het is gewoonweg geduld hebben tot je op een vaardag geweest bent
vroeger was het gemakkelijker ook voor de doorwinterde bouwers
koop een robbe sea wolf en je was vertrokken maar dat kan niet meer want ze worden niet meer gebouwd
de kriek die Hein voorstelt kan je her en der nog kopen (baillien in borgerhout heeft er nog een staan)
maar is niet echt een eerste boot om mee te beginnen
dan blijft ocassie kopen en soms koop je een goed werkende boot maar je kunt ook ellende over kopen
deze boot kwam binnen om hem vaar klaar te maken
het dek was 1 mm dik en met stopverf in de romp gezet (daar zet je normaal glas in een venster mee)
de bovenbouw woog 6 kilo en de duiktank had een volume van nog niet 1 liter dus veel gedreven zal deze boot nooit hebben
alu gehaald (3 mm)om een nieuw dek te maken en nieuwe spanten er in gezet
bij het inzetten van de duiktank brak er zo een 50 cm wand uit de romp
bleek het allemaal laagjes plamuur te zijn die je zo van elkaar kon halen
nadien bleken daar nog een deel scheuren in de romp te zitten
deze boot was ook door een beginner gekocht en hij hoeve alleen maar vaar klaar gemaakt te worden
als je daar aan moet beginnen dan kun je beter overwegen om er uit te halen wat nog bruikbaar is (gaf nadien ook nog ellende)en een andere boot te bouwen
dan heb ik maar een romp gemaakt
en er een duikboot van gemaakt met de mallen die ik nog had liggen
als deze boot klaar is en uitgetrimt dan weet ik dat ik een goeie boot verkocht heb waar de eigenaar plezier van gaat hebben
en als die in mol komt varen dat ik geen angst moet hebben dat hij meer op de bodem gaat liggen en vol water loopt
deze boot is gebouwd met beperkingen en dat weer de eigenaar ook want een kunststof bajonetsluiting is niet levens lang
maar deze kan vervangen worden nadien door een alu type van norbert
het geld dat weg gegooid was aan het kopen van de occasie boot speelde hierbij een rol qua budget
nu word hij gespoten want (hergebruikte as)geeft problemen daar er silicone vet in gebruikt was geworden
en dat geeft dus enorm verf problemen
gr raf