[Review] Batan LC-Racing EMB 1H 1/14 Desert Truck & Buggy

motorsports

Forum veteraan
Binnenkort mijn review over de Batan Lc Racing EMB 1H desert truck , in schaal 1/14 .

De Buggy variant is er later bij gekomen in mijn collectie , dus die zal ook aan bod komen .

hieronder wat info gekopieerd van rccar.com gekopieerd.

Deze is in verschillende varianten te krijgen gebaseerd op de buggy uitvoering , nml de buggy, monstertruck, desert truck, shortcourse en de Rally , de verschillen zitten in de lengte bodemplaat en kappen ,banden , in RTR hebben alle dezelfde motorisatie,accu en zenderset en de buggy is er in RTR en kit versie te koop.De kit versie kan men zelf de motor/ esc / en servo kiezen , netzoals de gebruikte accu .

Volgens de site wordt er een hobbywing ESC gebruikt , zie LC racing manual esc

**Lopende draadje hier op MBF over de Losi Eight en LC Racing :**

losi-mini-8ight-en-lc-racing-emb-1h-1-14-buggy-topic

**Info/ Review op RcGroups (Engels talig ) forum :**

LC Racing EMB 1/14 4WD (aka Tacon Soar) Buggy Thread, also SCT, Rally and DT Version. - RC Groups


Buggy uitvoering :



Monstertruck :



Shortcourse :



Rally :











MB-DT is for bashing on dirt or concrete, roll cage for nice looks and damage control during big crashes, with High power and efficient 4 pole 2838 brushless motor, All aluminum gear differential, 35A programmable ESC, Batan 2.4GHz Radio System, and High rate 7.2V NiMH battery on smart charger.

Feature:
1. LCRacing design treaded tires, grip 20% more than same level.
2. LCRacing design slipper with gear cover
3. Aluminum-threaded, oil-filled, coil-over, 6061-T6 adjustable shocks
4. 2.5mm 6061-T6 aluminum shock towers; Buggy/SC/MT , for the DT ;plastic .(part of the roll cage).
5. Front and rear metal gear differentials
6. 35A programmable ESC
7. High power and efficient 4 pole 2838 brushless motor with adjustable mount
8. 4WD metal shaft drivetrain
9. Batan D115 digital mini servo with adjustable saver
10. Metal hinge-pins with rounded front bumper
11. Batan 2.4GHz radio system
12. High rate 7.2V 1100mAh NiMH battery with 3.5mm gold connectors
13. Smart and fast charger
14. 2.5mm aluminum rear and front kick-up chassis with dirt guards
15, Heavy-duty adjustable turnbuckles
16, high-performance complete ball Bearings


Specification:

Scale: 1/14 EP Desert Truck
Length: 340mm (13.4in)
Width: 205mm (8in)
Height: 120mm (4.7in)
Wheelbase: 235mm (9.3in)
Weight: 0.90kg (1.9lbs with battery)
Wheel hexes: 12mm
Motor: 4500Kv 2838 brushless, 4 pole
Gear ratio: 8.23

Package Contents:
100% Brand New and Assembled
1x 1:14 EMB-DTH Desert Truck
1x 2CH 2.4Hz Transmitter
1x Battery Charger (100-240V)
1x 7.2v 1100mAh Ni-MH battery
1x Instruction Manual
Required to Run: AA Batteries for Transmitter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Doos :



de inhoud,: de auto, zender , lader, zakje met sleuteltjes , exploded view , accu .











onduidelijk de capaciteit , of voltage , staat gig niks op de accu zelf :





kap omhoog , voor de plaatsing accu, de electronica al geïnstalleerd, zender en ontvanger zijn al gebonden .
Mooie is dat de Esc van Hobbywing afkomstig is en dus ook dmv een Hobbywing programmeer kastje is in te programmeren.







De voor bumper is deel van de rolcage , en kan snel afbreken, dus maar stukje pool noodde er tussen gedaan, tevens de clipjes die zorgen voor borging rolkooi , " verlengd " om makkelijker de batterij te wisselen .







voor de rest is de auto redelijk slap geveerd , zeker aan de achterzijde , bij indrukken komt die nauwelijks om hoog de voor kant voelt wat stugger aan, de rol weerstand is goed , en er zit een kapje over de spur en pinion .Dit blijkt in de praktijk niet afdoende te zijn om zand en vuil tegen te houden , stukje schuim kan dit voorkomen , zoals toegepast op de Buggy variant :

p1030316.jpg


Ook de gearmesh is goed , en al boutjes nagelopen op los zitten , hier niks van kunnen bespeuren .
De stekker lader heeft een output van circa 1A secundair , en is voorzien van een led, welk rood kleurt bij laden ,en groen bij volle lading en onderhouds laden .

Zelf vond ik wat speling op alle wielen en deze wat uit te schimmen met fiber ringen , en daarna de rolweerstand weer gecontroleerd , dit voelt beter aan , minder tot haast geen speling meer , en rol weerstand nog steeds prima .




De zender en ontvanger werken met het FHSS protocol, daar heb ik zelf vaker mee gewerkt , en mijn huidige voertuigen werken ook met dit protocol , en werkt feilloos , de zender is simpel, maar met throttle , stuur trim en reverse en dual rate.De voeding zender gebeurt middels 4x penlights .




update : 25-10 :

na een paar rondjes tuin, op gladde ondergrond,de accu een 1 cm naar achteren geplaatst, de auto had erg veel onderstuur , ook de toespoor iets verandert , nadat er pre-load clips zijn gebuikt om de achterste veren iets meer op spanning te brengen , weer gaan rijden , onderstuur is stuk minder , en ook de vering aan de achterzijde houdt zich beter.

tot zo ver , more to come
 
Laatst bewerkt:
Tis afwachten , de zwakke punten die al zijn gesignaleerd zijn : front bumper breekt snel af , en dit is een onderdeel van de komplete rolcage , dus kompleet vervangen bij breuk , en de front body part , breekt snel (neus gedeelte) , dit is constateert door Droopy (mbf user).
Voor de rest hoor ik alleen maar goede geluiden qua duurzaamheid en de motorisatie ...
 
zet de link van de info/review op RC groups er ook even bij , plak ik die ook in de start post .....

Edit : al gevonden en erbij gezet .
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop vrijdag a.s , maar dat is nu nog een beetje "koffie dik" kijken, komt met DHL , meestal is het met drie dagen in huis vanuit de EU .
 
Je hebt bij DHL een track en trace en dan zie je precies waar je pakket is. Plus dat je ook van dhl een mailtje kan krijgen als je pakket in bezorging gaat.

Kleine aanpassing in de specificaties, op de DT is dit niet van Aluminium
4. 2.5mm 6061-T6 aluminum shock towers
Deze zijn van kunstof als onderdeel van de rolcage.
 
Je hebt bij DHL een track en trace en dan zie je precies waar je pakket is. Plus dat je ook van dhl een mailtje kan krijgen als je pakket in bezorging gaat.

.
Van DHL krijg je geen mailtje(nooit gehad tot zo ver ) , je krijgt alleen een verzend/pakket nummer van winkelier dmv een mailtje ,dit wordt afgegeven door DHL , alleen wordt de site van track en trace DHL alleen rond 00:00 uur bijgewerkt , of als het eerder langs een scan hub is geweest .....Vandaar op het moment van antwoord eerder op de vraag van Indoor en nog geen concrete info bekend was :cool:

Van de schokbreker torens is note van gemaakt, zal dit even aanpassen ...:cool:
 
Als je op de site van dhl een track en trace doet kan je een aanvinken dat je een notificatie wil bij status wijziging van je zending, en dan krijg je een mailtje ;)
 
Als je op de site van dhl een track en trace doet kan je een aanvinken dat je een notificatie wil bij status wijziging van je zending, en dan krijg je een mailtje ;)

aha so :eek:

Edit : even geprobeerd met de track en trace code zoals die is verstuurd vanuit de winkelier : gevonden onder het kopje : Statusbenachrichtigung ...:pc::lol:
 
Ziet er goed uit:celebrate:
Dat van die vering was mij ook al op gevallen ik heb daar ook eens een filmpje van geplaatst op youtube.
 
Thnks , wat heb je aan de " slappe " schokbrekers gedaan ?, andere olie , of stuggere veren ? , of alle bij ?

Ik neig naar dikker olie , en aanpassen van de "piston rings".
Zo nog even de esc op de ontvanger/zender kalibreren en eens kijken of ik een testrondje in de tuin kan rijden . :cool:
 
Apart van die slappe veren. De eerste series van de buggy waren de dempers juist te stug.

Kapje over de tandwielen sluit niet helemaal aan, omdat de motor moet kunnen schuiven voor afstellen gear mesh.

LCEMB1HKG-3L.gif

Met een stukje schuim is dat goed op te lossen:


p1030316.jpg
 
Apart van die slappe veren. De eerste series van de buggy waren de dempers juist te stug.

Misschien ivm het model , Desert Truck, dat deze slap zijn uitgevoerd, ik vindt het in geen geval te slap , zeker bij een rondje tuin, waarbij hij toch aardig in zijn" kont hangt" .

Stukje schuimrubber is een mooie modificatie :cool:, zet het erbij
 
Thnks , wat heb je aan de " slappe " schokbrekers gedaan ?, andere olie , of stuggere veren ? , of alle bij ?

Ik neig naar dikker olie , en aanpassen van de "piston rings".
Zo nog even de esc op de ontvanger/zender kalibreren en eens kijken of ik een testrondje in de tuin kan rijden . :cool:

Ik heb meer het idee dat de veren aan de achter zijde te kort zijn voor de dempers, als je de stel ring voor de voorspaning helemaal afdraait raakt hij net de veer bij mij, en dat is eigenlijk wat ik heb gedaan.
 
Back
Top