Hier zijn we terug



PC240004.JPG
 
Hey Guyke

Welcom back , het bloed kruipt waar het niet gaan kan he .
Mooie keuze en veel bouw en vlieg plezier er mee !!! en deze winter moet mijn 206 ook klaar geraken ondanks ander druk werk :-)

Grtjs en prettig jaareinde , Blitske
 
Nu eens starten met een ongepoten romp . Zoals de "echte" het doen zeker . Ik ga er mijn
tijd voor nemen . Wat ik al kan verklappen is dat ik een military versie ga maken .
 
aha...

Een militair toestel, best leuk, maar mag ik een tip geven?
Geen olive drab of groen toestel maken, ik ondervind met de Kiowa dat die camo tegen een bomenrij of iets dergelijks perfect werkt, en de heli moeilijk zichtbaar is.....

groeten

Didier
 
Ja klopt , ok al gezien op meetings of er moet wat kleur op staart zitten voor orientatie . Heb nog veel zoekwerk.
 
Terug naar flybar ook. Heb dit tenslotte enkel gevlogen met T rex 250 en dat zal wel niet het beste fb model geweest zijn.
 
Geen olive drab of groen toestel maken, ik ondervind met de Kiowa dat die camo tegen een bomenrij of iets dergelijks perfect werkt, en de heli moeilijk zichtbaar is.....

Heb exact dezelfde ervaring met de grote Cobra.... dramatisch als je de landingsaanvlucht tegen de achtergrond van vol in blad staande bomen maakt....
 
Hmm. Mijn Huey is al olive drab.... Vindt het nu soms al lastig wanneer je later op de avond met een vleugelkist vliegt. Tijdens het vliegen is het silhouet nog goed te zien maar tijdens de landing zak je inderdaad weg onder boomniveau. Goede verlichting er maar dus ;)
 
Ja verlichting komt er ook op en de blades wit en zwart misschien , dat zie je ook goed . Ondertussen de pod and boom versie aan het controleren ( 2 de hands en niet zelf gebouwd) maar dat ziet er wel goed uit . Hij komt wel van iemand uit de club zelf . :cool: De regelaar heb ik vervangen door een recentere Hobbywing 100V3 (veel goede kritiek al van gelezen ) , motor blijft voorlopig zitten ( Scorpion 4025-1100 ) Was aan het onderhandelen voor een Konronik 600-9 maar ? De tandwielen zijn de stock dus 170 main en 14 pinion . Zou volgens headspeed calc : 1800 rpm geven . Nogal veel voor schaal . Heb nog 11 en 10 pinion liggen en dan gaan we naar 1290 . Ook de pitch curve zal rol spelen , heb na wat google gevonden low : -2 mid : + 5 en full + 10 typical scale pitch ? Suggesties zijn welkom :yes:
Ondertussen is de winter hier toegekomen dus nog wat wachten op een eerste vlucht . Wordt vervolgd en Happy new year to you all .
P1070001.JPG


P1070004.JPG


P1070002.JPG
 
Guyke, succes in de eerste plaats! Maar in de tweede plaats.. Let op met het super strak aanbinden van je bekabeling, ik zie je servo draden op 1 plek onder die blauwe tape doorgaan en strak op het scherpe carbon (denk ik) en die uitgaande 3 zwarte van je geplaatste esc lijken ook strak tegen de scherpe rand te liggen..

Effe een blik op werpen zou ik zeggen..

Geen kritiek zenne, gewoon goed bedoeld advies :)

Heb ooit een bijna crash gehad door te strakke kabels..
 
Heel goed gezien hoor Easy , maar er komt nog een beschermende sleeve over de servo draden . Alleen heb ik ze nog niet binnen . De vorige eigenaar heeft er zo mee gevlogen maar ik ga dat veranderen . Zoals alles wat met rc heli te maken heeft : safety first . Nu zit er een GY 520 op .
 
Zo de kabels zijn beschermd en weggewerkt . Heb dan toch de Pyro 600-9 . De Scorpion lijkt toch veel groter , dikker ? Is een 600-9 wel voldoende voor een 600? Welke zouden jullie me aanraden om te gebruiken ?
P1120002.JPG
 
Ik had een Pyro 600-09 in een 600. (Bell412 schaalbak)
Werkte zeer goed. Voldoende power en bleef koel.

De heli vliegt zo nog steeds. Zij het bij een andere eigenaar.
 
Het blijft toch de Scorpion motor . Nu wat anders , ik ben vandaag wat aan de cockpit beginnen schuren en ik heb hier een flinke naad ( zie foto's) . Dit is mijn eerste schaalromp die ik van nul begin (niet geverfd) en kan wat (zeer veel ) raad gebruiken ? Hoe dicht je zo'n naad en met welk produkt ? Heb hier en daar al het woordje spuitplamuur gelezen . Ik hoor het graag van jullie ;)
P1150001.JPG


P1150003.JPG
 
Wow!

Dat ziet er idd een flinke naad uit... is deze gewoon een verdieping tss de romphelften, of zitten de romphelften niet mooi gelijk tegen mekaar? In het tweede geval ben je nog niet klaar...
Ik zou eerst de naad opschuren, en dan een flinke laag plamuur erop ( geen spuitplamuur) . Daarna wordt het schuren, eventueel opnieuw plamuur, en als je denk dat je goed zit, dan een laagje spuitplamuur erover, dan zie je meteen waar het nog fout zit, en deze vult de kleine oneffenheden.. Opnieuw schuren is weer de boodschap...

je komt er wel!

grtz,

Didier
 
Back
Top