[Review] Batan LC-Racing EMB 1H 1/14 Desert Truck & Buggy

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door motorsports, 21 okt 2014.

  1. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Kan best goed mogelijk zijn, heb nu ook de stelring helemaal naar beneden gedraaid , wordt wel beter , maar nog niet echt super .
    In het verleden heb ook wel eens gewerkt met een tywrap tussen de stelring en de veer , als een soort " pre-load" clip .
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.041
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ziet er goed, alleen zijn de eerste twee foto's hetzelfde geloof ik?
    Een 6 cellen NiMh is 7,2v maar dat wist je waarschijnlijk wel :)
    Voor beginners in het wel handiger inderdaad, zo''n sticker.
    Oh, en het mah bedenk ik mij nu, dat is wel handig inderdaad.

    Kun je een beetje met je handen door het dak komen, of moet je kleine handjes hebben? ( wat ik niet heb :) )
     
  3. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Lol, zag het nu ook van de tweede foto, even verwijdert .

    Voor de beginnende modelrijder zou het makkelijk zijn als het voltage en Mah erop zouden staan ,minpuntje (hetzij klein):eek::D.

    Batterij plaatsen is een beetje priegel werk, dat komt grote deels door de rolcage ,waarschijnlijk heb je bij de buggy, SC en rally meer ruimte " erom heen".
     
  4. Droopy

    Droopy

    Lid geworden:
    28 nov 2013
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik heb de batteryhouder naar achter verplaatst en de strap om gedraaid zodat de open zijde aan de voorkant zit. Dit scheelt een stuk gepriegel
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.817
    Locatie:
    Flevoland

    Bij de buggy is het eenvoudig, je kan overal prima bij. En heb je een kortere accu, zoals een 2S 1300 mAh LiPo, dan schuif je die er gewoon van de zijkant onder:

    [​IMG]
     
  6. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Vandaag de eerste meters gemaakt in de tuin, op gladde natte ondergrond(tegels) en na een 5 minuten maar eens gaan kijken of de wegligging verbetert kan worden , de auto had enorm veel onderstuur , deels de gladde ondergrond .

    Dus de accu een stukje naar achter verplaatst, circa 1,5 cm , en iets minder toespoor gegeven aan de voorzijde , ook heb ik mijn eigen ontvanger in gebouwd, dit het wat praktischer is als ik met meerdere auto's ga rijden en ik niet 3 zenders moet meenemen. Nu weer een paar rondjes gemaakt , en het onderstuur was een stuk minder , en stuurde ook wat directer , de veren aan de achterzijde iets meer " pre-load " gegeven .
    Tot nu te verden met de wegligging op deze ondergrond de behaalde snelheid met de NiMh accu . Ook kan je de esc in programmeren met een hobbywing programma box , (de gene met led display's).

    Het ziet er veel belovend uit, hopelijk morgen een paar filmpjes maken .:cool:
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.817
    Locatie:
    Flevoland
    Ik had wel wat onderstuur verwacht, de wielbasis is langer dan die van de buggy, en dan wil de auto al snel meer rechtdoor. Ik denk dat je met je aanpassingen in de goede richting zit.

    Enig idee wat je met de standaard zender en ontvanger gaat doen?
     
  8. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    vandaag de maiden gehad ,

    de ondergrond :

    [​IMG]

    na twee NimH packs :

    [​IMG]

    de " rommel" binnenin valt ook mee :

    [​IMG]

    de rijtijd op 1 accu lading op bijna continu vol gas :

    [​IMG]

    en de " rommel "

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    wat aktie :

    [​IMG]

    [​IMG]

    Helaas hoorde ik vrij snel een ratelend geluid, wat van de achterzijde vandaan komt , nu kun ik geen steentje vinden tussen de aandrijfassen en draagarmen, en voelde de diff.'s nog goed aan, dus neem ik aan dat het uit de gearbox komt, dan er wat tussen de spur en pinion is gekomen. Ook hiervan nog een filmpje gemaakt,upload loopt .
    Van de week maar eens de gearbox open maken om te kijken of het daar vandaan komt .
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.817
    Locatie:
    Flevoland
    Troep binnen valt inderdaad enorm mee. Bij de buggy komt er nog minder binnen, maar dit is ook prima.
     
  10. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Nog niet , voorlopig hou ik de zenderset , mede ook omdat het op het FHSS protocol werkt, en dat bevalt me prima...
     
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.041
    Locatie:
    Zwolle
    Weet jij of deze ontvanger ook zou werken met bijvoorbeeld een Futaba FHSS zender werkt?
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    geen idee ..:mad:
     
  13. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Toch maar even aan het sleutelen gegaan, wilde kijken of het ratelend geluid bij de spur en pinion vandaan kwam, na de rolkooi verwijdert te hebben, kon ik bij het kapje van de pinion , daar kwam bij verwijderen wel wat zand uit , en zo te zien zat er geen steentje tussen de "tandjes", de spur is wel erg zacht want er was al wat slijtage te zien van het zand .

    Toch ook maar gelijk de schokbrekers na gelopen , en de tywraps verwijdert , ik had nog tamiya veren liggen, die hebben wel dezelfde diameter maar zijn circa 12mm te kort . Toen maar wat drastische maatregelen genomen, en beide veren iets uit gerekt , alle weer gemonteerd en voilĂ  :

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dat is wel erg veel, maar was toch van plan om de schokbrekers aan de voorzijde iets rechterop te zetten , voor iets meer bodemvrijheid :

    [​IMG]

    Zodoende een gat naar binnen gezet op de draagarm,en het resultaat :

    [​IMG]

    Ook maar gelijk stukje schuim aan de onderzijde beschermkapje pinion gemaakt :

    [​IMG]
     
  14. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.817
    Locatie:
    Flevoland
    Zit dat schuim wel op de goede plek? Ik heb het alleen tussen dat lipje van het kapje en de steun zitten, het lijkt wel alsof het in jouw auto wat lager zit, en er dan nog steeds een kier kan over blijven.

    Rijhoogte lijkt me inderdaad een stuk beter zo. Ik had voor de buggy een setje progressive veren besteld een tijdje terug, heb je 3 verschillende hardheden om mee te experimenteren. Partnummer staat wel ergens in het algemene draadje, want de tip komt van Wesley, maar mocht ik het zo vinden, dan kan ik het ook hier plaatsen.
     
  15. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    IK had aan de onderzijde een kier van circa 2mm, dus daar wat schuim gedaan, nu ik ff goed kijk zie ik bovenop ook een kier van 1-15 mm, daar moet ook nog schuim komen, vergeten .
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.817
    Locatie:
    Flevoland
    Had ik het toch goed gezien. Is de transmissie van jouw auto ook vrij stil? Dat is 1 van de dingen die mij gelijk op was gevallen, weinig lawaai van de tandwielen.
     
  17. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    De rolweerstand is wel laag , dat verbaasde me, de transmissie maakt niet zo veel herrie , maar bij de traxxas rally 1/16 vond ik hem ook erg stil. Maar de indruk is dat de transmissie van de LC behoorlijk soepel loopt , alleen vindt ik dat de pinion erg zacht is, er is nu al slijtage te zien van zand wat zich erin heeft gevreten , zoveel zand kwam er ook niet echt uit .
    Puntje van aandacht ....
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.817
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb nu een gehard stalen pinion op 1 auto zitten, maar dat is meer omdat LC geen 15 tands pinion heeft, en verder alleen Novak mod 0.5 pinions van bijvoorbeeld 15 tanden heeft. En die zijn van zacht alu, binnen de kortste tijd is het een zaagtand. Robinson Racing heeft ze wel in gehard staal, maar dan weer met 2 mm asgat. En dat opruimen naar 3,2 mm is niet makkelijk.

    Nu is het waarschijnlijk wel zo dat als de tandwielen echt goed afgeschermd zijn, zoals nu met dat schuim, er ook geen zand bij kan komen, en de slijtage is dan echt zo goed als niets. Ik rij al een jaar met hetzelfde pinion, jumps, kort gras, donuts draaien op een onverharde parkeerplaats, geen probleem.
     
  19. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Dat denk ik ook, als de gearbox bijna helemaal dicht zit moet het goed gaan, je hebt gewoon een stukje schuim geklemd tussen de motormount en kapje ?.
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.817
    Locatie:
    Flevoland
    Dat klopt, een reepje, dik genoeg om er mooi tussen te klemmen.
     

Deel Deze Pagina