Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Ja misschien zondag hé.. :) de vorige eigenaar zij van wat de lagertjes van de scorpion te smeren met wat olie.. had daar op helifreak al wel is iets van gelezen.. maar bij align motors e.d. zijn dat toch gesloten lagers hé.. begrijp dat nog niet goed, een gesloten lager word normaal niet gesmeerd via olie dacht ik, zijn de lagers van scorpions dan open? Ding heeft al wel goed 3d gevlogen, hij is nu bij mij in pensioen ;) nee ca va is nog wel in goeie staat hoor. Wel een beest die motor tov de originele.

Klopt, ik smeer mijn Scorpion motoren hiermee:
http://www.scorpionsystem.com/catalog/accessories/motor_accessories/other_acc/Lubrication_Kit/

Hier heb je duidelijke uitleg hoe je de lagers smeert:
http://www.scorpionsystem.com/building_technic/oil_bearing/

Succes [emoji6]
 
Thanx @jeroen1987 Eigenlijk wel lui van mij, had het zelf ook kunnen uitzoeken hé.. ;)

Tja die olie heb ik niet staan natuurlijk.. en het ding heeft al lang stil gestaan dus ga ik hem zeker 1st smeren.. heb nog wel olie staan als smering voor de versnellingen van een racefiets.. zou dat bruikbaar zijn of af te raden.. wil hem niet naar de kl.te draaien natuurlijk.. En frituurolie is ook al niet goed zeker ;)
 
Een drupje huishoud-olie (lichte machineolie, naaimachine olie) doet het ook hoor....
 
Heb hem net al in men zender gezet, alles van electronics lijkt goed te werken, enkel het staartje moet ik nog is checken of alles de goede kant opgaat. Maar de rest ziet er al goed uit :) vrees wel dat men 20c lipotjes 2200 zwaar te kort gaan komen ;)

Thnx voor de olie tips hé mannen!
 
De 450 blade heeft zen maiden flights gehad dit wkend... en..

Hij vliegt niet goed,

Hij vliegt SUPER goed ;)

Heerlijk ding gewoon, super vinnig op zen uitslagen :) geen rare geluiden, lekker strak en goed wat toeren op het hoofdje.

Enkel men lipo's konden niet volgen, de 25 c ging nog maar de 20c kwam echt te kort. Zeker in combinatie met de koude temp..

Maar wat vliegt hij heerlijk stabiel met die beastx..

Kortweg: een toppertje :)

(Binnenkort volgt is een fotootje zene)

Wel is me aangeraden om de originele carbon tail blades te vervangen omdat deze kunnen afbreken tijdens vlucht. Clubmaatje heeft nog carbon aligntjes liggen dus die komen er dan op :)
 
Laatst bewerkt:
Hij vliegt SUPER goed ;)

Mooi, dat het zo bevalt,
een buurman van mij vliegt hem, super strak, idd,
tja .. en vermogen kost energie, en de lipos hebben moeite bij koud weer,
voel het met de Oxy ook meteen,
lipos voorverwarmen helpt ietsje, maar is niet de oplossing.

Veel plezier verder,
Uwe
 
Ik plaats af en toe een video op het forum als ik wat vorderingen heb gemaakt.. Dit werd dan met een smartphone gefilmd waardoor de kwaliteit van de video op het forum zeer slecht werd..

Dat moet gewoon veranderen vond ik, en daarom heb ik een HD action cam aangeschaft..
Hopelijk kan ik hier wat duidelijkere video's mee maken[emoji106]


0253080ab269365e286d2c2108a5058b.jpg


d180075ecb141d98d0aea76ce7d82da4.jpg
 
heb je een mooie camera, moet je er nog steeds foto's van maken met je smartphone om 'm te kunnen laten zien ;-)

Veel plezier er mee.

Ik had toevallig vandaag nog een vliegfilmpje gemaakt met de iphone, ging best goed. Kwaliteit was wel acceptabel.

Zojuist een paar Pulse lipo's gekocht voor de Oxy die ik hopelijk binnenkort eens af kan maken.

pulse-lipo-1350mah-111v-35c-ultra-power-series-9d8.jpg
 
@Sven75
Het blijkt maar weer hoe afhankelijk je van een smartphone kan zijn[emoji6]

Ik filmde ook met een iPhone 5s, en wanneer je de video op de phone zelf terug kijkt lijkt het inderdaad best aardig... Maar op de computer [emoji50] drama!

Maar we zien graag je maiden flight video van je Oxy tegemoet Sven[emoji106] [emoji3]
 
ja 't is niet te vergelijken met een HD Cam inderdaad.

Laatst een filmpje gemaakt met een HD Cam van 5 jaar oud ... wauw, als je dat nu terug ziet is 't ook drama hoor. de HD kwaliteit van 5 jaar geleden is eigenlijk triest vergeleken met de camera's van nu ;-)
 
helaas... Pulse voor de oxy zijn niet meer te verkrijgen momenteel .. dus op zoek naar wat anders

Edit: het zijn nu SLS Xtron 4S 1300mah geworden. Een celletje meer .. :-)
 
Laatst bewerkt:
moet je goed rekenen met je RPM,
maar motor pinion's krijg je met 10, 11, 12, 13, 14 en 15 tanden, dus alle variaties mogelijk,
voldoende power, ook met 3S !
 
Soms heb je van die dagen.....

Zou vandaag voor een maat die ernstig Schlüter liefhebber is, wat "oude heli's" ophalen.

Tientjes-werk (50 euries voor 2 incomplete Schlüters uit het aluminium tijdperk, en een redelijk complete Heim, types onbekend.

De Schlüters vind ik zelf persoonlijk volkomen oninteressant, al bleek er in een van de mechanieken een in zo te zien prima staat verkerende OD SX61 te huizen. Altijd leuk, en alleen die al is de prijs al waard....

Maar die Heim.... Het bleek een H-trainer met UNI-40 mechaniekje te zijn, en als bonus, bleek daar een bijbehorend rompje bij te zijn. Altijd leuk, nietwaar?
Het werd mooier, toen ik zag dat hoewel erg vies, en wat witte corrosie op de koelkop, de Heim (en ook de OS FX46 die er in zit) vrijwel 100% zeker nooit gedraaid hebben, en ook het rompje, hoewel vermoedelijk wel ooit gevlogen, in elk geval vreselijk mooi vetvrij was van binnen....

Ik begin nu wel een beetje te balen, dat ik deze vondst eigenlijk klakkeloos aan die maat toegezegd had....

IMG_2646.JPG


Het rompje is uit dezelfde serie als het rompje van mijn project "brandstof vliegen voor weinig" van een tijdje terug. http://www.modelbouwforum.nl/threads/brandstof-vliegen-voor-weinig.208812/

Hier staan ze naast elkaar:
IMG_2647.JPG


Is het geen schatje?

Ik sta nu serieus in dubio om minstens een deel van de belofte te verbreken, want zeg nu zelf: voor 3 tientjes een ongevlogen brandstofheli, van een gerenommeerd merk uit de dagen van weleer ook nog....

Dilemma, dilemma....
 
Laatst bewerkt:
Back
Top