Welke offroad brushless auto voor recreatie en eventueel baan?

Goedemorgen allemaal,

Twee jaar geleden heb ik een hpi savage flux gehad en door omstandigheden toen verkocht. Het begint nu toch wel weer heel erg te kriebelen dus zou ik graag advies krijgen welke goede/sterke auto ik nu zou moeten kiezen. Ik woon in omgeving Steenwijk en hier heb je voornamelijke bos/zandpaden dus ik neig wat naar een truggymodel. Ik heb helemaal niks meer dus moet helemaal op nieuw beginnen dus advies daarover ook welkom!

Bedankt voor het meedenken
 
Kijk eens voor een Traxxas Slash 4wd. Met een goede afstelling en motor zeer geschikt voor zandpaden en mits verlaagd en met andere banden ook goed voor een klein beetje onroad werk.

Ook de traxxas Revo is wel leuk, zowel nitro als elektro verkrijgbaar.

Dit zijn ff 2 modellen, kijk ook eens bij merken als Axial (de exo bv) en Arma (1 en al buggy/truggy) vooral over de eerste 2 en Arma is op dit Forum veel te vinden.
Daardoor heb je ook meteen een encyclopedie aan kennis aangezien je weer opnieuw miet beginnen

Voor verder advies kan ik je niet helpen, buggy's niet echt mijn gebied. Ik beperk me meer tot het scalen.
 
Hpi trophy of vorza, een jq ecar,xray xt8/9, mugen seiki mbx6t of mbx7t serpent etc. Ik zou wel een beetje wedstrijd merk pakken als je ook op een baan rond wil. Een truggy is wel een slim idee gezien waar je wilt gaan rijden.
 
Bedankt voor jullie reacties, ik neig inderdaad ook meer naar een truggie en had gelezen dat Mugen en losi wel goede merken waren. Hebben jullie ook advies voor motor en esc en servo?
 
Ik zou beginnen met een gewone (brushed) motor en een niet al te dure servo, eerst maar je auto leren kennen en dan kan je altijd nog in de buidel grijpen.
Dus een 12T motor, wordt veelal aangeboden, gewoon ff zoeken, en een savox servo bv deze; https://www.conrad.nl/nl/savoex-801...op&gclid=CPCWqpy5ncUCFaLMtAodagkAGA&WT.srch=1

Niet te duur maar wel metaal gelagerd, dat is wel handig, doe er in het begin ook een servo saver op, zit vaak wel standaard meegeleverd in de kit. En voor de esc moet je ff informeren bij de plaatselijke shop als je je motor al hebt, zij kunnen dan vaak een goede bijpassende esc voor je vinden. Of vraag het ons als je al een motor hebt;)
 
Een brushed motor voor in het zand of voor over een baan met een 1/8 auto?
Dat lijkt me niet handig. Brushless zoiezo, hier ophet forum zijn veel mensen geil /tevreden over castle creations. Of Orion, torro, speed passion ook goede merken. Rc speedhouse.com is leverancier bij wedstrijden, kijk eens op hun site bvb.....
 
Topicstarter is onduidelijk met wat hij precies wilt, een 1:10 of 1:8 (en nee, een truggy wil in mijn ogen niet direct zeggen dat het een 1:8 moet zijn maar iets op grote wielen)
 
Een Truggy is dan inderdaad een goede keus.
De namen die D3nn1s aangeeft zijn goede merken, zolang je een merk neemt waar mee geraced word, dan is het vaak een goede auto, die moeten namelijk betrouwbaar zijn.
Qua motor/esc heb ik persoonlijk goede ervaringen met Castle ( dat zit ook in de Savage Flux ) en Tekin, maar ook Hobbyking bijvoorbeeld schijnt goede combo's te verkopen.
Qua servo is zo'n beetje elke servo met metalen tandwielen en ongeveer 20kg/cm kracht of meer prima, goede merken zijn onder andere Hitec, Savox, JR etc.
Qua zender houd ik persoonlijk erg van Futaba, maar ook Sanwa komt in Nederland steeds meer op.

EDIT : Bij truggy denk ik aan een 1:8, bij een breed 1:10 model denk ik aan stadium truck.
 
Als ik je mag adviseren ga voor de Arrma Talion.. Ik zelf heb een Arrma Typhon (buggy) en daar zit dezelfde motor in maar is wel kleiner en wat lichter.. ik ben er zoooo blij mee en heb er zoveel meer plezier van dan mijn emaxx en mijn mini erevo. Ik zou niks anders meer willen dan een buggy. Met straatbanden en wat verlagen is die ook super en met offroad bandjes kan die overal in meekomen.

succes met je beslissing
 
Iedereen gaat hier natuurlijk zijn eigen merk/model aanprijzen.
Ik dus ook haha.
Ik heb een Arrma gehad maar ingeruild omdat het verkrijgen van onderdelen moeilijker werd/is.
Kijk maar eens op het Arrma forum e.d

Nu heb ik dus een Serpent Cobra-e rtr
Een zeer degelijke auto die volledig naar een wedstrijdwagen gebouwd kan worden.
Daar ga ik niet eens aan beginnen hoor, misschien ooit eens een andere motor erin.
De prijs die ik betaald heb was €539 maar via internet bijvoorbeeld in Duitsland kun je hem wel goedkoper krijgen.
Er moeten wel 2 accu's in van 2s per stuk dus voor reserve heb je wel gelijk 4 accu's nodig.
Maar de auto is prijs/kwaliteit zeker een hele goede.

Succes met je keuze i.i.g
 
Nu heb ik dus een Serpent Cobra-e rtr
Een zeer degelijke auto die volledig naar een wedstrijdwagen gebouwd kan worden.
Daar ga ik niet eens aan beginnen hoor, misschien ooit eens een andere motor erin.
De prijs die ik betaald heb was €539 maar via internet bijvoorbeeld in Duitsland kun je hem wel goedkoper krijgen.
Er moeten wel 2 accu's in van 2s per stuk dus voor reserve heb je wel gelijk 4 accu's nodig.
Maar de auto is prijs/kwaliteit zeker een hele goede.

Succes met je keuze i.i.g

Ik denk niet dat dat gaat werken op een bospaadje...
Overigens zijn er ook leuke truggys van serpent
 
Waarom denk je dat dat niet gaat werken, Biem?
De Serpent Cobra is meer een echte circuit auto, als je een beetje zand krijgt zit hij al vast, dus een ondergrond met boomwortels en takken zal niet lekker gaan denk ik

Edit, het gaat toch over deze;
image.jpg


Anders heb ik niks gezegd.
 
Er zijn verschillende Cobra's van serpent. Ook een buggy en een truggy.
Hier is de truggy:
ad723e772f2cca8e6a53b2378fa03017.jpg

Die gaat wat makkelijker over zandpaadjes heen inderdaad ;)
 
Het gaat inderdaad om de Buggy of Truggy, de auto van jou foto zal niet best op bospaadjes gaan inderdaad!
Een 1:8 Buggy/Truggy wel uiteraard, met wat goede bandjes.
 
Het gaat inderdaad om de Buggy of Truggy, de auto van jou foto zal niet best op bospaadjes gaan inderdaad!
Een 1:8 Buggy/Truggy wel uiteraard, met wat goede bandjes.
 
Ik heb zowel buggy's als truggy's.

Buggy's zijn mijn favoriet maar dat komt omdat ik zelf een monster heb, de Vorza.
Ik rij veel op straat e.d. en dan is een buggy fijner. Als je veel offroad rijd, wat ik ook wel eens doe dan is een truggy weer wat fijner in de handling.
Ik vind de Arrma Kraton dan echt een topper!

Betreft de buggy kan je kijken naar de Arrma Typhon, een goedkoper auto dan de bekende Vorza maar minstens net zo sterk!
Ik rij met al mijn auto's (behalve de Mini 8) op 6s en dat is echt een genot! Vooral met de buggy's.

Overigens vind ik Truggy's op straat niet altijd heel fijn rijden. Beetje waggelend. Een uitzondering hiervan was de Thunder Tiger ST4 G3. Dit blijft voor mij nog steeds de beste prijs kwaliteit verhouding auto.
 
Back
Top