Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Sorry, ik zat verkeerd, het is inderdaad 31.25mm

@ UnusualRC : Als Arrma losse antenne's verkoopt is dat het makkelijkst inderdaad.

Ik zie nu de zender, dat lijkt een goedkope GT2 of GT3 in een andere behuizing, zou een ontvanger van een andere GT3 niet werken dan?
Die zijn vast goedkoper dan een Arrma gemerkte ontvanger?
 
Toevallig heb ik hier zo'n hobbyking/flysky GT3, en die is absoluut anders dan die van Arrma. Ook de ontvanger is kleiner (en die van de GT2/3 zijn al niet groot)
Een groot verschil is de zender spanning: bij Arrma 4,8V en bij de HK/FS 9,6V.

Dit is de standaard Hobbico set die ook bij Axial o.a. wordt meegeleverd.

De ontvanger is los te koop, maar daar koop je praktisch 2 GT3's voor met ontvangers. Toevallig die van mij van de week gekocht voor €19,- inclusief extra ontvanger.
Een losse antenne helaas niet. Gewoon voorzichtig solderen, of de HK zenderset kopen. Even goed, wel een extra set batterijen gaat er in :p
 
Is dat niet een GT3B met 9,6 volt?
Nouja, als u ze beide heeft, weet u meer dan ik :)

Maar u zegt, voorzichtig solderen, maar als er geen losse antenne te koop is, dan zit je toch met hetzelfde probleem om hem op 31,25mm af te strippen?
 
Ik heb hem even voor je opgezocht, daar ik niet welk type mijn hk flysky nr precies is: De GT2 idd. De oude Arrma 2.4Ghz zender is 3 kanaals, de nieuwe niet meer.

Staat ook op doos van de HK/FlySky GT2: 9,6v.

Zover ik weet is het uiteinde van de antenne een stukje spoel met een lengte van minimaal 31,25mm. Dit omdat dit precies de golflengte is van 2,4Ghz.

Ik zal straks de juiste link even opzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Dat van 31,25 mm dat weet ik, maar het probleem is, hoe strip je de draad op precies die lengte?
Want dat is het probleem toch?
Als er geen losse antenne te koop is, moet je de nieuwe draad alsnog strippen op die lengte, en kun je dus net zo goed de huidige antenne opnieuw strippen lijkt mij?
 
Ah, die kende ik nog niet, goede tip!
Die losse van Futaba had ik nog niet aan gedacht.
Squirrelod op Youtube heeft ook een filmpje over hoe je antennes vervangt op een Futaba ontvanger:


Hij had er nog een maar die kan ik zo niet vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat van 31,25 mm dat weet ik, maar het probleem is, hoe strip je de draad op precies die lengte?
Want dat is het probleem toch?
Als er geen losse antenne te koop is, moet je de nieuwe draad alsnog strippen op die lengte, en kun je dus net zo goed de huidige antenne opnieuw strippen lijkt mij?

Ik heb net een nieuwe zender binnen en de ontvanger kent een dezelfde soort antenne. Ik heb voor de gein even het eindstukje opgemeten en dt is net aan geen 30mm, dat geeft mij het idee dat een mm meer of minder niet zoveel uitmaakt..
Maar als je hem iets langer gestript hebt is het een kwestie van kleine stukjes van het eindstuk afknippen totdat je goed zit.
 
Ik zie nu dat het in het filmpje niet over Coax kabel gaat, dus werkt het solderen anders dan met de draad die hij laat zien, sorry!

@ Roelof : Hmm, dat is apart?
Je zou zeggen dan het vrij precies komt, Robbe/Futaba etc zullen deze afstand niet voor niets gebruiken.
Maar nou zitten die zenders wel in een andere prijsklasse.

Ach, als de ontvanger het goed doet, is het geen probleem

@ UnusualRC : Ik zag net op TopRC dat ze een paar nieuwe rode alu delen hebben!
Misschien dat de shocks dan toch nog komen?
 
@ Ruud: Ik heb de importeur gesproken, en deze delen zijn al in januari 2013 gepresenteerd.



Die shocks kunnen ze niets over zeggen. Duidelijk dat ze aan de introductie van de 1/8 4wd's de voorkeur hebben gegeven.



Wereldwijd (tenminste US en Europa...) is er nu lastig aan bepaalde spare-parts te komen.



Ik wacht al ruim twee maanden op een onderhoud set voor het metalen 1:10 differentieel.



Inmiddels die fastrax besteld, echter nog niets binnen omdat, jawel, een aantal meegeleverde Arrma spares niet of lastig leverbaar zijn.



Wordt er aardig moe van. Gelukkig is het winter...



Overigens mijn gestripte deel opgemeten van mijn antenne: 29mm!
 
Dit zijn onderdelen voor vermoedelijk de nieuwe 1/10 modellen, waarvan de BLX versies nog niet eens uit zijn...

Die shocks zitten er niet bij, en zelfs de importeur heeft geen idee wanneer die wel gaan komen. TopRC heeft ze al heel lang in order staan weet ik...

Belangrijk bij een "nieuw" merk introduceren is de levering van reserve onderdelen (en upgrades). Zo is Traxxas groot geworden. En daar schiet Arrma nu tekort. Hopelijk is het tijdelijk vanwege de intro van de 1/8 modellen...
 
Bedoel jij deze?
https://www.toprc.nl/arrma-rc-ar310378.html

@ Ruud: Ik heb de importeur gesproken, en deze delen zijn al in januari 2013 gepresenteerd.



Die shocks kunnen ze niets over zeggen. Duidelijk dat ze aan de introductie van de 1/8 4wd's de voorkeur hebben gegeven.



Wereldwijd (tenminste US en Europa...) is er nu lastig aan bepaalde spare-parts te komen.



Ik wacht al ruim twee maanden op een onderhoud set voor het metalen 1:10 differentieel.



Inmiddels die fastrax besteld, echter nog niets binnen omdat, jawel, een aantal meegeleverde Arrma spares niet of lastig leverbaar zijn.



Wordt er aardig moe van. Gelukkig is het winter...



Overigens mijn gestripte deel opgemeten van mijn antenne: 29mm!
 
Ik heb het gelezen, maar wat is het nummer van het nieuwste diff dan?
Kan in het topic geen nieuwe nummer vinden.. en in de manual die men daar laat zien staat tevens hetzelfde nummer als dat ik je aangaf.
 
Omdat het onderdeel (in dit geval dus een set onderdelen) uitwisselbaar is met de voorgaande onderdelen, hoeft het ordernummer niet te veranderen.



En het probleem is vrij complex. Toevallig heb ik twee dezelfde Mojaves met exact dezelfde onderdelen in de aandrijflijn.



De eerste functioneert al ruim 20+ 2 & 3S acculadingen (5-6Ah) probleemloos.



De tweede vanaf dag één klapt het differentieel vast.



Allebei exact hetzelfde type, dezelfde onderdelen, dezelfde wagen!



Enige verschil: De laatste is een van de laatst geproduceerde van dit type. En op internet betreft het alleen wagens die eind 2014 uitgeleverd zijn.



Het 2013 set past en functioneert prima in een goed functionerend diff welke na 100+(?) accupacks wellicht versleten tandwielen heeft.



Echter de diffs die vanaf het begin dit probleem vertonen zijn niet geholpen met dit set.



Inmiddels is er dus een nieuwere set met een wit label, met duidelijk grotere diameter shims erbij.

En in het topic heb je kunnen lezen dat grotere diameter shims het probleem wel oplossen.



Inmiddels weet ik 1 shop die ze in huis heeft. Maar gezien het feit dat de auto nieuw is, en ik hen in december al heb opgestuurd naar Arrma wordt het wel een beetje de hoogste tijd, nietwaar?
 
De Kraton is binnen! Ik ga heb zondag uitvoerig testen!
Ik heb de auto bij Conrad gekocht. Niet verwacht dat deze hier maar 475 euro zou kosten!
 
Back
Top