Ja, de andere kant op kan natuurlijk ook. (niet naar min, maar naar plus)Nee....
Mooi dat het werkt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de andere kant op kan natuurlijk ook. (niet naar min, maar naar plus)Nee....
Mooi dat het werkt.
Gaaf zeg. Wat loopt dat mooi
Om de invloed van je brandstofniveau uit te schakelen of op zijn minst te beperken tot onmerkbaar klein, kun je toch gewoon een uniflow tank gebruiken?* mijn oorspronkelijke plan om een tankje van 100 ml te gaan gebruiken lijkt nogal hopeloos overdreven: 50 zou meer dan genoeg zijn.... Da's mooi, want hoe kleiner de tank, hoe kleiner de invloed van het brandstofniveau....
Dan toch, inplaats van de motor, de tank koelen met dat fannetje.Nou.... Uniflow is een leuk principe (ik gebruik het ook in de .50 benzine heli) MAARRRRR.....
met de combinatie Uniflow en benzine is er één hele belangrijke voorwaarde: het verbruik (volume brandstof) moet hoger zijn dan het volume van de verdamping. Zo niet, komt het uit de ontluchting bulken. En met een verbruik van 0,2 ml per minuut gaat dat best lastig zijn.
Bijkomend: de tests lijken aan te geven dat lange leidingen een no-no zijn, de tank moet dus dicht bij de motor staan.
En in een scheepje, met een toch wel warme motor, kan ik hoogstwaarschijnlijk dan die verdamping niet onder controle houden....
Een geluidsgenerator?Maar zeg nou zelf.... als je dít in je scheepje hebt staan, ben je toch knetter als je overstapt op electro en een geluidsgenerator????![]()
Toch knap hoe je dat weer voor elkaar krijgt.
Als het echt moet, dan kunnen we er altijd nog iets bij zingen of spelen...
![]()
Bert! Waarom loopt dat ding op Whisky? Mooi on the rocks is ie wel
Dat toerental! Schitterend! Voor een beetje varen met een sleper zit je met max 2000 rpm al goed?
Wat dan weer jammer is, is dat die dingen niet instelbaar zijn, dat ze niet naar nul terug vallen, en dat ze al bij pak hem beet 35 a 40 graden hun volle snelheid geven
Even los met een potmeter kijken ipv de ntc (of ptc) waar de fan stil ligt en dan de waarde aflezen.
Dan kijken bij welke temperatuur de ptc of ntc deze waarde bereikt.
En even met een weerstand parallel of in serie die waarde als nul bij 25 (of 30, wat je wilt) instellen.
Wellicht kun je nog iets slims doen met het vliegwiel voor wat koelventilatie?
En met een dynastart (bestaat dat eigenlijk in modelbouw?) kan je ook ding in het water leggen, alleen de spanning erop, brandstof erin en op de startknop drukken op de zender.
Pokke pokke pokke en varen....
Ik laat mijn fantasie even de vrije loop....
Dat is wel een erg luxe oplossing.stator om dat vliegwiel moet
'rol aandrukken kost weer een servo. mogelijk met een éénrichting lager?