Welkom? Al moet ik je ophalen!

Nou, bij wijze van spreken dan. Want ik heb op zo'n dag nog het nodige voor te bereiden, dus ik ga van huis rechtstreeks naar het MVA terrein.
De positieve reactie:
Dit model ziet er uit alsof het heel prima zal kunnen vliegen. En we kijken er naar uit om jullie op de LB dag te zien.
Aandachtspuntjes?
Let op dat motor, vleugel en stabilo allemaal parallel staan. Geen instelhoeken! :teacher:

Heel belangrijk, omdat je zo'n afwijking niet voor alle snelheden kunt wegtrimmen. Ga je sneller, dan zal de oorspronkelijke afwijking gaan overheersen, ga je langzamer dan werkt je compensatie te sterk.
Ook is het heel belangrijk dat, van voren gezien, het stabilo parallel loopt met de vleugelhartlijn. Afwijkingen zijn goed te zien, als je zo kijkt dat je het stabilo op de vleugelbovenkant ziet.
Als je dit niet helemaal zuiver hebt zal je model, afhankelijk van de richting van de afwijking lijntrek verliezen bij het omhoog sturen en harder gaan trekken bij het omlaag sturen. Of andersom. In ieder geval een heel lastig als je kunstvlucht wilt vliegen.
In de ernstigste gevallen komt je model met lopende motor naar binnen zetten zodra je even teveel stuurt.
Maar als je hier een beetje nauwkeurig werkt, heb je dit probleem helemaal niet.
Ik zie ook dat de regelnaald boven de romp uitsteekt. De eerste keer dat je model bij de landing over de kop gaat, ligt die er af. Vraag me niet hoe ik dat (nog) weet.. .

Daarom even uit een stukje aluminium hoekprofiel het volgende handigheidje maken en volgens de schets monteren. Zorg dat de naald net vrijloopt.
Zorg er ook voor dat je de plaats van de tank (in hoogte) kunt aanpassen. Anders kan kunstvlucht wel eens problematisch worden.
Ook maakt een regelcarburateur de boel tamelijk kwetsbaar, dus wellicht dat je daar een vaste venturi voor hebt, da's altijd beter.
Hoe groot is deze motor en hoe groot is het model? Dan laat zich de optimale lijnlengte redelijk goed inschatten.
Waar vliegen jullie in Lelystad? Want met een verbrandingsmotor in een stadspark is tegenwoordig geen optie meer.