Probleem met motor of ESC?

Weer even een fotoüpdate:) het schiet nu aardig op! Nu alleen nog de flaps en ailerons eraan en alles afstellen. Vliegklaar gewicht is 4,8 kg geworden. Dan kom ik dus uit op 360Watt per kg! Moet genoeg zijn dacht ik;) ik zal binnenkort eens contact opnemen met de vliegclub in Barneveld. Ik hoop dat er daar iemand is die het toestel na wil kijken voor de eerste vlucht en liefst ook invliegen.
Ik moet ook nog een leuke decoratie/kleur bedenken. Wie heeft er tips? Zo ben je m natuurlijk zo kwijt in de lucht. En moet je dan plakfolie hebben om er bijvoorbeeld strepen op te maken?
 
Wat is het gevolg dat ik zo veel vermogen heb? Wat kan ik het beste doen? Kan ik.hiervoor wel de motor begrenzen met de zender? Of misschien met minder cellen vliegen? Weet niet of dit mogelijk is maar heb nog wel een aantal 4S lipos liggen..
 
Niks.....ik heb zelf bij mijn piper iets van 400w/kg.
Gewoon op ong. 1/3 gas rondjes draaien, en dan lekker lang vliegen op 1 acculading!
Zender begrenzen word niet aangeraden om redenen die mij niet helemaal duidelijk zijn.

Bovendien bepaald uiteindelijk de propeller de watts die je gaat gebruiken.

Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat je te hard gaat vliegen en zo teveel g-krachten gaat maken.

Maar misschien dat anderen meer nadelen kunnen opsommen....

Kijk ook eens op www.ecalc.ch.
459cdd9e53d732c7371389d960b92e23.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het geeft niks, als je er maar mee om kunt gaan.
Mijn Easy-star gaat verticaal als het moet, is ook nooit de bedoeling geweest maar ik heb er geen last van. Ik vlieg er FPV mee op een kwart gas.

Soms is het ook weleens handig. hij stijgt gewoon op vanaf gras en dat zonder wielen.
 
Voor een beginner lijkt het me niet zo handig, want je leert niet problemen vliegend op te lossen, maar bij de gratie van motorvermogen.

Via de zender de regelaar begrenzen wordt afgeraden omdat een regelaar op half-gas harder moet werken (hogere schakelverliezen), en dus warmer wordt, dan op volgas.

Je zou een cel minder kunnen gebruiken en/of prop met kleinere diameter en/of kleinere spoed. Alledrie verlagen het benodigde vermogen en stroom. Bij elke verandering stroom controleren/meten!
 
Het klopt dat je bij weinig vermogen moet improviseren om je toestel vliegend te houden.
Diegene die zijn toestel "begrijpt" zal overleven terwijl de piloot die op zijn motor wacht kansloos omlaag valt.
Ik heb een geval meegemaakt dat iemand zijn peperdure kist wind mee wou opgooien.
 
Back
Top