Hier zijn we terug

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door guyken, 24 dec 2016.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
  2. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey Guyke

    Welcom back , het bloed kruipt waar het niet gaan kan he .
    Mooie keuze en veel bouw en vlieg plezier er mee !!! en deze winter moet mijn 206 ook klaar geraken ondanks ander druk werk :)

    Grtjs en prettig jaareinde , Blitske
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    THX . ;)
     
  4. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.052
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    Welkom terug!

    Veel plezier en succes met de bouw...;)


    Groeten,

    Didier
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Nu eens starten met een ongepoten romp . Zoals de "echte" het doen zeker . Ik ga er mijn
    tijd voor nemen . Wat ik al kan verklappen is dat ik een military versie ga maken .
     
  6. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.052
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    aha...

    Een militair toestel, best leuk, maar mag ik een tip geven?
    Geen olive drab of groen toestel maken, ik ondervind met de Kiowa dat die camo tegen een bomenrij of iets dergelijks perfect werkt, en de heli moeilijk zichtbaar is.....

    groeten

    Didier
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Ja klopt , ok al gezien op meetings of er moet wat kleur op staart zitten voor orientatie . Heb nog veel zoekwerk.
     
  8. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Terug naar flybar ook. Heb dit tenslotte enkel gevlogen met T rex 250 en dat zal wel niet het beste fb model geweest zijn.
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.963
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Heb exact dezelfde ervaring met de grote Cobra.... dramatisch als je de landingsaanvlucht tegen de achtergrond van vol in blad staande bomen maakt....
     
  10. jdejager

    jdejager

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Doornspijk
    Hmm. Mijn Huey is al olive drab.... Vindt het nu soms al lastig wanneer je later op de avond met een vleugelkist vliegt. Tijdens het vliegen is het silhouet nog goed te zien maar tijdens de landing zak je inderdaad weg onder boomniveau. Goede verlichting er maar dus ;)
     
  11. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Ja verlichting komt er ook op en de blades wit en zwart misschien , dat zie je ook goed . Ondertussen de pod and boom versie aan het controleren ( 2 de hands en niet zelf gebouwd) maar dat ziet er wel goed uit . Hij komt wel van iemand uit de club zelf . :cool: De regelaar heb ik vervangen door een recentere Hobbywing 100V3 (veel goede kritiek al van gelezen ) , motor blijft voorlopig zitten ( Scorpion 4025-1100 ) Was aan het onderhandelen voor een Konronik 600-9 maar ? De tandwielen zijn de stock dus 170 main en 14 pinion . Zou volgens headspeed calc : 1800 rpm geven . Nogal veel voor schaal . Heb nog 11 en 10 pinion liggen en dan gaan we naar 1290 . Ook de pitch curve zal rol spelen , heb na wat google gevonden low : -2 mid : + 5 en full + 10 typical scale pitch ? Suggesties zijn welkom :yes:
    Ondertussen is de winter hier toegekomen dus nog wat wachten op een eerste vlucht . Wordt vervolgd en Happy new year to you all .
    P1070001.JPG

    P1070004.JPG

    P1070002.JPG
     
  12. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Guyke, succes in de eerste plaats! Maar in de tweede plaats.. Let op met het super strak aanbinden van je bekabeling, ik zie je servo draden op 1 plek onder die blauwe tape doorgaan en strak op het scherpe carbon (denk ik) en die uitgaande 3 zwarte van je geplaatste esc lijken ook strak tegen de scherpe rand te liggen..

    Effe een blik op werpen zou ik zeggen..

    Geen kritiek zenne, gewoon goed bedoeld advies :)

    Heb ooit een bijna crash gehad door te strakke kabels..
     
  13. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Welke gyro staat er op? Een gy401?
     
  14. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Heel goed gezien hoor Easy , maar er komt nog een beschermende sleeve over de servo draden . Alleen heb ik ze nog niet binnen . De vorige eigenaar heeft er zo mee gevlogen maar ik ga dat veranderen . Zoals alles wat met rc heli te maken heeft : safety first . Nu zit er een GY 520 op .
     
  15. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Zo de kabels zijn beschermd en weggewerkt . Heb dan toch de Pyro 600-9 . De Scorpion lijkt toch veel groter , dikker ? Is een 600-9 wel voldoende voor een 600? Welke zouden jullie me aanraden om te gebruiken ?
    P1120002.JPG
     
  16. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - Belgiƫ
    Ik had een Pyro 600-09 in een 600. (Bell412 schaalbak)
    Werkte zeer goed. Voldoende power en bleef koel.

    De heli vliegt zo nog steeds. Zij het bij een andere eigenaar.
     
  17. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Het blijft toch de Scorpion motor . Nu wat anders , ik ben vandaag wat aan de cockpit beginnen schuren en ik heb hier een flinke naad ( zie foto's) . Dit is mijn eerste schaalromp die ik van nul begin (niet geverfd) en kan wat (zeer veel ) raad gebruiken ? Hoe dicht je zo'n naad en met welk produkt ? Heb hier en daar al het woordje spuitplamuur gelezen . Ik hoor het graag van jullie ;)
    P1150001.JPG

    P1150003.JPG
     
  18. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.052
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    Wow!

    Dat ziet er idd een flinke naad uit... is deze gewoon een verdieping tss de romphelften, of zitten de romphelften niet mooi gelijk tegen mekaar? In het tweede geval ben je nog niet klaar...
    Ik zou eerst de naad opschuren, en dan een flinke laag plamuur erop ( geen spuitplamuur) . Daarna wordt het schuren, eventueel opnieuw plamuur, en als je denk dat je goed zit, dan een laagje spuitplamuur erover, dan zie je meteen waar het nog fout zit, en deze vult de kleine oneffenheden.. Opnieuw schuren is weer de boodschap...

    je komt er wel!

    grtz,

    Didier
     
  19. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Ok , bedankt . Volgens mij zitten ze wel recht op elkaar maar gewoon slordig afgewerkt . Schuren maar :)
     
  20. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    De naden zijn toe , nu voor het eerst rivetten spuiten , k zal nog wat moeten oefenen . Ziet er wel erg artisanaal uit :rolleyes:
    P1170001.JPG
     
    PoweRotoR vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina