Tamiya Cup NL 2014

Mensen, ik word er stil van...
alle hulp die me geboden word....
ik ga proberen op de zaterdag voor de volgende race al aanwezig te zijn, zodat ik A. de baan een beetje leer kennen, en B. hulp van Harry zou kunnen krijgen.
ook op de zondag probeer ik dan zo vroeg mogelijk aanwezig te zijn

maar al vast bedankt voor alle geboden hulp, dat waardeer ik heel erg
 
Micheal, hij is idd heel mooi, maar dan moet ik hem ook zo houden, en daarvoor is al die hulp die nu geboden word zeer bruikbaar......
btw die Ford capri die mee reed is ook heel erg mooi.....
 
Ik vind die Capri echt mooi van lelijkheid (positief!), zoals vele auto's uit die tijd. Ik hoop dat ze er nog meer uitbrengen, zoals de BMW 6 serie 'batmobile' en de Jaguar JX12 Broadspeed die toen ook raceten.

Is er al meer info over de regels in Ruchpen, ik hoor dat die anders / speciaal zijn? Wellicht moet ik nog zaken aanschaffen, zoals een ander pinion?

Dank,

Hugo
 
Ik hoop dat ze er nog meer uitbrengen

Een is er al. De Toyota Celica group 5.
full


Heel, heel, lang geleden nog een keertje een lokale wedstrijd mee gewonnen met deze auto in de 1:12 uitvoering van Tamiya.
Hij is alweer enige tijd uit in 1:10 op TT01 basis.
Ik kwam de body vandaag goedkoop tegen op een duitse website en kon de verleiding niet weerstaan. ;)
Samen met een een TT02 Chassis gekocht. Wordt vervolgd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Groep 5, de silhoutte racers, dat was het! Ik zie dat Tamiya er een heleboel in de kleinere statische modellen heeft. Die Porsche 935 met z'n enorme achterzijde, smullen... Wie weet dat ze er nog meer vergroten naar 1:10 de komende tijd, lijkt me erg leuk.

Hugo
 
... Is er al meer info over de regels in Ruchpen, ik hoor dat die anders / speciaal zijn? Wellicht moet ik nog zaken aanschaffen, zoals een ander pinion? ...

Sorry dat ik misschien wat dram, maar ik ga binnenkort op vakantie en ben vlak voor de race daar pas terug. De vakantie is grotendeels internetloos (bewust zo gekozen) maar ik moet dus voor die tijd de boel besteld hebben.

Iemand?

Dank,

Hugo
 
He Hugo, misschien kan Michael Lepelaar er iets over zeggen....
btw afgelopen zondag op de M-Auto Fundag de positieve lijn doorgetrokken
met een auto met een standaard 540 motor en een 58/25 vertanding (55 zat in de andere auto) toch al onder de 30 seconden voor een ronde.....
heb al weer wat veranderingen op de auto zitten.

fijne vakantie
 
Sorry dat ik misschien wat dram, maar ik ga binnenkort op vakantie en ben vlak voor de race daar pas terug. De vakantie is grotendeels internetloos (bewust zo gekozen) maar ik moet dus voor die tijd de boel besteld hebben.

Iemand?

Dank,

Hugo
De 28T/29T combo die je mailde is de goede.

Mocht de nood echt aan de man zijn dan kunnen we je hem ook gewoon opsturen terwijl je nog op vakantie bent, in een envelop valt hij gewoon op de mat en ligt hij voor je klaar voor je thuis bent.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel. We hebben gelukkig oppas op het huis / de hond (anders schrijf ik niet op het internet dat ik er niet ben...) dus ook als ik me niet kan beheersen en meer bestel is dat geen probleem!

Hugo
 
Heb het reglement voor de finale al bekeken en bij de euro TW mankeren nog de GT Tuned en de carson cup motoren.
Deze zouden nog moeten opgenomen worden, omdat er nog steeds mensen zijn die geen 16T hebben en toch met de euro TW willen meedoen.

Word er in de junior reeks enkel met wagentjes van de nederlandse importeur gereden of ook met eigen wagentjes?
Want hierin is het ook nog onduidelijk, meer toelichting zou welkom zijn.
 
Hopelijk hebben we zondag in Den Haag goed weer en misschien heb ik dan mijn nieuwe bolide klaar voor de strijd ;)

Andre
 
Mensen, ik word er stil van...
alle hulp die me geboden word....
ik ga proberen op de zaterdag voor de volgende race al aanwezig te zijn, zodat ik A. de baan een beetje leer kennen, en B. hulp van Harry zou kunnen krijgen.
ook op de zondag probeer ik dan zo vroeg mogelijk aanwezig te zijn

maar al vast bedankt voor alle geboden hulp, dat waardeer ik heel erg

Jan ik ben zaterdag helaas niet in Den Haag. Zondag ben ik er bijtijds, zondig help ik je dan nog even.
 
Viel9,
Zaterdag ben ik er ook niet (even met de hond naar de dierenarts)

ik zal Zondag zo vroeg als mogelijk aanwezig zijn...

alvast bedankt
 
Dit kwam ik tegen op de Facebook pagina van de Tamiyacup
het is 19 Januari geplaatst:
We zijn de laatste puntjes op de i aan het zetten voor het reglement.
Ik wil even een vraag aan jullie voorleggen:
Is er behoefte aan een handout motor in de stock en mini klasse (Cupmachine). Dat betekend dus een motor kopen bij de organisatie en deze wordt elke race ingeleverd.
Waarom mijn vraag?
Ik twijfel een beetje over de juiste werking van dit principe. Bij de TIM challenge is ook gebleken dat er wel eens motor niet helemaal goed is of dat ze vroegtijdig overlijden. Dat kan aan de rijder liggen maar ook een mankement aan de auto of gewoon een productie fout. Dan is het lastig om daar goed mee om te gaan om zo andere rijders niet te duperen door de ene wel een nieuwe motor te laten rijden en de andere niet.
Dus het alternatief is dat de motor zelf door de rijders wordt geregeld.
Hoor graag jullie mening.
daar ik weet dat niet iedereen op Facebook zit en ik het hier nog niet ben tegengekomen, plaats ik dit maar even hier

mijn menig:
zelf kopen prima, kan je de motor ook gewoon direkt aanpassen voor wat de kabels betreft maar wel gewoon laten keuren voor aanvang van de eerste wedstrijd en inleveren bij de organisatie na de wedstrijd zodat zij het beheer houden over de motoren (heb vorig jaar ook met een eigen gekochte motor gereden de laatste (en enige) twee wedstrijden omdat er geen nieuwe motor beschikbaar was.)

toevoeging:

ook gewoon Hand-out houden kan ik prima me leven zeker als je "indien nodig" een nieuwe motor kan aankopen via de organisatie
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd wanneer het reglement beschikbaar komt voor 2015.

Mij maakt het niet zoveel uit qua motor maar het is inderdaad makkelijker om thuis al de juiste connectoren te solderen, dat scheelt weer ter plekke doen.
 
Back
Top