Ik snap ff niet wat jij niet snapt ??
Mooie bewoording hè .
Als Skyfox (evolution) zat ie gewoon helemaal in elkaar .
Heb de boel gedemonteert om t in de romp te passen .
In de romp onder zit al de koeltunnel gemaakt , en t bovengedeelte waar de swash inpast zegmaar is ook voorgevormd al .
Dus ik ben afhankelijk van die 2 gaten .
Als ik dus t mechaniek erin zet en in lijn met t koelgat zet komt de swash ook goed uit , dat is dus de plek waar t mechaniek moet komen te staan .
Maar dan is dus de staartbuis te kort , dus ik denk gewoon een andere buis + binnenas halen en klaar is ed .
Ik kan t niet anders verwoorden .
Ik ga op zoek naar iets bruikbaars .
bedankt voor de tip .
Groeten ed .
Wat ik bedoel te zeggen, is dat het voor Vario een heel ongebruikelijke constructie is, om de staartbuis te behouden, als de trainer in een romp geplaatst wordt. Een enkele keer passen ze een buis toe,
maar dan zit die buis NIET vast aan het mechaniek, maar op enige afstand er achter, in de romp.
Dat heeft te maken met de krachten die er op treden tussen romp en mechaniek: als de romp flext en de buis niet, gaat er ergens wat scheuren of breken.
Als jij die staartbuis probleemloos tot achter in de romp drukt, betekent dat, dat er geen spanten in de staart zitten, en DAT is vreemd.
Want ALS Vario in gedachten had dat de buis in de romp toegepast zou moeten worden, dan hadden ze de romp zodanig aangepast dat de lengte zou kloppen. Maar nogmaals, dat doet Vario eigenlijk nooit.
Ik denk dat je romp incompleet is, en een paar lagers, een eindschot en een as ontbreken.
Vario redeneert als volgt: waarom het gewicht van die buis meezeulen, als de romp al stevig genoeg is om de kracht van de hekrotor op te vangen?
Eventueel onderhoud wordt ook stukken makkelijker als die staartbuis niet aan je mechaniek vast zit.
Als het goed is, kun je op
www.vario-helicopter.de alle bouwtekeningen etc als PDF downloaden. Kijk daar eens, of je kunt uitvogelen hoe het hóórt te zitten....
Uli Streich heeft ooit gezegd "Nicht alles was zusammenschaubbar ist, ist auch fliegbar" of vrij vertaald: dat iets op een bepaalde manier in elkaar past, wil niet zeggen dat het ook luchtwaardig is.
Groet, Bert