dank je Theo voor de berichtgeving.
de vraag die bij mij ontstaat; zijn dat ook grotere modellen met een 30cc viertakt erop? of kleinere modellen voor een elektro motor? dat scheelt mogelijk in belasting op de constructie. Wat betreffende bespanning, die draagt ook bij aan de constructie?
schetsplaten is een "not done" voor mij. dat heeft de echte ook niet en bij een dergelijke open constructie als dit model heeft ziet het ook niet uit.
ja ook voor 2 meter plus toestellen met zwaardere brandstof motoren.
... dan is hout dus geen optie, want kops verlijmde latten hebben een slechte hechting omdat de lijm in de vezel gezogen wordt. Die schetsplaten dienen behalve voor het vergroten van het lijmoppervlak, ook voor juiste vezelrichting bij het verlijmen.
Het moet dus of carbon of metaal zijn.
Het is juist de bedoeling dat de lijm het hout intrekt, dat maakt de verbinding juist sterker. In het kopse hout zal het waarschijnlijk dieper intrekken dan in de langsliggers, maar dat behoeft geen probleem te zijn. Schetsplaten kun je ook onzichtbaar maken in de vorm van een T die je in de latten verwerkt. Maar dat vergt heel veel meet en reken werk om alles goed te plaatsen en uit te zagen. Voor dit soort werk dus geen secondenlijm, maar goede kwaliteit houtlijm of constructielijm gebruiken. en alle verbindingen perfect laten aansluiten.