Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

img.php

Zooooooooooo , eindelijk binnen zonder bijbetalen , ik ben blij vandaag .
Hoef ik Uwe niet meer lastig te vallen .

2x spartan quark om de Align gp780 te vervangen.
1 zit er inmiddels goed werkend op de 250 wat me heeft doen besluiten ook voor de 450 deze superstrakke gyro te bestellen.
simplex data kabel mee laten komen om te tweaken. en we hebben van het weekend weer wat knutselwerk als het weer tegenzit!

Gens lipos 6s 5000 mAH 60/120 C zijn binnen (6x)

even nog op de heli wachten,
voor die ze moeten werken, ha ha

Groet
Uwe

ja, niks met bol of zo,
ik heb die versie 5300 met 35 C in de Rex,
super lipo, kunnen andere merken niet aan,

en of dat nu 125 of 150 € per stuk is scheelt ook niet zoooooooo veel,
ik hoop dat ik 'n paar vluchtjes meer mee kan doen,
rekent het toch weer wat (misschien),

zeker iets overkill, maar het is (mijn) 'n hobby

Groet
Uwe

Als je ze goed behandeld gaan ze makkelijk 2 jaar mee. Misschien halen mijn 45C de drie jaar nog wel. Maar daarvoor moeten we nog een jaartje wachten ;-)

omdat ik eigenlijk veel vlieg,
gaan die lipos bij mee eerder door veel gebruik niet meer mee,
maar anders heb ik nog ontvanger-lipos,
die zijn 4 jaar oud en werken nog goed.

Groet
Uwe

ja, niks met bol of zo,
ik heb die versie 5300 met 35 C in de Rex,
super lipo, kunnen andere merken niet aan,

en of dat nu 125 of 150 € per stuk is scheelt ook niet zoooooooo veel,
ik hoop dat ik 'n paar vluchtjes meer mee kan doen,
rekent het toch weer wat (misschien),

zeker iets overkill, maar het is (mijn) 'n hobby

Groet
Uwe

Ik heb ze zelf ook gehad, maar zo van het eene op het andere moment waren ze op. Ze waren knetter hard en niets bol. Maar toen ik er 1 los snee kwam ik er achter waarom ze nog hard waren en niet bol.
De lipo's zitten ingepakt tussen aluminium plaatsje en heel strak ingepakt.
Na het lossnijden stond die wel degelijk bol 8O
Maar al met al wel goede lipo's.

Mvg. Freddie

Maar toen ik er 1 los snee kwam ik er achter waarom ze nog hard waren en niet bol.
De lipo's zitten ingepakt tussen aluminium plaatsje en heel strak ingepakt.
Na het lossnijden stond die wel degelijk bol 8O

Klopt... doen ze overigens niet om het bol staan tegen te gaan, maar omdat de folie om die cellen tamelijk kwetsbaar is.
Als je die cellen onbeschermd een beetje ruw op een grindtegel neerlegt, zijn ze al zowat lek...

Ze lijken me identiek te zijn aan SLS (Stefans LiPo Shop), die zitten ook tussen aluminium platen, blijven ook keihard, en zijn qua prijs en kwaliteit vergelijkbaar.

Groet, Bert

Ach , ik heb 2 lipo`s , 3S 3300 , al 7 jaar oud , en af en toe mishandeld , soms laden met balance , en ze doen t nog super .
Dus de verhalen van 2 jaar is in mijn ogen bullsjit .
Niet altijd balance laden , soms een beetje mishandelen/verwaarlozen , en dan weer vertroetelen .
T is net een vrouw .
Ze blijven terugkomen .

Hoi Ed,

die van jou, die lipos bedoel ik,
zijn wel heel bijzonder,
blijven prima in ballance
en hebben goede power,

maar ik denk dat ze nog niet zooo veel vluchten mee gemaakt hebben ?

Groet
Uwe

Ach , ik heb 2 lipo`s , 3S 3300 , al 7 jaar oud , en af en toe mishandeld , soms laden met balance , en ze doen t nog super .
Dus de verhalen van 2 jaar is in mijn ogen bullsjit .
Niet altijd balance laden , soms een beetje mishandelen/verwaarlozen , en dan weer vertroetelen .
T is net een vrouw .
Ze blijven terugkomen .

Dat jij twee van die LiPo's hebt... tsja...

De rest van de wereld (inclusief bijvoorbeeld mensen met electrische fietsen etc etc) heeft heel andere ervaringen.

Gek genoeg blijven LiPo's die het in de heli's niet meer goed doen, het nog jááááren volhouden voor andere laagbelaste toepassingen (mijn verwarmde zendertent draait op afgekeurde vlieglipo's en dan halen ze opeens weer gewoon hun normale capaciteit, de ontsteking van de kleine StarRanger werkte op een heel oud 850 mAh pakketje vlekkeloos, de ontvanger van mijn oude bootje idem...)

Groet, Bert

Dus de verhalen van 2 jaar is in mijn ogen bullsjit.
De één verwacht gewoon wat meer van zijn lipo's dan andere ;-)

Wat is op een gegeven moment de definitie van goed? Toert de heli nog op en kan ik er nog mee rondvliegen, of verwacht ik nog het maximale vermogen tijdens een 3d vlucht.

Twee verschillende interpretaties met dezelfde definitie van goed. Daarom spreek ik over twee jaar levensduur en noemt de ander het bullshit ;-)

Die 2 accu`s waar ik t over heb zijn behoorlijk gebruikt .
In diverse vliegtuigen gebruikt , zowel prop als jet aandrijving , als accu gebruikt in de startkist , en nog veel meer .
En nog steeds doen ze t super , waarom weet ik niet .
Maar 8 jaar oud al , en nog steeds voldoende power en uithoudingsvermogen .

Ja... zulke accu's heb ik ook....

Maar hang ze eens in een heli, en je komt nauwelijks meer van de grond...

Dat is het hem juist: zolang je een LiPo relatief laag belast, gaat hij heel lang mee.
Maar de top is er na 2 jaar vanaf, ook al heeft het ding in die tijd alleen maar op de plank gelegen. Daarna is hij voor heligebruik niks meer, maar in een startbox, of een vliegtuig, of als ontvangervoeding, of wat dan ook, kan hij het inderdaad nog jááááren doen.

Mijn allereerste 3S 15C 2100 mAh LiPo's heb ik 6 jaar geleden gekocht, ze hielden het lesgeven anderhalf jaar vol, en daarna heb ik ze afgeschreven omdat de heli's er geen 10 minuten meer op haalden.
Maar ze doen nog steeds dienst als vliegtuigLiPo's waar ze nog steeds meer dan uitstekend voldoen, en nog steeds hun laagbelaste, maar wel volle capaciteit van 2100 mAh bereiken...

Die 2 jaar, dat is dus GEEN bullshit, maar jij gebruikt ze gewoon voor iets anders...

Groet, Bert

Er staat nergens in de voorwaarden dat de lipo`s in een heli gebruikt MOETEN worden .
Over t algemeen zegt men , na 2 jaar kan je ze kiepen , dat is dus niet waar .

Back