U.S. Navy Elco 80'Motor patrol Torpedoboat

De gefreubelde asjes om Dunsz zijn term te lenen voor deze keer.:D
P1070309.JPG
 
Ron, uit ervaring kan ik zeggen dat de aansturing van de roeren uit zal komen op vrij kleine uitslagen. Ik denk dat de bouwer de servo rustig kan begrenzen tot een uitslag van zo'n 50% en dan nog prima bochtjes kan draaien. Zeker op hogere snelheid. (Been there, done that, got the T-shirt...;) )
 
Zoals je aansturing nu op de foto is, zul je meer roer-uitslag naar links dan naar rechts krijgen. Is dat je bedoeling ook?

Hoi Ron zoals Roel al aangeeft is de uitslag ruim voldoende ik heb er de servo tester op gehad en ze draaien mooi , ik moet nog wat fijn tuning doen omdat er 1 roertje net iets uit het lood staat maar daar zijn de tonnetjes uitermate geschikt voor .
Ik ga tegen de goede !! adviezen van boven getekende toch het dek permanent erop lijmen om ongewenst wateroverlast straks te voorkomen , en daarom zit de servo in het midden ivm met de bereikbaarheid .
De motoren zijn binnen helaas geen brushless zoals de planning was maar ik kon de micro motoren niet per 2 bestellen omdat bij de 2 winkels die ze hadden er maar 1 op voorraad hadden en ik geen geduld meer had.
Het scheelt ook weer een regelaar want ik heb er nu maar 1 nodig ipv 2 , nu alleen de schroefjes nog die komen volgende week.
 
Eindelijk zijn ze er dan de motoren en koppelingen , en gelijk heb ik een probleem de inbusboutjes zijn kleiner dan mijn kleinste sleutel die net geen1,5mm is.:confused:
deze zal rond de 1mm komen .iemand enig idee waar ik die kan bestellen.o_O


P1070315.JPG
 
Klinkt een beetje als vloeken Erwin, maar waarom stel je die vraag niet aan leverancier Raboesch? Weet wel dat het weekend is natuurlijk en het niet acuut kan.
Zou je niet beter rubber koppelingen kunnen nemen? Daar zit nog enige flexabiliteit in en heb je het gemier met kleine inbusboutjes niet.
Net even gemeten op een paar voor de hand liggende 3 mm boutjes. Sleuteltje is 1,6 mm dik. Gr. Klaas.
 
Klinkt een beetje als vloeken Erwin, maar waarom stel je die vraag niet aan leverancier Raboesch? Weet wel dat het weekend is natuurlijk en het niet acuut kan.
Zou je niet beter rubber koppelingen kunnen nemen? Daar zit nog enige flexabiliteit in en heb je het gemier met kleine inbusboutjes niet.
Net even gemeten op een paar voor de hand liggende 3 mm boutjes. Sleuteltje is 1,6 mm dik. Gr. Klaas.

Niet aan gedacht Klaas !!! ik heb dan voorlopig nog wat bovenkamer schade dus niet bij stil gestaan.
De boutjes zijn M2 en het boutje is 2,38 dus het inbus sleuteltje nog kleiner die voor M3 van 1,6.
ik ga op zoek dank je.;)
 
PS ik wilde geen flexibele koppelingen en het gemier met de boutjes had ik niet echt verwacht ik wist niet eens dat ze bestonden in M2
Zo leert men steeds weer bij gelukkig.
 
Hallo Erwin,

Werk regelmatig met inbusboutjes M2. Inbussleuteltjes zijn erg klein en dus kwetsbaar. Ben naar een gereedschapswinkel gegaan met een inbusje en gewoon gepast welke paste. Volgens mij is het 0,9 mm. Die hadden ze gewoon liggen. Heb er gelijk 10 meegenomen á € 0,50 per stuk. Kan ik weer even vooruit.
 
Hallo Erwin,

Werk regelmatig met inbusboutjes M2. Inbussleuteltjes zijn erg klein en dus kwetsbaar. Ben naar een gereedschapswinkel gegaan met een inbusje en gewoon gepast welke paste. Volgens mij is het 0,9 mm. Die hadden ze gewoon liggen. Heb er gelijk 10 meegenomen á € 0,50 per stuk. Kan ik weer even vooruit.

Hoi Sjoerd deze was 1,3 ik heb het voor elkaar gekregen heb vorig jaar eens een doosje gekregen van een clublid uit Steenbergen van de Lidl en daar zat er 1 in .
dus die heeft zijn geld al opgebracht.

P1070320.JPG
 
Zo de assen ingekort een spantje gemaakt om de Brute !!! o_O motoren van 22 gram stuk op hun plek te houden .
Het spantje word morgen nog verlijmd met stabilit.
P1070324.JPG
 
Ik zie dat deze motoren standaard alleen van ontstoorcondensatoren tussen de motoraansluitingen voorzien, maar niet tussen elk van de aansluitingen en de behuizing. Nu zijn dit waarschijnlijk geen stroomvreters maar mocht je last van storing krijgen dan zou ik elke motor alsnog van twee extra condensatoren voorzien.
 
Misschien nog een (balsa?) balkje achter je roerassen zetten, steunend tegen de achter spiegel om de druk van je stuurservo op te vangen? Anders zou je servo langzaam de Stabiliet kapot kunnen wrikken en lekkage kunnen geven.
 
De onderzijde met de asjes die nog op de schroefjes zitten te
Ik zie dat deze motoren standaard alleen van ontstoorcondensatoren tussen de motoraansluitingen voorzien, maar niet tussen elk van de aansluitingen en de behuizing. Nu zijn dit waarschijnlijk geen stroomvreters maar mocht je last van storing krijgen dan zou ik elke motor alsnog van twee extra condensatoren voorzien.
Hoi Ron ze zijn erg zuinig met stroom gelukkig belast 0,6 A volgens de doos lijkt me wel erg weinig , maar mocht het problemen geven gaan we dat zeker doen.
de roeren zijn afgesteld en draaien perfect de hevel loopt ook mooi vrij.
 
Misschien nog een (balsa?) balkje achter je roerassen zetten, steunend tegen de achter spiegel om de druk van je stuurservo op te vangen? Anders zou je servo langzaam de Stabiliet kapot kunnen wrikken en lekkage kunnen geven.

hoi Hans , ik heb er over getwijfeld maar ik zie er toch wel het nut van in nu , het blijft plastic natuurlijk.
het zal niet meevallen nu maar we gaan een gooi doen.
bedankt.
 
Back
Top