WillydeWoofer
Forum veteraan
Overtrekken of op het kopieer apparaat leggen.
Altijd slim
Ik heb nog zeer grote vellen tekenpapier liggen. Iets van 60x40cm. Deze gebruikten ze in de tekenles op school.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Overtrekken of op het kopieer apparaat leggen.
Altijd slim
Ik laat standaard elke tekening kopieren bij een kopier winkel.
Normaal en in spiegelbeeld.
3 voordelen:
1) de origine tekeningen blijven schoon en onbeschadigd (ik dek de tekening op de bouwplank af met plastic maar toch dringt er lijm door de spelden gaatjes)
2) je kan de kopien verknippen in kleine handzame delen.
3) vaak staat er maar 1 vleugelzijde op de tekening, een kopie in spiegelbeeld lost dit op.
Soms heb je een handgemaakte tekening met 2 vleugelhelften getekend, maar wijken de toch af.
Houd er altijd rekening mee dat papier uitzet als het vochtig wordt en krimt als het droogt, een tekening moet dus altijd gecontroleerd worden.
Je wil niet dat de spanwijdte van de linker en rechter vleugel verschillen!
Succes Willem
En 1:1 'vergroting' over X-as kan iets anders zijn dan vergroting over Y-as. Eerst testen met twee lijnen van loodrecht op elkaar, en nameten op kopie. Hoe langer de testlijnen, hoe nauwkeuriger de meting/test.... Houd er altijd rekening mee dat papier uitzet als het vochtig wordt en krimt als het droogt, een tekening moet dus altijd gecontroleerd worden. ...
Heh,heh, eindelijk ..... een kaartje van PostNL, dat er een pakketje uit het buitenland is gearriveerd. Als ik € 38,00 invoerkosten betaal mag ik het hebben.
Daarmee komt de Venture op een totaalbedrag van € 242,00. Daar ben ik niet geheel ontevreden over.
Ik denk dat ik elk onderdeel eerst ga opmeten (ook de dikte en het materiaal vastleggen), omdat ik toch aan dupliceren zit te denken.
en zeker 1450 tot 1750 kilogram.
Een soort afwijking zeg maar, gedreven door een combinatie van enthousiasme en hebzucht.
dat kent bijna iedereen hier vrees ik.......
ION Pro van Freudenthaler...Die vliegt goed. Opmaat voor F5B!
Minimaal 1 Kw drive erin... en zeker 1450 tot 1750 kilogram... dan komt er mooi gang in!
Willy, ik dacht dat dit je eerste kist zou worden als zelfbouw? Die andere klussen stellen toch niet zo veel werk voor?
Bouwen die kist! Los geht's!!!
Of wordt et et langste draadje ooit jij twijfelaar ;-).
Ben super benieuwd naar de kit. Kan je wat foto's posten?! Het is een super mooi model!
Cheers en succes Q.
Adrenaline moet je voelen als hij omhoog klimt!
Bijna 1 Kw en rendement tegen de 90%... op 4S... tig eindeloze knallers omhoog... en't vliegt beter dan een Calmatow Spôhrt! (wie wil er nog een Black & Decker... niemand toch?)
Zweven gaat ook goed... wel hard werken want het is pardoes een klein stippie.
Bekijk bijlage 273673
Mooie prop-er-op...
Bekijk bijlage 273674
En hier in een mooie stijgvlucht... Kist stamt uit 2009... gaat nog steeds als de brandweer...
Hoeft niet altijd gesloopt te worden...
![]()
![]()
Snelheid went... crashen doe je als je zender in de verkeerde modus staat... dat geeft 'smoor-a-line'...
komt van al het geklets om je heen en je vergeet de zender om te schakelen...
Ding land je bijna voor je voeten, als je een beetje sturen kan! Zal ik je een bak vertellen? Het is m'n lekkerste vlieger! Als op rails!
ION-Pro? Vliegt zeker zo goed! Motor met vertraging en grote prop.