Lrp twister truggy

Ik heb een tijdje geleden een twister truggy gekocht en bij de kassa zij ik dat ik dat de auto hard moest gaan

Toen hebben ze me een casel sidewinder op 3s in gekomen met een 4pole 4600 motor

dat is even goed gegaan maar nu zit er mee dat ik tandwillen in de overbrengen
87a167db7b7f9e706de4e72ecc9c3cb4.jpg


zeer snel slijten heb ze al een keer vangen maar dan gaan ze nog geen middag mee


Heeft iemand een iedee wat ik hier aan kan doen of weet iemand of er meschien stalen tand willen voor tekoop zijn

Kan wel wat hulp gebruiken de winkel zecht dat zij er niks meer mee kunnen
En dat ik gewoon nieuwe moet bestellen
Maar die zijn dan naar een middag weer weg


Wie heeft er ween tip voorme
 
Zijn dit kunststof tand wielen? Volgens mij wel.



En dan een 4600kV 4-poler erin op 3S. Dat is bruut geweld.



Je zult er stalen versies in moeten kopen ben ik bang. Geen idee of die er zijn.



De winkel heeft precies verkocht waar je om vroeg. Echter had jij niet verwacht dat dit zo hard zou slijten...



Heb je de set-up al eens op 2S gereden? Volgens mij gaat dat al hard zat, en scheelt aardig in de slijtage.
 
Zo'n set-up is voor een zware (2,6-3,0kg) wedstrijd SCT 4wd, welke maximaal op 2S mogen rijden. Vandaar de hoge kV.

Je LRP is veel lichter en 2wd.
 
LRP124518 Metal Gear Set

Tja te veel power voor zo'n auto, met de metal gear set erin, verplaats je het probleem dat hij het vermogen niet kwijt kan. Dus gaat er wat anders kapot.

Of koop een auto die die motor aan kan, of zorg dat de auto minder vermogen krijgt.
Die hele auto kun je upgraden, er is niks bestand tegen zoveel power en kost je kapitalen die je beter in een andere auto had kunnen stoppen
 
Mogelijk ook de slipper te strak staan, bij de standaard brushed motor krijg je daar niet snel problemen mee, maar dit is wel een forse upgrade. Hoe je met het gas omgaat maakt dan ook nog flink uit, beginnende rijders willen nog wel eens vaak "full power" optrekken, waarbij de tandwielen een flinke klap krijgen...
 
Ik raad aan de slipperclutch deftig af te stellen,gearmesh goed afstellen,een 2s lipo kopen en verder gewoon iets voorzichtiger zijn met je gasvinger.
Die 3s lipo kan je gebruiken maar misschien enkel op asfalt voor een speedrun ofzo.
Anders moet je kijken naar een traxxas 4x4 om zomaar iets te noemen,of een lichtere motorset erin.

Zelf ben ik wel van het principe dat je nooit teveel power hebt,zolang je maar weet hoe je ermee moet omgaan.Als je beginnend bestuurder bent is dit moeilijker maar de kosten en tijd van de herstellingen zullen je wel snel genoeg laten leren hoe ermee om te gaan ;)
 
Waarom moet het persé 3S zijn?
Op 2S gaat het ook hard zat neem ik aan?
En inderdaad, als je wat voorzichtiger/vloeiender gas geeft, dan blijft het vast wat beter heel.
 
En wat ook scheelt is de rem heel mild instellen. Hard remmen (zeker bij jumps) is killing voor de tandwielen.
 
Laten we vooral niet voorbij gaan aan het feit dat de topic starter jong is en dit zijn eerste serieuze RC auto is.



Vervolgens gaat hij naar een winkel waar ze deze motor/esc. meegeven.

Echt een schande! En zelfs niet ongevaarlijk.



Met een 2700-3000-kV setje had hij wellicht meer plezier gehad en minder brokken. Nog veel goedkoper ook
 
Inderdaad, is wel wat vergelijkbaar met een porsche aanraden aan een beginnend bestuurder die nog moet afrijden. En als er dan brokken zijn mag de klant de portemonnee trekken. In dit geval had de shop eigenlijk moeten wijzen op het belang van goed afstellen van de slipper clutch, eventueel reduceren van het top vermogen van de regelaar, en andere afstellingen. Een echt goede shop, die aandacht neemt/kan nemen om een beginner op weg te helpen, zal dit zelfs demonstreren, of zelfs de eerste keer helemaal afstellen. Je kan een klant wel dingen in de soep laten rijden, en dan cashen als er onderdelen moeten worden vervangen, maar het doet de hobby geen goed, want niet iedere beginner zal doorzetten, maar in plaats daarvan het spul aan de kant zetten, of verkopen.
 
Laten we vooral niet voorbij gaan aan het feit dat de topic starter jong is en dit zijn eerste serieuze RC auto is.

Vervolgens gaat hij naar een winkel waar ze deze motor/esc. meegeven.

Echt een schande! En zelfs niet ongevaarlijk.

Dit is weer een éénzijdig verhaal, de kant van de winkelier wordt niet gehoord , wat als de koper er percéé op heeft gestaan op een bepaalde snelheid en de winkelier die heeft afgeraden ?.

Misschien heeft de koper wel wat te ruw met het gasvingertje om gesprongen of iets dergelijks . Dus nu gelijk het vingertje wijzen naar de winkelier ?, no way , en erg kort door de bocht .

Inderdaad, is wel wat vergelijkbaar met een porsche aanraden aan een beginnend bestuurder die nog moet afrijden. En als er dan brokken zijn mag de klant de portemonnee trekken. Je kan een klant wel dingen in de soep laten rijden, en dan cashen als er onderdelen moeten worden vervangen, maar het doet de hobby geen goed, want niet iedere beginner zal doorzetten, maar in plaats daarvan het spul aan de kant zetten, of verkopen.

Okee, ik ga naar de Porsche dealer en met een dikke portemonnee, en loop de showroom binnen en zeg : die wil ik en betaal gelijk , als dan de verkoper vraagt of ik een rijbewijs heb en wel zeker van mijn zaak ben en bewust ben met de risico's van snelheid ect ect , en ik knik en antwoord volmondig ja , zal je deze auto kunnen kopen, volwassen genoeg.

Dus waar ligt de verantwoording?, bij de koper of verkoper ?, wederom weer een éénzijdig verhaal , maar waar . Dat er gewezen moet worden op de risico's zie ik als de taak van de verkopende partij, maar volwassen genoeg en verantwoordelijk voor je eigen daden.

Ik heb een tijdje geleden een twister truggy gekocht en bij de kassa zij ik dat ik dat de auto hard moest gaan

Toen hebben ze me een casel sidewinder op 3s in gekomen met een 4pole 4600 motor

zeer snel slijten heb ze al een keer vangen maar dan gaan ze nog geen middag mee

Kan wel wat hulp gebruiken de winkel zecht dat zij er niks meer mee kunnen
En dat ik gewoon nieuwe moet bestellen
e
 
Motorsports: Snap eerst eens de context van mijn opmerking!

Ten tweede had een goede winkelier nooit zo'n jong iemand met zo'n set-up de deur uit laten gaan.

Je haalt wel een punt aan dat de topicstarter mogelijk de halve waarheid vertelt. In dit geval weten we niet welke shop het betreft, dus geen wederhoor nodig.

Feit blijft dat een dergelijke set-up in de handen van een jonge beginner zonder enige vorm van begeleiding een hele slechte zaak is!
 
Motorsports: Snap eerst eens de context van mijn opmerking!

Ten tweede had een goede winkelier nooit zo'n jong iemand met zo'n set-up de deur uit laten gaan.

Je haalt wel een punt aan dat de topicstarter mogelijk de halve waarheid vertelt. In dit geval weten we niet welke shop het betreft, dus geen wederhoor nodig.

Feit blijft dat een dergelijke set-up in de handen van een jonge beginner zonder enige vorm van begeleiding een hele slechte zaak is!


juist je snap hem , maar blijft nog steeds eigen verantwoording , en lees ook een manual , daar staan ook waarschuwingen in , wordt bij elke rc model op vier wielen geleverd wat snelheid kan halen ,(althans 95 % ).

Dit afschuiven op een winkelier is een slechte zaak en schande om zo gelijk weer de verantwoording bij de winkelier neer te leggen , maar dit wordt een welles en nietes spelletje , dus ieder in zijn waarde met zijn mening .....
 
Als iedereen de manual zou lezen zou het aantal topics hier met minstens 50% afnemen ;)

RTFM!!! Geheel mee eens.



En je hebt een punt om niet alles op een verkoper af te schuiven. Maar het is de bewering van de topic starter. En toevallig weet ik dat die Castle esc. ook de mogelijkheid om het max toerental/vermogen te begrenzen. Iets wat hier echt noodzakelijk is.



Buiten dat de set-up op zijn zachts bizar te noemen is, vind ik het opmerkelijk dat in een "budget auto" een racewaardige set-up wordt gehangen, een stuk kostbaarder dan de gehele auto.
 
Misschien wat te zwart/wit, het is inderdaad maar 1 kant van het verhaal. Het kan best zijn dat de winkelier het heeft afgeraden, de klant dit van zich af laat glijden, en alsnog doorzet. Aan de andere kant is het wel bekend dat er ook winkels zijn die klanten van alles aanraden, dan blijkt het niet te werken als verwacht, zo iemand komt bijvoorbeeld hier voor advies, en merkt dan dat het nooit had kunnen werken. Of dat bepaalde shops altijd iets niet kunnen leveren van een gecombineerde bestelling, en de klant zelf pas na maanden zeuren zijn of haar geld terug krijgt, zonder dat de shop zelf contact opneemt met de klant, om deze op de hoogte te houden. En dan gaat het niet om iets wat niet meer leverbaar is.

Er zijn gelukkig nog shops met deskundig personeel, die ook denkt aan wat voor de klant het beste is, ipv waar ze de meeste winst op kunnen maken. En als je verder doordenkt, dan maak je de meeste winst op een goed advies, want die klant komt terug. Als je toch geen goed advies krijgt, is er nog minder reden om niet alles maar ergens online te bestellen.

Wat betreft de vergelijking van de Porsche dealer, een dealer die niet om een rijbewijs vraagt bij proefrit of aankoop van een auto, vraagt om moeilijkheden. En de bestuurder in mijn voorbeeld had nog geen rijbewijs, hij/zij moest nog afrijden. ;)

Handleiding lezen is inderdaad ook wel slim. Dat is zeker een manco bij veel problemen die hier worden gemeld en misschien hier ook. Maar met een combo van 2 verschillende merken wordt het al lastig. In de handleiding van de regelaar zal niet staan beschreven hoe de slipper van een auto moet worden afgesteld. En in de handleiding van de Twister zal niet staan welk tandwiel of welke motor de auto zonder upgrades maximaal kan hebben.
 
De slipper zal toch ongeveer hetzelfde afgesteld worden?
Misschien dat hij iets losser moet met een sterkere motor maar veel zal dit niet schelen denk ik?
Misschien dat de punch control wat zachter zetten ook beter is?

Handleiding lezen is inderdaad ook wel slim. Dat is zeker een manco bij veel problemen die hier worden gemeld en misschien hier ook. Maar met een combo van 2 verschillende merken wordt het al lastig. In de handleiding van de regelaar zal niet staan beschreven hoe de slipper van een auto moet worden afgesteld. En in de handleiding van de Twister zal niet staan welk tandwiel of welke motor de auto zonder upgrades maximaal kan hebben.
 
Back
Top