How to start this hobby (fast)?

Ff offtopic, over het forum (maar je stuurt er zelf op aan als topicstarter ;-))

Censuur is het niet echt. tuurlijk, nu wel omdat ik het naampje weghaal. Maar "wij" (het forum) willen er niet aan beginnen.

Technisch forum, technische vraagstukken. En dat reikt erg ver...
maar een winkel erbij betrekken en zijn naam positief of negatief in de groep gooien is een stap te ver.

het is namelijk niet moeilijk om een geweldig bedrijf te zijn. zeg gewoon altijd ja tegen je klanten, en vervang alles onder garantie.
dat het bedrijf dan geen jaar oud wordt, hebben de klanten niets mee. Was immers een geweldig bedrijf.
Maar. een bedrijf ziet een jongen binnenkomen met een heli, waar het water uit komt sijpelen. bedrijf zegt dat waterschade geen garantiegeval is.
jongen gaat over de zeik, hij heeft immers veel geld betaald voor dat ding, en kan niet geloven dat het meteen einde verhaal is.
Soms gaat zo'n persoon domweg alle fora af, en prikt overal zwaar negatieve opmerkingen richting die zaak tussen.
Terwijl het dus niet terecht is... en de goede naam is al aangetast, dus eigenlijk kun je er ook niets meer mee.

we kunnen en willen er niet tussen gaan zitten. wij zien niet wat er gebeurt is.
heb ook wel eens ergens een zwaar negatief verhaal gezien over een shop die zeer slecht bezig was. tot de winkelier daar zelf actief bleek, en het verhaal even vanaf zijn kant neerzette.
nu zal de waarheid nooit exact in het midden liggen.

maar het geeft wel aan dat wij, zonder het in het echt te hebben gezien, nooit kunnen oordelen over een situatie.
zodoende willen we ook geen situaties horen.
vele interpretaties mogelijk, vaak niet ten voordele van een bedrijf.
en vaak is zo'n bedrijf jaren bezig een goede naam op te bouwen, en 1 agressief persoontje richt dat via internet ten gronde.

andersom kan ook nog, ene gesponsord persoon hemelt een bedrijf op.
terwijl dat bedrijf helemaal de kennis en kunde niet heeft, dus gaan er mensen de fout in.

nogmaals.
willen we niet tussen zitten.
kun je niet. wil je niet. spelen grote belangen in mee.
dus staan we het niet toe. grijze gebieden zijn er altijd, maar ervaringen over een winkel zijn geen grijs gebied.

Dit is even waarom die regel er is.
Wil je een zaak raadplegen waar het op orde zou moeten zijn?
Kun je altijd even bij de forumsponsoren kijken, de enige uitzondering op de anti bedrijfsinmenging regel.


Qua levertijden bij een shop, bel gewoon..
Ik heb een paar huisleveranciers, 1 ervan belt direct als iets niet op voorraad blijkt of als iets anders wordt dan besteld.
een ander stopt gewoon geld in de doos als blijkt dat iets niet voorradig is, dus je bent iig schadeloos gesteld.
weer een ander duurde het altijd eeuwen, en het ging vaak net niet helemaal goed. Daar ben ik ondertussen dus ook mee gestopt.

maar de grote namen, de wat oudere shops gaat het doorgaans wel goed.
ze zijn immers niet voor niets zo groot/oud geworden
 
Zodeknetters, dat is een uitgebreide reactie :)

Like i said; ik pas me aan hoor. Ik wist het alleen niet en had er ook geen verkeerde intenties mee.
Kan me voorstellen dat jullie (als MBF), misschien na enkele uit de hand gelopen topics, van mening zijn dat jullie die verantwoordelijkheid op jullie moeten nemen aangaande dit onderwerp.

Iets heel anders: Look what i've got today!!!#awesome!! :banana::)

blade400.jpg
 
zo af en toe zakt het een beetje weg, en moet er weer eens een op een goede manier worden uitgelegd waarom we sommige dingen doen zoals we ze doen :mrgreen:
En sommige dingen zijn eenmaal niet in een heel kort 3 zinsreactie te vatten.
dan snap je iig niet waarom, dan weet je alleen dat het moet.

mooie aanwinst trouwens!
kan het ff niet helemaal zien, een blade 400?
 
mooie aanwinst trouwens!
kan het ff niet helemaal zien, een blade 400?

Yup, E-flite Blade 400 3D :cool:
Gisteren gekregen van iemand op de heliclub, niet normaal toch!:D
Echt zo tof!

Gaat nog wel effe duren voor ik ermee kan (leren) vliegen.
Maar dat maakt me geen malle moer uit, gezien de financiële situatie
kon ik voorlopig een grotere heli wel vergeten, maar nu is het toch
relatief snel te realiseren.
Bij een landing heeft de staartrotor een graspol opgegeten waardoor de tailboom nu wat krom is/een deuk in zit.
Wat ik nog moet kopen is dus een tailboom, een ontvanger, en een lader (kreeg er drie lipo's bij).
Is dit een goede ontvanger i.c.m. m'n Spektrum DX6i?
Al met al samen zo'n €75,-
Eind november eerst de auto door de APK proberen te loodsen en dan daarna zorgen dat ik a.s.a.p. die onderdelen in huis krijg,
can't wait! #awesome :D

Edit:
feli man,

ik denk een Blade 400 flybar

groetjes, Uwe
Thanks Uwe!

'k heb er ook nog een aardige verzameling onderdelen bij gekregen, like christmas :)

4003d.jpg
 
Dat was een heel goede actie van de vorige eigenaar van de Blade !!! :thumbsup:

met spectrum ken ik mij niet zo uit,
maar moet volgens de eerste indruk kunnen,
maar vraag die experten !
kan ook zijn met sateliet, ???
kortom ik weet het niet.

nog eens feli en veel plezier

Groet
Uwe
 
Dat was een heel goede actie van de vorige eigenaar van de Blade !!! :thumbsup:

Zeker weten, ik knijp mezelf af en toe nog eventjes in de arm om te kijken of ik niet nog aan't dromen ben :D.
Ik kan zoals 't lijkt ook nog een ontvanger en een lader van iemand anders op de club overnemen, maar eerst nog even die APK v/d auto.
Flink bidden/duimen/hopen :D want ben zoooo benieuwd naar die Blade 400!

Vandaag ook voor het eerst loopings geprobeerd (niet echt met voorwaartse snelheid, meer vanuit hover) , eerst vanochtend hier in Winschoten een keer of 4, en vanmiddag nog bij Wil op de club in Delfzijl.
Daar ging het drie keer goed en de vierde keer boorde ik em de grond in :o
Was echt dom dom dom, na die drie keer mix van euforisch + hoge hartslag en niet helemaal meer geconcentreerd. Had het bij die drie keer moeten laten en eerst even pauze houden.
't ging ook net regenen dus daarna geen testvlucht meer kunnen maken, maar 't lijkt nog heel allemaal, servo's reageren normaal en 't spul draait nog, lang leven de micro's :)
 
Hoi Uwe,

De Mcpx BL vliegt nog hoor, niet kapot te krijgen dat ding :)
Volgende week donderdag is de eerste indooravond v/d vliegclub.
De 400 is nog niet klaar gemaakt, maar vanuit financieel oogpunt moet ik eerst ff de auto door de apk loodsen eind nov. voor ik daar geld aan uit geef (nieuwe tailboom, ontvanger + lipo lader nog en dan zou die vliegklaar moeten zijn).
Kan niet wachten :)
Heb er ook een reserve mainframe en canopy bij, die staat hier in de boekenkast zodat ik er toch al een beetje van kan genieten:cool:
 
.. ik denk, dat indoor heel leuk is,
tenminste bij dit weer,

maar ik denk ook,
dat bij een crash
de schade veel hoger is dan buiten op het grasveld,

je hoeft het niet te proberen,
alleen zou ik niet overmoedig worden
in een windstille gymzaal,

veel plezier dan !

Groet
uwe
 
Thanks Uwe.

Dat vind ik ook spannend aan het indoor gebeuren, de potentieel ergere (duurdere) schadevallen vergeleken met boven gras vliegen.
Landen wordt echt serieus oppassen geblazen (doe met de BL nu soms (bij teveel wind/te hoog gras)maar gewoon in een stabiele hover laag boven de grond en dan throttle hold erop:eek:. Doordat ik dan direct ook de aandrijving op de staart kwijt ben draait de heli nog wel om z'n as, maar komt verder netjes neer.
Dat in de sporthal maar niet doen :)

Aan de andere kant hoop ik in de sporthal juist zonder de wind (waar zo'n BL toch wel gevoelig voor is) gericht bepaalde dingen te kunnen oefenen en ook een beetje te experimenten/onderzoeken qua dingen instellen op de zender en ook weer zonder wind direct goed kunnen merken wat welke aanpassing precies teweegbrengt wat betreft het vlieggedrag v/d heli.

En voor de rest wordt het ook wel dikke lol om samen lekker met (goedkope) quadcopters te 'stunten' binnen lijkt me :D
 
Tot nog toe heb ik nog geen schade gezien aan de bij ons in de hal vliegende MCPX-en.... De gladde vloer voorkomt een hoop....

Maar gras is altijd zachter....

Groet, Bert
 
Dat geeft de burger moed Brutus :)
Ik heb helaas nog geen indoor avond kunnen bijwonen.
Auto kwam niet door de APK en met OV daar komen is een ramp.

De Blade 400 gaat ook nog even duren voor ik geld heb voor alle onderdelen, maar iemand op de club is gelukkig heel geduldig met wachten en houdt een lader + ontvanger voor me vast.

De Syma X1 heb ik helaas gesloopt, en hij hangt sowieso van ducktape en krimpkous aan elkaar :o:). Is nog wel te fixen, maar nieuw moederbordje nodig en dan koop ik liever over een tijdje een nieuwe gezien de nieuwprijs vergeleken tot de kosten voor een moederbordje.
Komt wel weer goed.

In een impulsieve bui, na de Syma X1 gesloopt te hebben, heb ik wel wat anders uit China laten overkomen, de Cheerson CX-10.
Via nederlandse webshops kost deze al snel zo'n € 30,- á € 35,- maar ik heb em via banggood.com uit China voor € 15,56 incl. verzendkosten over laten komen.
Wel even geduld hebben, levering duurde op 1 dag na een volle maand, maar dat vond 'k het wel waard aangezien 't de helft scheelt vergeleken met in Nederland bestellen.

cx10.jpg
 
Even met de CX-10 vliegen achterin een mazda 121, dat valt nog niet mee :)
Maar zo heb je wel mooi wat te doen, onderweg naar familie met kerst :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stimmt, en daar helpen dit soort quadcoptertjes echt bij!
10 minuutjes laden, 4 min. vliegen. In no-time wordt het zo tijd voor een nieuwe lipo omdat de prestaties achter uit gaan omdat je em er zo makkelijk even bij pakt en dus erg veel mee vliegt in korte tijd.
En 't is dikke lol :D
 
Hallo allemaal,

Hoog tijd voor een update van m'n topic.
Afgelopen donderdag heb ik dan eindelijk een indoor avond kunnen bijwonen, was echt tof.
Man hoe men met zulke dikke kisten binnen durft te vliegen :o

'k had zelf al een tijd niet gevlogen dus vooral een beetje hoveren met m'n mcpx bl, en als ik dan iets meer wilde/probeerde had ik direct de halve zaal nodig... Blijft een schichtig krengetje hoor die BL!

Had na die avond wel iets van "ik moet sowieso meer oefenen, en het oefenen anders gaan benaderen", ik wil vooral in een kleine ruimte kunnen manoevreren en langzaam/rustig kunnen/leren vliegen, maar makkelijk is anders zeg!

Hebben jullie nog tips mischien, n.a.v. m'n vertoonde 'kunsten' in onderstaande video?
Wat me zelf tegenstaat, en wat ik nog niet onder de knie krijg is dat ik vaak als ik een bocht (banked turn) ga maken een soort van zijwaartse voorwaartse vlucht krijg waar ik em dan lastig weer uit/rustig/onder controle krijg, het is ongeveer wat je op het laatst in het filmpje ziet gebeuren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vlieg maar jou cirkels in een richting met dezelfde hoogte,
dan de heli stoppen en onder controle brengen,
en dan kan je de cirkel achteruit vliegen,

niet vooruit en achteruit tegelijk,
of pirouetteren,
maar dat moet ook anders uit zien,

nose in gaat toch maar goed man,
plan jou oefeningen en wat je wil doen,
dan lukt het ook,

suc6, Uwe
 
Dat komt omdat je geen bocht maakt.
Je controleert hem niet, dus komt hij er raar uit. Je corrigeert hem niet, dus knalt hij voluit een kant op.

Probeer eerst te concentreren op je hoover.
Hij is te onrustig. Hou de rotordisc rustig. Zorg dat hij niet zo all over the place is.
Probeer hem te anticiperen.
In het begin zie je veel acties waarbij je net te lang een beweging/correctie vasthoud, waardoor de heli de andere kant op gaat. Waarop je dat weer moet corrigeren.

Heli is vergelijkbaar met een kogellager bal op een glazen plaat.
Minder correcties, is beter.
De correcties die je maakt, moeten goed zijn. Groot genoeg, lang genoeg.

Dat bochtje wat je maakt, is geen bocht.
Je vliegt verdomt had vooruit, en draait gewoon de staart om.
Langzaam vliegen. Beheerst. 1 snelheid.
Oefen op een bocht van bv 5 meter doorsnee.
Als je heel langzaam vliegt, hoef je eigenlijk voornamelijk alleen een soort hooverend door de bocht te gaan. Raak je eraan gewend, kun je hem in de bocht corrigeren, kun je vaart gaan maken. Rustig opbouwen. Iets met kruipen, lopen en rennen, en de volgorde ;-)
Des te harder, des te meer je ook gericht een beetje aileron moet geven.
En na de bocht ook weer tegen, anders gaat de heli scheef weg.


Maar je moet hem beheersen, voor je hem hard vliegt.
Des te harder je gaat, de belangrijker het is dat alle correcties exact getimed, groot genoeg en lang genoeg zijn. Alledrie, en niet 1 van de 3


Ik zeik je niet af;-)
Je vroeg tips :mrgreen:
 
... en vlieg op een veld buiten,
waar je de heli goed ziet,
daar moet je niet ook nog op de muren en het plafon kijken,
alleen maar op de grond,
en je kan goed hog (3 meter b.v.) hoveren

Groet, Uwe
 
Back
Top