DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Bij mij niet, heb je de imu goed gekalibreerd op een goede vlakke ondergrond (waterpas)? En met opstarten even de tijd geven om op te warmen.
 
Hi, laatste firmware, maar vlieg voornamelijk met Litchi app. Behalve meer flexible is ook de hardware video besturing van Litchi erg veel beter op mijn tablet.
De 32 kanalen is .. zeg maar.. een grijs gebied. De uiterste kanalen zijn in veel landen niet toegestaan voor dit soort verkeer. Vandaar dat DJI ze standaard op 20 kanalen zet. Met iedere firmware update wordt dat config bestand dat je hebt aangepast weer overschreven.
De kanalen zijn overigens alleen voor video van belang, voor telemetry en radio control zijn er wel een vaste set op die band.
Het heeft alleen zin om dit als 'schuldige' te zien als je op je vlieglocatie in de monitor druk verkeer ziet op die kanalen. Ik heb zelf eigenlijk altijd alles vrij en ben ook gestopt met het aanpassen van dat config bestand.
De schuifbalk komt alleen te voorschijn bij : let op: een tablet die op Amerikaanse localisation staat en in custom mode in die kanalen monitor. Je moet dus de tablet op amerikaanse settings zetten en niet nederlandse (niet de taal, maar de localisation settings) De mbps instelling is dynamisch, die zou eigenlijk vanzelf naar het optimale moeten gaan.

Telemetry: tja, (H)eight, (D)istance (to home), inderdaad vertical speed en horizontal speed. Heb je ook nog een GPS in je tablet zie je ook nog de distance naar de tablet als die afwijkt van de home point distance.
Als de vertical speed flink beweegt... en in een GPS assisted mode vliegt (dus P) dan kan dat eigenlijk niet of je GPS ontvangst is op locatie twijfelachtig.
In (A)tti mode is het de baro meter en ja, die kan fluctueren. Vreemd..

Het is niet gevaarlijk om onder de 20% te komen, maar om vele redenen hoogst onverstandig :)
Kijk, als je rond de 20% vlakbij bent is het geen ramp om eens naar 15 of 10 te gaan, maar probeer dat te voorkomen.
Als je op afstand dat hebt.. tja.. dan is de kans groot dat je die 20% nodig hebt en dat is gokken en onverstandig.
20% aanhouden is prima, dat doet bijna iedere vlieger (vleugel, heli) ook, of 25% , maar 40 to 50%?, hou je toch geen vliegtijd over.
De accus gaan toch uiteindelijk slechter worden, lipo's zijn prachtige accu's maar ze hebben een beperkte levensduur. Als je ze niet gebruikt, degraderen ze toch nog steeds over tijd. Kan je ze maar beter goed gebruiken :)
Zo ver ik begrepen heb, zijn het geen 20 kanalen, maar slechts 8, dus van kanaal 13 t/m 20.
En is die schuifbalk voor de mbps dan niet om de vertraging van de video overdracht te beperken?
En hoe anders kom ik van die vertraging af? Want dat vind ik toch echt een minpunt.
Wat ik ook raar vind is dat de vertical en horizontal speed voor geen meter klopt, want als ik via flight record de beelden terug kijk, dan zie ik vertikale snelheden van 16m/s en
horizontaal 13m/s, en dat terwijl de hoogte (H) niet hoger of lager word, en zo ver ik weet is de maximale stijgsnelheid iets van 3m/s, dus wat klopt er dan niet?
 
Mijn eerste ervaring met gebruik van de P3p in een muziek videoclip. Ik ben super blij met deze beelden. De P3 is echt perfect voor dit soort werk. De POI is hier echt een geweldige toevoeging.
 
Zo ver ik begrepen heb, zijn het geen 20 kanalen, maar slechts 8, dus van kanaal 13 t/m 20.
En is die schuifbalk voor de mbps dan niet om de vertraging van de video overdracht te beperken?
En hoe anders kom ik van die vertraging af? Want dat vind ik toch echt een minpunt.
Wat ik ook raar vind is dat de vertical en horizontal speed voor geen meter klopt, want als ik via flight record de beelden terug kijk, dan zie ik vertikale snelheden van 16m/s en
horizontaal 13m/s, en dat terwijl de hoogte (H) niet hoger of lager word, en zo ver ik weet is de maximale stijgsnelheid iets van 3m/s, dus wat klopt er dan niet?
Nee, zijn echt 20 en de schuifbalk is niet voor de vertraging compensatie, al kan dat wel het resultaat zijn. Het is voor de kwaliteit van video overdracht.
Afkomen van video latency?. Snellere tablet video hardware..
De huidige dji go app gebruikt een software matige video codec, in de beta is dat al veranderd naar hardware support dus op termijn komt dat beschikbaar en heb je goede kans een beter resultaat te krijgen.
Of je gebruikt zoals ik schreef litchi, die heeft dat al.

Van je telemetry klopt geen hout zo te zien, met 16ms verticale snelheid val of stijg je met 50km/h .. Kortom raket of neerstorten.. Lijkt me niet.
Geen idee waar dat aan ligt, wellicht eens dit melden in het rcgroups forum aan blade of tahoe Ed. Die gasten zijn zeer behulpzaam en officieel dji support
 
Nee, zijn echt 20 en de schuifbalk is niet voor de vertraging compensatie, al kan dat wel het resultaat zijn. Het is voor de kwaliteit van video overdracht.
Afkomen van video latency?. Snellere tablet video hardware..
De huidige dji go app gebruikt een software matige video codec, in de beta is dat al veranderd naar hardware support dus op termijn komt dat beschikbaar en heb je goede kans een beter resultaat te krijgen.
Of je gebruikt zoals ik schreef litchi, die heeft dat al.

Van je telemetry klopt geen hout zo te zien, met 16ms verticale snelheid val of stijg je met 50km/h .. Kortom raket of neerstorten.. Lijkt me niet.
Geen idee waar dat aan ligt, wellicht eens dit melden in het rcgroups forum aan blade of tahoe Ed. Die gasten zijn zeer behulpzaam en officieel dji support

Hoi Joe, Waarom kun je dan alleen kanaal 13 t/m 20 zien? en heb ik toch echt ergens gelezen dat het dus nog maar 8 kanalen zijn.
Verder hebben een hele hoop mensen last van latency, en die hebben allemaal verschillende tablets of smartphones,
en lijkt het mij dat als je de mbps kunt instellen, de tablet dan ook minder moeite heeft met de beelden te verwerken,
of zie ik dat toch verkeerd?
Wat de telemetrie betreft, het is dus de vertical speed die niet klopt, want vandaag ben ik eens 500m recht omhoog gegaan,
en gaf de vertical speed dus helemaal niks aan, dus die is toch in de war met de horizontal speed.
en ik zal eens kijken op die rcgroups forum, dus bedankt voor de tip en de hulp.
 
Mijn eerste ervaring met gebruik van de P3p in een muziek videoclip. Ik ben super blij met deze beelden. De P3 is echt perfect voor dit soort werk. De POI is hier echt een geweldige toevoeging.

Gebruik van de phantom 3pro is echt super en ook te gebruiken zonder te vliegen als je creatief bent.
Mooie beelden ,maar niet alles is met de drone geschoten ;)
 
Hoi Joe, Waarom kun je dan alleen kanaal 13 t/m 20 zien? en heb ik toch echt ergens gelezen dat het dus nog maar 8 kanalen zijn.
Verder hebben een hele hoop mensen last van latency, en die hebben allemaal verschillende tablets of smartphones,
en lijkt het mij dat als je de mbps kunt instellen, de tablet dan ook minder moeite heeft met de beelden te verwerken,
of zie ik dat toch verkeerd?
Wat de telemetrie betreft, het is dus de vertical speed die niet klopt, want vandaag ben ik eens 500m recht omhoog gegaan,
en gaf de vertical speed dus helemaal niks aan, dus die is toch in de war met de horizontal speed.
en ik zal eens kijken op die rcgroups forum, dus bedankt voor de tip en de hulp.

500 meter omhoog ?? Bedankt he , hier moeten we er meer van hebben kunnen we straks helemaal niet meer vliegen.
 
500 meter hoog is inderdaad zeer gevaarlijk. Ik heb jaren met een ULV gevlogen en meestal zat ik dan op 400 meter. Dus deze drone vliegt nog hoger dan ik gemiddeld met mijn ULV, gekkenwerk.
 
500 meter omhoog ?? Bedankt he , hier moeten we er meer van hebben kunnen we straks helemaal niet meer vliegen.
ik zie allemaal filmpjes van mensen die gewoon in steden en dorpen over bebouwingen en mensen vliegen, en dat word allemaal als geweldig en mooi bevonden, maar nu
kom ik vertellen dat ik op de boerenbuiten op een weiland vlieg en daar even 500m recht omhoog ben geweest, en dan is het huilen geblazen.
Dude, ik zou zeggen, ga eerst klagen bij degene die hier trots hun filmpjes komen plempen die boven bebouwde gebieden vliegen, en ga dan meteen door naar youtube,
want je gaat het druk krijgen met al die mensen te veroordelen, en dan ben ik wel de allerlaatste aan wiens kop je moet zeuren, want als mijn drone uit de lucht flikkert,
dan raakt hij een omgeploegd veld van 200 bij 300 meter en geen mensen, auto's of daken, dus wuif je ik je geklaag gewoon even vd kaart als je het niet erg vind.
 
Hey ,ben weer terug van mijn rondreis door Zwitserland ,deze was top!!:)
Heb alleen nu een probleem:mad:
Kan een stuk of wat films niet laden ook niet via de drone zelf , zie de films wel op de iPad als hij is afgekoppelt van de drone ??
Help:eek: ,want dit zijn super beelden ( kan niet renderen)

Probleem opgelost , heb de files naar DJI kunnen sturen deze hebben ze voor mij gerepareerd en terug verzonden. Een hele grote blij:)
 
Zelf over gebouwen vliegen en dan met het belerende vingertje naar anderen wijzen. Een beetje heel erg hypocriet, vind je ook niet?

Begrijp je frustratie , maar nergens in de film wordt er over huizen gevlogen . Gewoon netjes omhoog tot de Europese gestelde grens van 120 meter en bij de kerk en Zermatt toestemming gevraagt om daar omhoog te gaan . ( plaatselijke politie, moet je gewoon vragen)
Soms als je je aan de regels hou mag je vliegen op plekken waar eigenlijk niet mag , maar wel netjes vraagt .
Wat ik op doelde is 500 meter om hoog is met de regels van vandaag echt idioot , ook al sta je in een weiland . Gaat niet om een drone die naar beneden komt , maar over ander vliegverkeer op die hoogte .
Een heli kan je echt niet ontwijken op die hoogte .
Sorry dat ik er zo over denk .
 
Laatst bewerkt:
Hou het gezellig aub. Deze thread gaat over de ervaring met de Phantom3, laten we dat zo houden. Regeltjes en naar elkaar wijzen lijkt me hier niet bij passen daar zijn andere threads voor.
 
Voyager heeft een punt ,we worden het waarschijnlijk nooit eens en zal voortaan wel mijn mond houden.
Maar Retep ,je mag mijn filmpje wel like als je hem mooi vindt.
Ik zelf ben er heel blij mee :)
 
Jammer hoor dat geneuzel.
Ben nu zelf een forum aan het maken vind het hier wel leuk maar op een vraag aan het forum beheer komt helaas geen reactie.
Verder denk ik dat iedere drone vlieger zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen . het is net als met de verkeersregels daar houd ook niet iedereen zich aan ;)
Ik zou persoonlijk bepaalde info niet delen op een forum .
 
Ik heb me aangemeld op de volgende site : https://air-share.sedt.nl/index.php

Vanaf vandaag is het mogelijk om jezelf, je drones en vluchten te registreren op dit platform.
Om niet in de afwachtende houding te gaan zitten hebben wij besloten om, in samenwerking met gelijkgestemden, een platform op te zetten, waarbij we de amateur-piloten de mogelijkheid bieden zichzelf te laten zien.
Zo geven we met zijn allen aan dat het overgrote deel van de amateurs goed op de hoogte is van de regels en dat we graag openheid van zaken geven.

Share the air with Air-Share!

Groet,

Het Air-Share Team!
 
Back
Top