dat is persoonlijke mening. Met een setje swaybars erop, kantel die auto veel minder snel om in een bocht en is die goed rijbaar. Natuurlijk rijdt die minder goed op een baan dan de losi scte, maar bij een gras veld of bmx baan, doet de savage een stuk beter.
@caretaker de associated sc10 heb ik niet gehad. Wel een keer mee gereden. Op de baan rijdt die best goed. Alleen ik heb geen idee hoe die riem aandrijving het doen bij bashen, wanneer er ook stenen zijn, ipv alleen zand en stof.
 
tot nu toe heb ik alleen nog maar goede raad gehad en ik zou dom zijn die niet te volgen het probleem is alleen dat ik meer ga bashen dan op circuit rijden en dat ik nog voetbal en af en toe mountainbike ook ik moet dus alles zelf betalen ik zie mij er dus niet direct duizend euro insteken...

Ik zeg ook niet dat je er direct duizend euro in moet steken(doe ik ook niet), wat ik ermee zeg is; je kunt net zo lang blijven discussiëren over welke wagen de beste prijs/kwaliteit heeft en dergelijke. Maar uiteindelijk zul je toch geld erin blijven steken, al dan niet een nieuwe wagen of beter electronica.

En als je dat aanzicht niet bevalt dan zou ik er niet aan beginnen, want daar draait nu de hele rc hobby om: trail and error.

Bijna iedereen hier leert van zn aankopen, wat wel doen en wat niet te doen.

En je kunt wel een antw. krijgen van Mr. X die zegt "auto A is een hoop troep want alles breekt snel" maar dan weet je nog niet wat die Mr. X er allemaal mee doet. Misschien rijdt hij er wel mee van zn huis af o.d. of gooit hij hem van de eerst verdieping.
Of je krijgt een antw. van Mevr. Y die zegt "Auto A is de beste auto die er bestaat, want ik heb er nog nooit wat aan gebroken" Terwijl Mevr. er alleen maar op een parkeerplaatsje met hier en daar een lichte hobbel rijdt.

Kort samengevat: Je komt niet veel verder met meningen van anderen. Zij rijden op andere plaatsen, halen er andere capriolen mee uit etc. Ze praten vanuit hun eigen perspectief. Ga eens rondkijken, koop een auto die je gaaf vindt, en vorm je eigen mening erover. Dat is dus die Trail and Error.

Is de auto totaal klote, das dan jammer, maar vaak ook wel op te lossen met wat upgrades. Is de wagen "supervetgaafawesomehelemaalheteinde" dan is dat weer mooi meegenomen, maar ook op de lange baan gaat ie je vervelen en zul je hem bijv. sneller willen maken, sterker, etc.
Dus hou op met vragen naar meningen over bepaalde wagens, en koop gewoon de gene die jou het meest aanstaat.(advies, naar mag ook in de wind geslagen worden)

ik ga hier nu ophouden 1. omdat het laat is en 2. omdat ik er anders nog heel lang op door kan gaan. Goedenacht

mvg Tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kwa onderhoud kosten voor bashen vind ik persoonlijk een monster truck goedkoper. Zoals een savage ofzo, die zijn wat beter bestemd voor het bash werk. Tevens als je op ruigere terrein gaat rijden, is een monster truck ook fijner, die hebben meer bodem speling en bredere banden.
Een traxxas is de duurste miskoop die ik ook heb gedaan. (2 revos, 1 slash 4x4 en 1x summit) De kosten voor onderhoud bijtraxxas is gewoon ver uit aller hoogst bij alle rc`s die ik heb gehad, wegens de slechte kwaliteit onderdelen die erop zitten.
Ik had de losi van mij gekocht als roller, heb veel mee gebashed en ook veel upgrades ingestopt om te kunnen blijven bashen met dat ding.
Als ik alle kosten voor de losi scte bij mekaar optel, is dat een stuk hoger dan wat ik aan een savage had uitgegeven om de zelfderobustheid te kunnen krijgen.
Voor bash adviseer ik je te kijken naar een brushless savage xl, maar dat is persoonlijke mening. Met een setje swaybars erop, kantel die auto veel minder snel om in een bocht en is die goed rijbaar. Natuurlijk rijdt die minder goed op een baan dan de losi scte, maar bij een gras veld of bmx baan, doet de savage een stuk beter.
@caretaker de associated sc10 heb ik niet gehad. Wel een keer mee gereden. Op de baan rijdt die best goed. Alleen ik heb geen idee hoe die riem aandrijving het doen bij bashen, wanneer er ook stenen zijn, ipv alleen zand en stof.


Ik zou direct een savage kopen als die niet zo duur waren ik heb maar en budget van €500
 
Ik zeg ook niet dat je er direct duizend euro in moet steken(doe ik ook niet), wat ik ermee zeg is; je kunt net zo lang blijven discussiëren over welke wagen de beste prijs/kwaliteit heeft en dergelijke. Maar uiteindelijk zul je toch geld erin blijven steken, al dan niet een nieuwe wagen of beter electronica.

En als je dat aanzicht niet bevalt dan zou ik er niet aan beginnen, want daar draait nu de hele rc hobby om: trail and error.

Bijna iedereen hier leert van zn aankopen, wat wel doen en wat niet te doen.

En je kunt wel een antw. krijgen van Mr. X die zegt "auto A is een hoop troep want alles breekt snel" maar dan weet je nog niet wat die Mr. X er allemaal mee doet. Misschien rijdt hij er wel mee van zn huis af o.d. of gooit hij hem van de eerst verdieping.
Of je krijgt een antw. van Mevr. Y die zegt "Auto A is de beste auto die er bestaat, want ik heb er nog nooit wat aan gebroken" Terwijl Mevr. er alleen maar op een parkeerplaatsje met hier en daar een lichte hobbel rijdt.

Kort samengevat: Je komt niet veel verder met meningen van anderen. Zij rijden op andere plaatsen, halen er andere capriolen mee uit etc. Ze praten vanuit hun eigen perspectief. Ga eens rondkijken, koop een auto die je gaaf vindt, en vorm je eigen mening erover. Dat is dus die Trail and Error.

Is de auto totaal klote, das dan jammer, maar vaak ook wel op te lossen met wat upgrades. Is de wagen "supervetgaafawesomehelemaalheteinde" dan is dat weer mooi meegenomen, maar ook op de lange baan gaat ie je vervelen en zul je hem bijv. sneller willen maken, sterker, etc.
Dus hou op met vragen naar meningen over bepaalde wagens, en koop gewoon de gene die jou het meest aanstaat.(advies, naar mag ook in de wind geslagen worden)

ik ga hier nu ophouden 1. omdat het laat is en 2. omdat ik er anders nog heel lang op door kan gaan. Goedenacht

mvg Tom

Ok miss zekfs het beste idee dat ik gehoord heb ik denk zelfs dat dat is wat ik ga doen ik koop mij die scte en dan is mn vraag meteen beantwoord of je met een sct kan bashen hopelijk wel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nog een laatste advies: koop je eerste auto als rtr, electronica, gereedschappen, lader, etc.
daar zijn de meesten het wel over eens.
overigens kan alles gebruikt worden om te bashen, alleen vaak afhankelijk van het terrein.
als je redelijk fijne grond hebt of niet al te lang gras, dan is een 1/10 sct goed te doen als basher.
Dus neem je omgeving ook mee in je keuze.

Verder wens ik je veel succes met je keuze, kies verstandig, maar kies ook wat jou het meest aantrekt.

mvg Tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maak niet te snel beslissingen welke auto het gaag worden want je bent in een paar uur heel wat keer van gedachte veranderd. Wil je bashen neem dan idd een savage of een andere monstertruck. Die is een stuk steviger dan een losi ten scte
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is weer een mening, ook weer afhankelijk waar je wilt bashen. Ook met sct's valt prima te bashen zolang je omgeving ervoor geschikt is, denk aan niet te zachte ondergrond, en een fijn profiel(geen kluiten). Maar dan zeg ik weer, je moet zelf kiezen wat je wil kopen, hou alleen wel rekening met je omgeving. Monstertrucks zijn idd leuk voor op een ruwe ondergrond(veel hobbels,kluiten) of in fijn zand.
mvg Tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is weer een mening, ook weer afhankelijk waar je wilt bashen. Ook met sct's valt prima te bashen zolang je omgeving ervoor geschikt is, denk aan niet te zachte ondergrond, en een fijn profiel(geen kluiten). Maar dan zeg ik weer, je moet zelf kiezen wat je wil kopen, hou alleen wel rekening met je omgeving. Monstertrucks zijn idd leuk voor op een ruwe ondergrond(veel hobbels,kluiten) of in fijn zand.
mvg Tom

Een monster truck kan je overal rijden en een short course niet.

Wil je iets die hard en strak door de bocht kan, neem een buggy/tryggy

Wil je iets waar je overal mee kan rijden en tegen een stootje kan, neem een monster truck

Wil je iets die realistisch rijdt en uit ziet, neem dan een short course. Maar verwacht niet dat je met een short course overal doorheen kan rijden als een monster truck of zo strak door een bocht kan als een buggy.

Volgens mij vind de TS de short course looks mooi, maar heeft geen idee hoe zo ding rijdt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
daar moet de TS zelf achterkomen. Trail and Error

Maar naar mijn mening rijden sc's lang zo
slecht nog niet. Althans op wat hardere grond (met een los bovenlaagje) zijn ze echt in hun element.
mvg Tom
 
Laatst bewerkt:
daar moet de TS zelf achterkomen. Trail and Error

Maar naar mijn mening rijden sc's lang zo
slecht nog niet. Althans op wat hardere grond (met een los bovenlaagje) zijn ze echt in hun element.
mvg Tom

Ik wil vooral rijden op laag gras en wat hard zand uit bossen en ik heb al veel shortcourse trucks zien bashen maar ik ga gewoon naar een rc winkel gaan en raad vragen dus ik denk dat ik mijn antwoord al gevonden heb tot nu toe ben ik nog steeds verliefd op de losi maar als jullie daar geen goede bash-ervaringen mee hebben dan is het vind ik persoonlijk dat het redelijk normaal is dat je zo snel verandert en trouwen een shortcours truck is zonder te veel geld perfect om te bouwen tot een soort trail monster achtige truck dus als ik niet goed kan bashen moet ik maar wat tijd besteden aan het tunen enz... dat doe ik trouwens graag :)
dus voor mij is dit klaar maar jullie mogen natuurlijk altijd verder discussiëren
zeker bedankt voor al jullie tips ik heb weeral veel bijgeleerd :rolleyes:
 
Een monster truck kan je overal rijden en een short course niet.

Wil je iets die hard en strak door de bocht kan, neem een buggy/tryggy

Wil je iets waar je overal mee kan rijden en tegen een stootje kan, neem een monster truck

Wil je iets die realistisch rijdt en uit ziet, neem dan een short course. Maar verwacht niet dat je met een short course overal doorheen kan rijden als een monster truck of zo strak door een bocht kan als een buggy.

Volgens mij vind de TS de short course looks mooi, maar heeft geen idee hoe zo ding rijdt.

Ik weet niet hoe een mt sc of truggy/buggy rijd en ik moet met iets beginnen he en ik kies voor en sc omdat die blijkbaar gemakkelijk rijden sneller zijn als mt's voor de zelfde prijs en je er ook mee op circuit kan.
En natuurlijk ook een beetje omdat die er goed uit zien maar wie kijkt daar nu niet naar...
 
Back
Top