Bouwverslag EON 600

Dag EON vrienden. Voor mij pure nostalgie!! In 2001 m'n eerste EON gevlogen, daarna in de caravan meegenomen door Europa!! In m'n klapstoeltje en maar naar boven turen.!!
 

Bijlagen

  • F.M.T. Eon.jpg
    F.M.T. Eon.jpg
    293,7 KB · Weergaven: 462
  • IMG_0001.jpg
    IMG_0001.jpg
    165,4 KB · Weergaven: 320
  • Like
Reactions: FX
Dag Brik. Dat is precies wat ik ook doe. Caravan volladen, gaat tegenwoordig ook een racequad mee, zwevers en electra motorkistjes. Binnenkort gaat de vrouw niet meer mee. Geen plek meer voor :yes:.
Luxemburg omgeving Dillingen fantastische mooie plekjes om te vliegen.
Grt, FX
 
20160817_162004[1].jpg
Hoi Ton
Zal tzt de foto's plaatsen van het bouwen. In Luxemburg zijn best mogelijkheden om wat hellingwind op te pikken. Je moet er gewoon even wat plekjes vinden, maar die zijn er zat. Ik ga er een paar keer per jaar naar toe. Dan ben ik er even lekker uit. Ik combineer daar mooie wandelingen met vliegen en bierdrinken. Het is geen Alpengebied maar toch redelijk hoge delen waar veel ruimte is. En niet overal hekken bij grasland! Het is bij uitstek een EON en RedEagle landschap in de omgeving van Dillingen.:) Rechts van de foto loopt het flink naar beneden. Kun je net niet zien, beetje wind en blijven hangen maar.
 
Heren
EON is klaar. Zal binnenkort wat foto's plaatsen. Hij moet nog ingevlogen worden. Zal over een week of twee gebeuren. Maar....... Een maatje van mij (heeft er ook een gebouwd) heeft er al mee gevlogen. Nu zegt hij dat hij wat duikt in de bocht, en dat dit komt omdat de vleugel met tipverdraaiing gebouwd moet worden. Nu zag ik dat iTuur hem net als wij plat op de plaat hebben liggen tijdens bouwen. Maar ik weet niets van die tipverdraaiing? Hebben jullie raad, hebben we wat over het hoofd gezien?
Grt, FX
 
I
Hebben jullie raad, hebben we wat over het hoofd gezien?
Grt, FX
Ik kijk uit naar de foto's! Het is een heel fijn zwevertje, maar niet voor 5BFT wind...

a.g. Tipverdraaing: De plannen geven aan dat het een vlakke vleugel moet zijn. Volgens mij is tipverdraaiing meestel een bouwfout...:hammer:
Ik ben zeker geen expert, maar kan het niet zijn dat het zwaartepunt wat te ver naar voren ligt?
 
Dank voor je snelle reply. Het inmiddels ranzige bouwzweet kwam uit alle poriën zetten.
Het zal toch niet dacht ik. Blij dat alles dus goed is gegaan bij het bouwen.
Bouwverslag volgt. Niet schrikken straks, ik vlieg namelijk niet onder de Nederlandse vlag.
Dan weet je dat alvast ;-)
Grt, FX
 
Totaal gewicht kan ik alvast wel verklappen. Met relatief kleine accu 1020 gram. Gooi er een iets grotere in, dus blijf onder de 1100 gram met die ragbak.
 
20161121_102335.jpg


Het motorblok van Turnigy




20161125_173333.jpg


Het pakket zoals bij iTuur
20161125_173632.jpg


En dan rollen, rollen, rollen, rollen en nog eens rollen, maar dan hebbie ook wat :-)
20161125_183426.jpg
 
20161218_144622.jpg


Begin vleugel is gemaakt



20161218_150940.jpg

Latjes op maat snijden



20161218_151005.jpg





20161218_171057.jpg


Lijmen van de ribbetjes




20161218_174418.jpg


Alles moet wel recht staan natuurlijk, mooi haaks


20161219_135941.jpg


Hier zie je de triplex rib, heb er een paar geplaatst waar de stalen pen in het midden zit.


20161220_141430.jpg





20161220_170328.jpg





20161220_171559.jpg


Deel van de vleugeltip




20161220_225557.jpg


De rib onder de juiste hoek plaatsen
 
20161214_072744.jpg


En alles wordt gebouwd onder toeziend oog van mijn hond. Die blijft achter me liggen tot het vliegtuig klaar is.



20161227_200118.jpg


Voorlijst op maat geschaafd


20161228_153317.jpg


Achterlijst bewerken



20170118_104908.jpg


Messing buis voor verenstaal ingelijmd.




20170118_104921.jpg





20170118_141219.jpg


Nu wordt het al wat.



20170121_182923.jpg


20170122_141939.jpg


20170122_174520.jpg




20170123_115250_7_bestshot.jpg
 
20170129_135619.jpg


Inmiddels begonnen aan de romp.


20170205_132645.jpg


Links wat weg vijlen zodat het blok past, ruimte zat toch :-)




20170205_132718.jpg



Jullie zien al dat de kabelboom nooit binnen in de romp kan lopen, dan snijdt de buitenloper de boel door.



20170205_144516.jpg






20170207_162450 - kopie.jpg


Neus netjes op maat maken



20170211_133644.jpg






20170212_211010.jpg


Accubakje er in gezet. Een lipo vindt het niet leuk om langzaam te worden opgevreten door zo'n buitenloper.






20170213_114840.jpg








20170215_155254 - kopie.jpg
 

Bijlagen

  • 20170213_113847.jpg
    20170213_113847.jpg
    267,8 KB · Weergaven: 261
20170219_201955.jpg


Kapje op de neus voor de kabels, het is niet anders
20170219_202226.jpg





20170301_205906.jpg





20170301_210232.jpg


Ga er van uit dat die 30A het gaat houden.


20170304_170734.jpg
20170304_173534.jpg





20170304_173649.jpg
 
20170222_151903.jpg


Dan de boel ff finishen


20170227_202121.jpg


De baas en de hond zijn tevreden.


20170227_202138.jpg





20170305_142101.jpg


Volledig gewicht, incl alles en accu, maar die neem ik iets groter.







IMG-20170305-WA0007.jpg


Het servobakje achter de vleugels is leeg. die gebruik ik voor een camera. Servo's liggen een stuk naar voren, ruimte zat. Al dat lood meeslepen is niets.Steek gewicht liever in motorvermogen dan in lood.
 
Het verloop van de maiden komt nog, die moet nog plaatsvinden.
Nu ff mijn E2-K Slipher finishen, die maiden komt ook binnen een paar weken.
Geniet van het nieuwe vliegseizoen, het staat voor de deur heren!
Grt, FX
 
Back
Top