Een combat toestel... Vaak ook uit schuim opgetrokken, echter de constructie is totaal anders.
Nadeel van het polypropyleenschuim, naast de matige verlijmbaarheid, is ook nog eens de poreusheid. Methanoldrap trekt in het schuim. Na schade dan ook niet meer te reparen.
Bixler heeft een duwpropje niet? Zal lastig worden die daar boven goed vast te zetten. Zal niet onmoggelijk zijn. Constructie is geschikt voor elektro, echter niet voor het botte 1 cilinder gerammel van een 4-takt. Dat gaat wat beter in een balsaromp of epoxyropmje.
Als je gaat versterken, zou je de romp dun kunnen lamineren met epoxy. Maar het gewicht gaat snel omhoog. Zal er wel opvliegen. Elapor weegt ook het een en ander... zou je romp uit styreen zijn, dan kan je het weg vreten met aceton. EPP kan daar vrolijk tegen. Uitstoken gaat ook niet... zakt alles ineen... uitpoken en peuteren... ben je nog even zoet.
Je kan ook nog met een kleiner tankje toe... vliegtuid zal kort zijn... dit soort motortjes zijn relatief dorstig... omdat ze zo klein zijn. Powerband is smal, toerenbereik eveneens... (YouTube filmpjes staan wel op het net over dit torretje).
Je zou 'em op de snuit moeten monteren en een landingsgestelletje er fix&vast onder zien te frutten.
Als de Bixler reeds een super-sjomp is... kan je er van alles mee uitvreten.
Maar of het mooi wordt is een tweede. Ongein zeker, maar of je er tevredener van wordt? Wildvliegen is er dan al helemaal niet meer bij, tenzij je eerste buurman meer dan 1 kilometer verderop woont. Veel werk gaat het ook worden... kan je beter een nieuw ARFje kopen, of er een gaan bouwen.... bijkans minder werk, toont het ook nog eens beter...
Groot model... 'tja.. kan ook... zelfs dan al met een klein motortje

Krick-Klemm-L-25d:
http://www.ebay.de/itm/Krick-Klemm-...595000?hash=item5b340260b8:g:3m0AAOSwfVpYsVxr
Gr Bas