Ff offtopic, over het forum (maar je stuurt er zelf op aan als topicstarter ;-))
Censuur is het niet echt. tuurlijk, nu wel omdat ik het naampje weghaal. Maar "wij" (het forum) willen er niet aan beginnen.
Technisch forum, technische vraagstukken. En dat reikt erg ver...
maar een winkel erbij betrekken en zijn naam positief of negatief in de groep gooien is een stap te ver.
het is namelijk niet moeilijk om een geweldig bedrijf te zijn. zeg gewoon altijd ja tegen je klanten, en vervang alles onder garantie.
dat het bedrijf dan geen jaar oud wordt, hebben de klanten niets mee. Was immers een geweldig bedrijf.
Maar. een bedrijf ziet een jongen binnenkomen met een heli, waar het water uit komt sijpelen. bedrijf zegt dat waterschade geen garantiegeval is.
jongen gaat over de zeik, hij heeft immers veel geld betaald voor dat ding, en kan niet geloven dat het meteen einde verhaal is.
Soms gaat zo'n persoon domweg alle fora af, en prikt overal zwaar negatieve opmerkingen richting die zaak tussen.
Terwijl het dus niet terecht is... en de goede naam is al aangetast, dus eigenlijk kun je er ook niets meer mee.
we kunnen en willen er niet tussen gaan zitten. wij zien niet wat er gebeurt is.
heb ook wel eens ergens een zwaar negatief verhaal gezien over een shop die zeer slecht bezig was. tot de winkelier daar zelf actief bleek, en het verhaal even vanaf zijn kant neerzette.
nu zal de waarheid nooit exact in het midden liggen.
maar het geeft wel aan dat wij, zonder het in het echt te hebben gezien, nooit kunnen oordelen over een situatie.
zodoende willen we ook geen situaties horen.
vele interpretaties mogelijk, vaak niet ten voordele van een bedrijf.
en vaak is zo'n bedrijf jaren bezig een goede naam op te bouwen, en 1 agressief persoontje richt dat via internet ten gronde.
andersom kan ook nog, ene gesponsord persoon hemelt een bedrijf op.
terwijl dat bedrijf helemaal de kennis en kunde niet heeft, dus gaan er mensen de fout in.
nogmaals.
willen we niet tussen zitten.
kun je niet. wil je niet. spelen grote belangen in mee.
dus staan we het niet toe. grijze gebieden zijn er altijd, maar ervaringen over een winkel zijn geen grijs gebied.
Dit is even waarom die regel er is.
Wil je een zaak raadplegen waar het op orde zou moeten zijn?
Kun je altijd even bij de forumsponsoren kijken, de enige uitzondering op de anti bedrijfsinmenging regel.
Qua levertijden bij een shop, bel gewoon..
Ik heb een paar huisleveranciers, 1 ervan belt direct als iets niet op voorraad blijkt of als iets anders wordt dan besteld.
een ander stopt gewoon geld in de doos als blijkt dat iets niet voorradig is, dus je bent iig schadeloos gesteld.
weer een ander duurde het altijd eeuwen, en het ging vaak net niet helemaal goed. Daar ben ik ondertussen dus ook mee gestopt.
maar de grote namen, de wat oudere shops gaat het doorgaans wel goed.
ze zijn immers niet voor niets zo groot/oud geworden
Censuur is het niet echt. tuurlijk, nu wel omdat ik het naampje weghaal. Maar "wij" (het forum) willen er niet aan beginnen.
Technisch forum, technische vraagstukken. En dat reikt erg ver...
maar een winkel erbij betrekken en zijn naam positief of negatief in de groep gooien is een stap te ver.
het is namelijk niet moeilijk om een geweldig bedrijf te zijn. zeg gewoon altijd ja tegen je klanten, en vervang alles onder garantie.
dat het bedrijf dan geen jaar oud wordt, hebben de klanten niets mee. Was immers een geweldig bedrijf.
Maar. een bedrijf ziet een jongen binnenkomen met een heli, waar het water uit komt sijpelen. bedrijf zegt dat waterschade geen garantiegeval is.
jongen gaat over de zeik, hij heeft immers veel geld betaald voor dat ding, en kan niet geloven dat het meteen einde verhaal is.
Soms gaat zo'n persoon domweg alle fora af, en prikt overal zwaar negatieve opmerkingen richting die zaak tussen.
Terwijl het dus niet terecht is... en de goede naam is al aangetast, dus eigenlijk kun je er ook niets meer mee.
we kunnen en willen er niet tussen gaan zitten. wij zien niet wat er gebeurt is.
heb ook wel eens ergens een zwaar negatief verhaal gezien over een shop die zeer slecht bezig was. tot de winkelier daar zelf actief bleek, en het verhaal even vanaf zijn kant neerzette.
nu zal de waarheid nooit exact in het midden liggen.
maar het geeft wel aan dat wij, zonder het in het echt te hebben gezien, nooit kunnen oordelen over een situatie.
zodoende willen we ook geen situaties horen.
vele interpretaties mogelijk, vaak niet ten voordele van een bedrijf.
en vaak is zo'n bedrijf jaren bezig een goede naam op te bouwen, en 1 agressief persoontje richt dat via internet ten gronde.
andersom kan ook nog, ene gesponsord persoon hemelt een bedrijf op.
terwijl dat bedrijf helemaal de kennis en kunde niet heeft, dus gaan er mensen de fout in.
nogmaals.
willen we niet tussen zitten.
kun je niet. wil je niet. spelen grote belangen in mee.
dus staan we het niet toe. grijze gebieden zijn er altijd, maar ervaringen over een winkel zijn geen grijs gebied.
Dit is even waarom die regel er is.
Wil je een zaak raadplegen waar het op orde zou moeten zijn?
Kun je altijd even bij de forumsponsoren kijken, de enige uitzondering op de anti bedrijfsinmenging regel.
Qua levertijden bij een shop, bel gewoon..
Ik heb een paar huisleveranciers, 1 ervan belt direct als iets niet op voorraad blijkt of als iets anders wordt dan besteld.
een ander stopt gewoon geld in de doos als blijkt dat iets niet voorradig is, dus je bent iig schadeloos gesteld.
weer een ander duurde het altijd eeuwen, en het ging vaak net niet helemaal goed. Daar ben ik ondertussen dus ook mee gestopt.
maar de grote namen, de wat oudere shops gaat het doorgaans wel goed.
ze zijn immers niet voor niets zo groot/oud geworden