Indoorvlieger
Forum veteraan
De slipper zal toch ongeveer hetzelfde afgesteld worden?
Misschien dat hij iets losser moet met een sterkere motor maar veel zal dit niet schelen denk ik?
Misschien dat de punch control wat zachter zetten ook beter is?
Bij een RTR staat de slipper nog wel eens muurvast gedraaid, vandaar de tip om hem goed af te stellen, en hoe sterker de motor, des te meer dit meespeelt. Met de standaard brushed RTR motor op 6 cell NiMh krijg je de tandwielen waarschijnlijk niet eens stuk met een muurvast zittende slipper, al zou je er je best voor doen.
Ook is de afstelling van de slipper afhankelijk van de ondergrond, bij weinig grip is het nog wel eens handig hem iets losser te zetten, zeker als je een brushless combo hebt die niet erg soepel is in de lage toeren. Heb je wel een zeer soepel regelende combo, en een beheerste gasvinger, en meer grip, dan is een andere afstelling weer beter.
Alleen ga je meestal niet steeds je slipper afstellen als je lekker wilt rondcrossen, en dan is de keuze vaak "laten staan zoals van de fabriek" (=meestal te strak) of een afstelling doen die het overal wel vrij goed doet en verder goed spelen met het gas. Eventueel icm vermogen en punch verlagen als de bestuurder niet iets meer beheerst kan of wil rijden.