tipje.
op dit moment komt het er op neer dat je hoovert rond midstick?
Aangezien je nog leert vliegen.. meestal doen alleen de schaalvliegers dit.
wil je inverted gaan vliegen, kun je beter nu meteen aan de "3d" instelling wennen, dus 0 graden pitch op midstick..
maar, aangezien je dit al hebt, je hooverpunt zit normaal rond de 5 graden..
Probeer positief maximaal ongeveer 10 tot 12 graden pitch te houden. absoluut niet minder.
Negatief, dit is een 450, heeft wel iets nodig. zeg -5 maximaal.
uitgaande van een afstelling met +10 graden, heb je dan een totale bladverstelling van 15 graden. waarbij het midden officieel op 7,5 graad zit, - 5 graden (je negatief), en je houdt 2,5 graden over op midstick.
stel je hem af met 12 graden positief, kom je automatisch al op 4,5 graden midstick.
Hoef je eigenlijk je pitchcurve niet aan te passen. wel zul je waarschijnlijk je linkjes verder naar binnen moeten zetten, aangezien ene 3d heli is gewend aan -12 en +12, dus 24 graden bladverstelling.
in mijn verhaal heb je 17. om je servo's uit te nutten, moeten die linkjes wat naar binnen op de servo.
De verhouding gas/stand heli is al vrij lastig om goed te houden.
Laat staan als je ook nog eens met de pitchcurve gaat rommelen.
houdt het simpel....
Gascurve: dit is een electro heli...
recht dat ding.
een oplopende gascurve is ene recept voor een heen en weer slaande staart, en ene onhandelbare heli in hoover.
immers, je geeft gas om op hoogte te komen, pitch gaat omhoog en motor gaat harder draaien.
je moet een tikkie omlaag, je brengt je stick een tik omlaag.
pitch gaat omlaag, maar ook je motortoerental, dus komt de heli dubbel zo hard omlaag.
een cp heli moet met 1 toerental draaien, anders zijn ze niet gelukkig.
regelaar nakijken, zorg dat de soft start aan staat.
staat deze aan, kun je in de normal bv de volgende gascurve instellen: 0-70-70-70-70.
stick onderin is nog steeds motor uit.
optoeren doet hij rustig omdat dit via de soft start gebeurt.
heb je stress, haal je de throttle hold om, dan gaat de motor ook uit.
als het goed is ;-)
je staart.
je hebt je servo verzet. heb je ook je eindpunten aangepast?
en op heading hold maakt het geen fluit uit hoe de staartbladen staan in de middenstand. gyro stuurt gewoon tot hij niets meer heeft.
loopt de servo tussendoor tegen het frame, omdat je eindpunten verkeerd staan, sloop je de servo.
En dat hij aan de ene kant meer uitslag heeft dan aan de andere klopt.
heli wil zonder staart 1 kant op draaien.. dus moet hij die kant standaard al corrigeren, en nog overhouden voor het sturen.