Robbe bijna failliet ?

? Hoe kom je aan deze info?

Johannes
Heel makkelijk, gewoon Google gebruiken....;)

Insolvency filings from Justiz.de:

Ref .: 70 IN 36/15 In filing for bankruptcy proceedings over the assets of Robbe Modellsport GmbH & Co. KG ( applicant ), Kurt – Blaum -Platz 8 , 63450 Hanau (AG casting, HRA 2722 ) , tolerated . .: D . 1 robbe Modellsport Beteiligungs GmbH, Kurt Blaum -Platz 8 , 63450 Hanau, ( General Partner ) , tolerated . d .: 1.1. Philip Janssen (Managing Director) has been placed on 06/02/2015 at 13:45 clock the temporary management of their assets.

Orders of the applicant are effective only with the approval of the temporary administrator . The third party debtor is prohibited to pay to the applicant and to offset their own assets with cash receipts in the accounts of the applicant. The provisional insolvency administrator is authorized to collect bank deposits and other receivables of the applicant as well as receive incoming funds . The garnishee will be asked only with respect to such arrangement to provide (§ 23 I p 3 Insolvency Act ) .
 
Als een bedrijf zoals robbe ten onder gaat is dat toch te wijten aan mismanagement.
De samenstelling van een management is cruciaal voor succesvol ondernemen.

Zeker in een crisistijd is dat beslissend over succes of ondergang.
Een succesvol management is een afspiegeling van de maatschappij, intelligente en wat minder intelligente bij elkaar in dezelfde verhouding.
Bijvoorbeeld 80 % zeer intelligente en 20% minder intelligente mensen.

Kijk maar naar silicon valley waar ze allemaal nerds bij elkaar gestopt hebben, in de hoop de allerbeste producten te verkrijgen.
Het werd een grote blunder!
Of kijk naar de bankenwereld!

Het heeft nog nooit gewerkt, een management samengesteld uit alleen maar hoogbegaafde mensen en zal ook nooit werken.

Johannes
 
Om een beetje antwoord te geven op alle speculaties: zoals ik al eerder meldde ligt het probleem in principe niet bij Robbe. Zoals de directeur al in het filmpje van de Hessische tv vertelde is men verrast door verplichtingen uit het verleden en daardoor in moeilijkheden geraakt. Het is dus niet zo, dat Robbe door slechte prestaties in zwaar weer is terechtgekomen. Het probleem ligt bij de belangrijkste eigenaar van het bedrijf. Deze is namelijk failliet en Robbe moet nu op korte termijn aan een in het verleden op naam van Robbe aangegane verplichting voldoen. Men heeft een periode van 4 maanden gekregen om nieuwe investeerders te zoeken.

De laatste reorganisatie van Robbe stamt uit 2013 na een slecht jaar 2012 (en mogelijk ook 2013), waarbij er 27 werknemers werden ontslagen, waarvan er later weer 8 werden aangenomen. Met deze sanering zou het bedrijf weer gezond zijn, wat tot nu toe ook zo is.
Daarna werd begin 2014 een investeringsgroep mede-eigenaar en werd per 1 juli 2014 Kyosho Duitsland overgenomen, inclusief het leveringsprogramma, dat o.a. de goed verkopende merken Hype en Orion bevat. Het jaar 2014 werd daarop afgesloten met een positief resultaat en de verwachtingen voor dit jaar zijn eveneens positief. Vandaar, dat het mijns inziens in de lijn der verwachting ligt, dat er nieuwe investeerders gevonden zullen worden.

Dit is een andere situatie dan een paar jaar geleden met Graupner. Ook daar ging het weer de goede kant op, maar waren de schulden dermate hoog opgelopen, dat uiteindelijk niemand meer brood zag in een overname.
 
Dat Robbe een investeerder gaat vinden lijkt mij ook zeer waarschijnlijk. Op de onderhandelingstafel zal wel op het scherpst van de snede onderhandeld worden, want een investeerder kijkt naar het rendement van de laatste drie jaren.

Robbe zal wel wat water bij de wijn moeten doen.
Ze hebben nog wel even snel de balans wat opgepoetst door een aantal belangrijke stevige prijsverhogingen door te voeren.
Geweldige set! :p

Johannes
 
Daar KUN je niet mee om gaan...

je kunt alleen maar je biezen pakken en iets gaan doen waar WEL geld mee te verdienen is: als ramenlapper weet je in elk geval zeker dat men niet via WWW in china een schoon raam bestelt.

Groet, Bert

Nou, weet je hoe goedkoop je een raam kunt bestellen? (zonder verzendkosten!!!)
 
Nou, weet je hoe goedkoop je een raam kunt bestellen? (zonder verzendkosten!!!)

Beter lezen: ik zei niet "een raam" maar "een schoon raam"...

M.a.w. een dienst die ter plekke verleend moet worden en niet via een doosje verstuurd kan worden....

Of vervang jij altijd de ramen als ze vies zijn?

Groet, Bert
 
Nou, weet je hoe goedkoop je een raam kunt bestellen? (zonder verzendkosten!!!)

Ja hoor, in Polen 1/3 van de prijs wat een Nederandse aannemer rekent.
( inclusief plaatsen en garantie ).

Worden trouwens gemaakt in Rusland, dus het moet nog goedkoper kunnen.



Ramen moet je zelf wel lappen natuurlijk ;)

In de transport is het hetzelfde liedje, je moet iets zoeken waar ze
goedkope Polen niet op kunnen inzetten.
Dan zit je nog steeds goed.
Wel meegaan en aanpassen, anders zit je thuis op een houtje te bijten.
 
Was maar een dolletje, maar goed, als ik voor zie wat voor producten je tegenwoordig kunt bestellen via alibaba en consorten, zonder verzendkosten!! Dezelfde postbode komt het aan mijn deur brengen. (dus misschien ook wel een schoon raam). Inderdaad, of het goed is weet ik niet. maar als ik hier in nederland een vaatwasser opzoek, en ik voor dezelfde machine 50 euro meer moet betalen als ik hem bij een winkel bestel ,of op een anders genaamde internetsite (die van dezelfde winkel is!!!!!) vind ik vreemd!?
 
Hoe vreemd dat is, daar gaat het nu al 6 pagina's over...

Net zo vreemd als dat de benzine aan de grens bij de ene pomp 20 cent duurder is als bij de volgende, 500 meter verderop over de grens.

Dat doen die pomphouders ook niet omdat het zulke schraperige geldwolven zijn, maar omdat onze regering ze daartoe dwingt.

Ik ken de pomphouder bij ons in het dorp, en die verkoopt gemiddeld 8 kuub benzine per week. Zijn marge daarop is ruwweg 80 tot 100 euro.

Hij heeft twee deeltijd werknemers (je kunt niet van 6:00 tot 20:00 in je eentje achter die kassa zitten, 7 dagen per week)

Dat is dus een ijsco-verkoper die als service aan het publiek min of meer gratis en voor niets benzine doorlevert....

Mijn modelbouw winkel heeft tegenwoordig ook al brommers in de winkel staan...

Groet, Bert
 
Ze hebben nog wel even snel de balans wat opgepoetst door een aantal belangrijke stevige prijsverhogingen door te voeren.

In welke productcategorieën is dat? Eerlijk gezegd kijk ik zelden naar de prijslijsten en als dat al gebeurt is dat alleen in de categorie elektronica. In die laatste sector ken ik alleen een flinke prijsdaling bij de T10J zender.
 
Je kan de pomphouder niks anders verwijten als een
waardeloze brance keuze.
De rest kan je gerust toeschrijven aan ons belasting en accijns klimaat.


Maar ligt de fout bij de shopper die 500 meter doorrijd, de pomphouder, of de huidige minister van financien ?

Ik weet wel wie ik de schuld geef :)

Maar daar zal de pomphouder nog steeds niks
aan hebben.

kuipers werden hoefsmeden, hoefsmeden werden automonteurs..
Nu moeten de grens-pomphouders wat nieuws verzinnen.

( voor de fietsers hier, op dit moment is het verschil 21c de liter op benzine. )
Zelfde *merkpomp* ( Total NL , Total BE )

En misschien zijn die brommers wel de redding van de modelbouw winkel,
probeert ie iedergeval een nieuwe markt te vinden.
 
Ik ken de pomphouder bij ons in het dorp, en die verkoopt gemiddeld 8 kuub benzine per week. Zijn marge daarop is ruwweg 80 tot 100 euro.

Groet, Bert

Hahaha, trap daar niet in Bert!!!!!
Dat is dus 1 tot 1,2 cent per liter, marge..........
Van de Marge moeten de bedrijfskosten en almene kosten nog af he! Wat er dan nog overblijft is de winst (kort door de bocht)
En de buurman die de benzine voor 1 cent minder verkoopt heeft dus helemaal geen marge, terwijl de branstofprijzen in Nl ongeveer 20 cent uiteenlopen?!? nee hoor, geloof dat maar niet.
Trouwens een medewerker kost per uur al snel 25 euro incl vakantiegeld, pensioenkosten, permies etc, kan je hem dus maar 3 uur per week voor laten werken?!? Ze doen zich echt zieliger voor dan ze zijn hoor.
Als ik hier in de regio Amsterdam tank betaal ik vaak nog minder dan aan de duitse grens, net nog in Nederland, en zo veel goedkoper zijn die duitsers ook niet hoor! Nee, als men maar hard genoeg schreeuwd gaan een hoop mensen het wel geloven.......
 
De winstmarge is de verhouding tussen de omzet en de winst. Anders gezegd hoeveel procent van de omzet blijft over als winst voor de onderneming. Deze ratio wordt ook vaak gebruikt op kleinere schaal bijvoorbeeld bij de vergelijking van twee investeringsmogelijkheden. Er zijn drie winstmarges te weten: netto-, operationele en de brutowinstmarge.
Het verschil tussen de brutowinstmarge en de operationele winstmarge is dat de brutowinstmarge aangeeft hoeveel van de omzet beschikbaar is voor de dekking van de indirecte kosten. De operationele winstmarge geeft daarentegen aan hoeveel van de omzet overblijft voor de financiers (=zowel verstrekkers van vreemd- als eigen vermogen). De nettowinstmarge geeft daarentegen aan hoeveel van de omzet overblijft voor de eigenaar of (gewone)aandeelhouder(s).
'Goede' nettowinstmarges verschillen aanzienlijk per branche. Een marge van 1% is bijvoorbeeld niet ongewoon bij een supermarkt in tegenstelling tot bijvoorbeeld een juwelier waar een marge van 10% als laag gekwalificeerd zou worden.
...
 
Hahaha, trap daar niet in Bert!!!!!
Dat is dus 1 tot 1,2 cent per liter, marge..........
Van de Marge moeten de bedrijfskosten en almene kosten nog af he! Wat er dan nog overblijft is de winst (kort door de bocht)
En de buurman die de benzine voor 1 cent minder verkoopt heeft dus helemaal geen marge, terwijl de branstofprijzen in Nl ongeveer 20 cent uiteenlopen?!? nee hoor, geloof dat maar niet.
Trouwens een medewerker kost per uur al snel 25 euro incl vakantiegeld, pensioenkosten, permies etc, kan je hem dus maar 3 uur per week voor laten werken?!? Ze doen zich echt zieliger voor dan ze zijn hoor.
Als ik hier in de regio Amsterdam tank betaal ik vaak nog minder dan aan de duitse grens, net nog in Nederland, en zo veel goedkoper zijn die duitsers ook niet hoor! Nee, als men maar hard genoeg schreeuwd gaan een hoop mensen het wel geloven.......

Nou... ik ben geen econoom of detailhandelaar en ken die termen niet, dus mischien heeft hij het wel over de winst na aftrek van kosten, dat kan ook, maar ook als het schoon in het handje is, is 80~100 euro in de week nog steeds niet iets waar jij iedere dag je bed voor uit zou komen...
Wat ik wel weet, is de basisprijs van brandstoffen (momenteel zit ik in de diesel, niet in de benzine) en als ik daar alle accijnzen en toeslagen op doorreken, kom ik akelig dicht bij de prijs aan de pomp uit, dus echt veel zit er niet op. Overigens zijn die prijsvariaties door het land heen niet zo raar, wat wij aan boord hebben varieert ook ongeveer 10 a 15% qua prijs.

Waarom denk je dat er tegenwoordig bij letterlijk IEDERE bemande pomp een halve snackbar hangt, en aan de snelweg een mini-supermarkt/restaurant? En de mars of snicker of het ijsje er 20% duurder is dan bij andere verkooppunten?
en waarom de onbemande pomp hooguit 3 cent goedkoper kan zijn?

Simpel, omdat je zonder nevenverkoop niet kunt blijven bestaan, en dan nog alleen als je de verdienste (laat ik dat woord dan maar gebruiken) op die nevenverkoop behoorlijk opdrukt. Mensen kopen die mars of snicker toch wel, want men is op doorreis en gaat niet voor 20 cent het dorp in lopen...

Als die marge er werkelijk was bij de gewone pomphouder, dan zou je eerder moeten gaan staan protesteren bij de eigenaar van een onbemande pomp, want DIE maakt dan ECHT woekerwinsten...

EDIT: ik zie, dat ik er niet naast zat, ik had alleen netto marge moeten gebruiken....

Groet, Bert
 
Als ik eens bij een bemande pomp kom, dan wordt ik bij het afrekenen altijd gewezen op de snoep-aanbieding. Dat zegt genoeg...
 
Back
Top