Multicopter Café

Na mijn crash met de f450 zou ik hem graag willen upgraden naar een octocopter. Volgens dji is het mogelijk om de F1 en de F2 poorten te gebruiken voor de zevende en de achtste motor. Heeft iemand hier ervaring daarmee?

Het gaat hier om de naza-m v2
 
Na mijn crash met de f450 zou ik hem graag willen upgraden naar een octocopter. Volgens dji is het mogelijk om de F1 en de F2 poorten te gebruiken voor de zevende en de achtste motor. Heeft iemand hier ervaring daarmee?

Het gaat hier om de naza-m v2

Geen ervaring mee maar ik weet dat het kan :-) In de setup menu kan je kiezen voor een octocopter, als je die selecteerd worden poort F1 en F2 arm 7 en 8
 
Dat is mooi om te horen [emoji2]

Als ik mijn cobra motoren met 950kv wil blijven gebruiken, kan ik dan het beste een X8 of een v8 bouwen?
Want de grotere modellen hebben vaak mindet kv
 
Weet iemand of de nieuwe zwarte dji motoren technisch identiek zijn aan de oude rode? Dus of je ze gemixt op dezelfde copter kunt gebruiken.
 
Dji f450

Hallo allemaal, begin van het jaar zat ik in het speedboten forum, maar ben nu overgevlogen. Zie hier het resultaat :D


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ik wou ff weten hoe ik moet uitrekenen hoe ik moet uitreken hoeveel amp mijn accu kan geven want ik wou mijn setup op 6x4.5 laten draaien met 2300 kv cobra en 12 amp esc ik had gehoort als je accu niet meer dan 12 amp per motor kan geven dat mn esc niet door kunnen branden wanr offiecieel zou die setup 18 amp per motor trekken vol gas
Mvg mitchel
 
Hallo ik wou ff weten hoe ik moet uitrekenen hoe ik moet uitreken hoeveel amp mijn accu kan geven want ik wou mijn setup op 6x4.5 laten draaien met 2300 kv cobra en 12 amp esc ik had gehoort als je accu niet meer dan 12 amp per motor kan geven dat mn esc niet door kunnen branden wanr offiecieel zou die setup 18 amp per motor trekken vol gas
Mvg mitchel

Je kan dit uitrekenen aan de hand van de C rating van je accu.

Als je een 1000mah lipo hebt die 25C continue geeft en 50C burst, dan kan deze -> 1000mah x 25C = 25A (25000mah) continue geven en 1000mah x 50C = 50A (50000mah) burst geven.

Mocht je kiezen voor een 2000mah lipo met 25C continue dan wordt het 2000mah x 25C = 50A (50000mah) continue.

Let wel op, de ratings zijn bij sommige merken redelijk optimistisch. Neem daarom steeds een marge in je lipo C rating.
 
Hallo ik wou ff weten hoe ik moet uitrekenen hoe ik moet uitreken hoeveel amp mijn accu kan geven want ik wou mijn setup op 6x4.5 laten draaien met 2300 kv cobra en 12 amp esc ik had gehoort als je accu niet meer dan 12 amp per motor kan geven dat mn esc niet door kunnen branden wanr offiecieel zou die setup 18 amp per motor trekken vol gas
Mvg mitchel
Ik veronderstel even dat je dus met 3s vliegt, dan kom je inderdaad op 18A uit bij full throttle:
0775c33b8b612bcf96f616c67ac7e490.jpg


In de veronderstelling dat je een mini / 250 size quad vliegt, is een 1300mah tot 1800mah 3s accu reel. Je hebt 4x18a nodig, dus 72A.

Laten we uit gaan van een 1500mah accu, dan moet je daarmee 72A/1.5A = 48C leveren om je volledige vermogen te kunnen leveren. In de praktijk zal je niet continue full throttle vliegen, maar een beetje reserve is ook niet slecht. Een 1500mah 3s 35-70c is dus voldoende op papier. Als er iets met meer vermogen beschikbaar is kost dat meestal niet heel veel meer. Hoe meer Chinese C's, hoe beter [emoji2]

Je ESC zal doorgeven aan vermogen wat de accu kan leveren en wat gevraagd wordt. Is dat te veel, dan bezwijkt de electronica op je ESC en ontsnapt er magic smoke. Een defecte ESC kan ook een motor slopen als er continue spanning aan de (brushless) motor geleverd wordt.

Hangt dus af van de echte kwaliteit van je ESCs, niet de geadverteerde. Op papier kan een 12A ESC meestal wel 10 seconden 20A leveren, maar "tour mileage may vary" [emoji6]
 
Ja ik heb die van menno die esc accu 1300 25 30 c dus als ik geen 20 amp neem gaan mijn esc en mischien de motor ook naar de eeuwige jachtvelden?
 
Ja ik heb die van menno die esc accu 1300 25 30 c dus als ik geen 20 amp neem gaan mijn esc en mischien de motor ook naar de eeuwige jachtvelden?
Als je accu het gevraagde vermogen niet kan leveren heb je dus minder vermogen èn je LiPo wordt warm/zal snel slijten. Het voltage zal ook inzakken, wat andere electronica in de problemen kan brengen (FPV cam) Maar je motoren en ESCs gaan er niet kapot van. Die hebben gewoon een rustig dagje.

Die 25-30c zou ik njet gebruiken met 6x4.5 in jouw config, kan je beter 5x4 of 6x3 props nemen. Zie tabelletje in mijn vorige post.
 
Ja ik Vlieg nu met 5x4 maar ben een beetje teleur gestelt van de trusht dus als ik met 6x4,5 ga vliegen dan moet ik 1 nieuwe esc 2 andere accu's?
 
Ja ik Vlieg nu met 5x4 maar ben een beetje teleur gestelt van de trusht dus als ik met 6x4,5 ga vliegen dan moet ik 1 nieuwe esc 2 andere accu's?
Ik denk dat je het met die ESCs wel redt, als je niet zoals Metal Danny vliegt. Heel veel mensen vliegen jouw config met 12A ESCs en gokken dat een ESC een keer defect raakt. Als je meteen disarmt/spanning er afkrijgt heb je weinig kans op schade (aan de motor)

Maar wel even nieuwe LiPo's kopen. Ik gok minder dan 15 Euro per stuk in het EU warehouse van HK. En dan heb je ze van het weekend als ze op voorraad zijn.
 
Oke bedankt dan ga ik andere accus kopen en gokken en met de 12 a vliegen jammergenoeg wel pas in december
 
Back
Top