Mijn eerste turbine

trefs

Hallo,

Contact gehad met Xicoy ecu, deze schijnt niet te werken met deze motor?

Groet,

Richard

hallo
je hoeft helemaal geen andere ecu
je kunt hem gewoon programmeren
anders even contact opnemen met arno huisman
de acceleratie van jou pomp licht te hoog
de ene ecu moet je met een toets doen en de andere met twee
allebeide van orbit

grt mendelt
 
Stuur maar even een PB met jou mail adres stuur ik je een handleiding van de ECU die heeft Jakadofsky ook gebruikt. Ik weet niet wat de setting van de treff zijn maar dan weet je wel hoe je de ECU kunt instellen.

Mvg

Ed
 
Hallo,

Het werkt :-)

Wat heb ik nou verkeerd gedaan?
Na dat je in het hoofdmenu bent, moet je de ontvanger voorzien van spanning, daarna de safety switch overhalen, en dan kom je in rpm setting,daarna set ingedrukt houden en alles is gesaved :-)

Groet,

Richard
 
Hallo,

Het werkt :-)

Wat heb ik nou verkeerd gedaan?
Na dat je in het hoofdmenu bent, moet je de ontvanger voorzien van spanning, daarna de safety switch overhalen, en dan kom je in rpm setting,daarna set ingedrukt houden en alles is gesaved :-)

Groet,

Richard

Mooi dat het nu werkt.
Niet te snel laten draaien 118 voor al niet meer dan 120k .
Nu nog de spanning van de pomp wat lager zetten voor het opstarten.
En mocht je een keer overstappen naar een fadec xicoy kies dan voor kerostart je kunt er ook mee op gas starten, je kunt kiezen. mocht je de motor om willen bouwen naar kero start heb je de ecu al.
Groet Gerrit Jan
 
Hallo,

Bedankt iedereen voor het meedenken.

Ik heb dan ook besloten om over te stappen op turbine vliegen:):):)

Groet,

Richard
 
Haha,ik heb het al gezegd he. '1x een turbine starten of vliegen en je bent verslaafd' ;-)
 
Hallo,

Iemand een idee welke turbine klem ik moet hebben?

Ik meet een diameter van 108mm.(klopt dit)

Hoor graag

Richard
 
Hoi Richard, zie je post en pb nu pas.....:(:oops:

Ik zie dat je al aardig onderweg bent, hoop hulp hier :D. Ik heb ook nog een paar van die Orbit ecu's, werken op zich goed maar al een poos niet meer mee bezig, ik zou er ook weer helemaal opnieuw in moeten verdiepen. Zorg er in ieder geval voor dat je accu altijd goed vol zit, deze ecu staft je meteen af met een flame-out. Zo was de filosofie vroeger, tegenwoordeig zijn de ecu's zo af gesteld dat een platte accu helemaal leeg getrokken wordt om je motor te laten draaien zodat je nog kan landen. Beter een kapotte accu dan een kapot.......;)

Groetjes,
Gerald
 
Hoi,

Klopt Gerald, wat een hulp hier, geweldig!!
Ecu kan ik nou programmeren, dus binnenkort maar eens uitgebreid testen!.
Maar nogmaals iedereen alvast bedankt voor zijn hulp.

Richard,
p.s. Berto ik bel binnenkort voor de turbine beugel!



Hoi Richard, zie je post en pb nu pas.....:(:oops:

Ik zie dat je al aardig onderweg bent, hoop hulp hier :D. Ik heb ook nog een paar van die Orbit ecu's, werken op zich goed maar al een poos niet meer mee bezig, ik zou er ook weer helemaal opnieuw in moeten verdiepen. Zorg er in ieder geval voor dat je accu altijd goed vol zit, deze ecu staft je meteen af met een flame-out. Zo was de filosofie vroeger, tegenwoordeig zijn de ecu's zo af gesteld dat een platte accu helemaal leeg getrokken wordt om je motor te laten draaien zodat je nog kan landen. Beter een kapotte accu dan een kapot.......;)

Groetjes,
Gerald
 
Laatst bewerkt:
Trefz TT66

Ziet er goed uit.
Wat geluid betreft zou ik hem een keer moeten horen .
Het lijkt allemaal goed ook de temperatuur.
Je tikt even de 118k je zou dit iets langer moeten doen ,de motor moet dan stabiel blijven
Ik heb wel eens gehad dat de turbine buiten ging branden bij een bepaald toeren tal.

gr Gerrit Jan
 
Hoi,

Nu de turbine goed loopt:D ben ik eens gaan kijken naar mijn eerste jet:D

Hotspot overgenomen van een kennis van mij (is gestopt)

Alles er op en er aan, Alleen de romp was verkleurd.
Dus opnieuw laten spuiten.
Kist compleet leeggehaald, en alles opnieuw gaan voorzien van nieuwe slangen.

Hierbij wat foto's, is nog niet klaar :-)

Groet,

Richard









 
Back
Top