In mijn originele tekening staat de buis ook geteken, ingeschuimd in de staart. Hrb ik nog een spuitbus schuim boort zelfs. De huidige tekening heeft alleen het lager, in een rubberen houder in een spant.
Heb inmiddels een spant gemaakt, en het rubber gekocht, maar de adviezen zijn dus tegenstrijdig.
Ik kan de buis achterin niet afsteunen, en het achterspant zit et al in. Denk dat ik dus idd voor alleen het middenlager in het spant ga.
Arie
Dan heeft Vario dus de tekening gewijzigd in de loop der tijd, van buis naar open lopende as met enkel ondersteuningspunt...
Het afsteunen van de buis is inderdaad een probleem ALS de buis aan het mechaniek vast zit, want dan moet je de boel er naar voren uit trekken....
Ik heb een dergelijke constructie noodgedwongen in mijn mini Star Ranger omdat er een Raptor 30 in zit (riem aandrijving, kan niet functioneren zonder buis) en dat is een heel vervelende constructie voor onderhoud, en er komt erg veel kracht op de aanhechting staartbuis/mechaniek.
Nu is dat maar een licht machientje, dus ik zit er niet zo mee, maar met een .60 size zou ik twee keer achter mijn oren krabben...
@ Eddie: kun je een foto maken van de hekrotor bevestiging?
Groet, Bert