Nou... nog een kleine week, en dan zitten we in het vliegtuig.
Voor wat betreft het security gebeuren, de eventuele mogelijkheid van benzinedampen of anderszins: Ik heb gebeld met de luchtvaartmaatschappij, en daar vertelde men mij dat ik het beste wat vroeger kon inchecken, de koffer met de Charter er in aanbieden als "odd size" (ofwel handmatig inchecken) en dan direct aangeven dat de mogelijkheid van "nare geurtjes" aanwezig is. In dat geval schijn je mee te mogen lopen naar de security om daar ter plaatse te laten zien dat het model droog is en geen brandstoffen of andere illegale substanties bevat. Daarna word het ding gelabeld (en vermoedelijk verzegeld), en daarmee schijnt de kous af te zijn.
Ik zie daar in elk geval geen echte problemen mee. Een "clubgenoot" aldaar, waar ik via RCG contact mee heb, vertelde dat de douane over het algemeen eigenlijk alleen moeilijk doet over nieuwe artikelen die nog in de verpakking zitten, maar niet moeilijk doet over gebruikte artikelen die overduidelijk niet voor de verkoop bedoeld zijn, en de Charter ziet er ondertussen toch gewoon "netjes maar gebruikt" uit. Dus ook daar verwacht ik eigenlijk geen échte problemen mee.
De laatste horde die ik in technische zin nog had, was een starter. Beetje lang verhaal, maar het komt er op neer dat ik een heel klein compact LiPo ladertje heb, maar dat ding kan uitsluitend 2S aan. Dus het zou mooi zijn, als alles op 2S zou functioneren. De Taranis is daar min of meer voor bedoeld (de accu-aansluiting is een balanceerstekker voor 2S), de ontvanger werkt ook met een 2S accu, maar nu nog de starter.
Voor 15 euro een oude "Rotostart" (starter voor autootjes) op de kop getikt, en die is bedoeld voor 6S NiMH, ofwel, die zal het ook vast wel doen op 2S LiPo.
Daar vanmiddag een starterkop voor gemaakt op de draaibank. Op zich was hij best netjes gelukt, maar bij het inpersen van de as is hij toch weer een beetje "lelijk" geworden. Jammer dan, als het maar werkt.
Als rubber-insert een stuk gewapende "kachelslang" (slang voor voertuig interieurverwarming), en voila! Een leuk gehobbied custommade campingstartertje.
Was nog even spannend of dat ding wel sterk genoeg is voor een 9,5 cc viertakt, maar gelukkig bleek hij dat wel aan te kunnen. Het houd niet over, maar het is voldoende.
We Zijn er nu helemaal klaar voor!