FOX35
PH-SAM
Heren, Omdat ik er waarschijnlijk niet bij zal zijn op de jaarvergadering het volgende:
Data Staka
Voorlopig plan ik de Staka wedstrijden op 17 juni en 12 augustus. Dat heb ik ook doorgegeven aan Rob Olijve. Ik ga de data aanvragen bij mijn club wanneer er geen overwegende bezwaren zijn na de jaarvergadering. Kan iemand mij daar over informeren?
Winner Cup
Vorig jaar hebben we afgesproken naast de Record Cup een tweede cup in te stellen voor 2,5cc motoren. De bedoeling is iets steviger modellen te kunnen vliegen die beter vliegen in de wind, beter zweven en te slepen zijn naar een geschikte landingsplek, beter landen en daarbij beter heel blijven.
Ik wil graag zoveel mogelijk regels gelijk houden aan de Record-cup, dus dat wil onder meer zeggen: 10cc tanks en lijnen van 12,5 tot 13,5 meter van oogje tot oogje. Dat zou betekenen dat er mogelijk meer pitstops nodig zijn (wat de wedstrijd leuker maakt). De lijnlengte maakt dat de modellen wat sneller roteren, wat ook weer leuker is, en weer minder last hebben van de wind en het gevaar naar binnen te vliegen. Het modelontwerp is weer volledig vrij. Een landingsgestel is niet verplicht.
We hebben afgesproken dat er dieselmotoren moeten worden gebruikt met (uitsluitend!) glijlagers. Een Webra Winner is dus niet verplicht. We noemen alleen de klasse naar deze motor, zoals de oorspronkelijke klasse is genoemd naar de Record, niet alleen de (daar verplichte) motor, maar ook de (niet verplichte) gelijknamige trainer van Suls. Er kan uit vele motoren worden gekozen. Olivers en dergelijke zijn echter uitgesloten. Met mijn suggestie om ook glowmotoren toe te staan werd door de meerderheid niet ingestemd.
Ik twijfel nog even of we ook motoren moeten toestaan die kleiner zijn dan 2,5cc. Zodat je ook een 2,2 of 1,8cc motor zou kunnen gebruiken. Als alle motoren onder de 2,5cc toegestaan zijn zou je ook je Webra Record kunnen inzetten. Willen we dat? We kunnen dus 3 dingen doen: 1): alleen motoren van 2,4 - 2,5cc motoren zijn toegestaan, 2): motoren van 1,8 tot 2,5cc zijn toegestaan, of 3): alle motoren van minder dan 2,5cc zijn toegestaan.
Met opties 1 verklein je misschien het deelnemersveld omdat er mensen zijn die alleen een Record hebben. Met optie 2 krijg je misschien meer bijzondere motoren. Dat kan een voor- maar ook een nadeel zijn. Bij optie 3 kunnen mensen met een Webra Record in beide klassen deelnemen, maar zijn zij misschien ook erg in het voordeel door het lagere brandstofverbruik. Al met al neig ik het meest naar optie 2 of 3. Ik beslis na jullie input.
PP
Data Staka
Voorlopig plan ik de Staka wedstrijden op 17 juni en 12 augustus. Dat heb ik ook doorgegeven aan Rob Olijve. Ik ga de data aanvragen bij mijn club wanneer er geen overwegende bezwaren zijn na de jaarvergadering. Kan iemand mij daar over informeren?
Winner Cup
Vorig jaar hebben we afgesproken naast de Record Cup een tweede cup in te stellen voor 2,5cc motoren. De bedoeling is iets steviger modellen te kunnen vliegen die beter vliegen in de wind, beter zweven en te slepen zijn naar een geschikte landingsplek, beter landen en daarbij beter heel blijven.
Ik wil graag zoveel mogelijk regels gelijk houden aan de Record-cup, dus dat wil onder meer zeggen: 10cc tanks en lijnen van 12,5 tot 13,5 meter van oogje tot oogje. Dat zou betekenen dat er mogelijk meer pitstops nodig zijn (wat de wedstrijd leuker maakt). De lijnlengte maakt dat de modellen wat sneller roteren, wat ook weer leuker is, en weer minder last hebben van de wind en het gevaar naar binnen te vliegen. Het modelontwerp is weer volledig vrij. Een landingsgestel is niet verplicht.
We hebben afgesproken dat er dieselmotoren moeten worden gebruikt met (uitsluitend!) glijlagers. Een Webra Winner is dus niet verplicht. We noemen alleen de klasse naar deze motor, zoals de oorspronkelijke klasse is genoemd naar de Record, niet alleen de (daar verplichte) motor, maar ook de (niet verplichte) gelijknamige trainer van Suls. Er kan uit vele motoren worden gekozen. Olivers en dergelijke zijn echter uitgesloten. Met mijn suggestie om ook glowmotoren toe te staan werd door de meerderheid niet ingestemd.
Ik twijfel nog even of we ook motoren moeten toestaan die kleiner zijn dan 2,5cc. Zodat je ook een 2,2 of 1,8cc motor zou kunnen gebruiken. Als alle motoren onder de 2,5cc toegestaan zijn zou je ook je Webra Record kunnen inzetten. Willen we dat? We kunnen dus 3 dingen doen: 1): alleen motoren van 2,4 - 2,5cc motoren zijn toegestaan, 2): motoren van 1,8 tot 2,5cc zijn toegestaan, of 3): alle motoren van minder dan 2,5cc zijn toegestaan.
Met opties 1 verklein je misschien het deelnemersveld omdat er mensen zijn die alleen een Record hebben. Met optie 2 krijg je misschien meer bijzondere motoren. Dat kan een voor- maar ook een nadeel zijn. Bij optie 3 kunnen mensen met een Webra Record in beide klassen deelnemen, maar zijn zij misschien ook erg in het voordeel door het lagere brandstofverbruik. Al met al neig ik het meest naar optie 2 of 3. Ik beslis na jullie input.
PP