De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er ook Graupner zenders met een Nederlandstalig menu?
Ik twijfel een beetje welke kant ik uit wil met de zender. Nu heb ik 2 Graupners MX-12. Maar ook nog een aantal Spektrum ontvangers liggen. Tevens wil ik kunnen weten hoeveel er nog in de lipo zit, tijdens het vliegen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, beter informeren voordat je iets koopt. De multiplex cockpit sx kan dit allemaal met de multiplex sensors. Een bijkomend voordeel je kan zelf de teksten inspreken en invoeren. Je kan zelfs aan elke schakelaar (functie) gesproken tekst toevoegen.
 
Je hebt bij voorbeeld dit https://www.sm-modellbau.de/UniSens-E-und-Zubehoer nodig. Een Unisens-E werkt ook samen met HOTT en Spectrum en meet onder meer de uit de Li-Po ontladen capaciteit. De is de enige betrouwbare methode om de ladingstoestand van een Li-Po te meten. Je krijgt er ook nog een hoogte- en variometer bij.

Gebruik je de Unisens-E met Spectrum dan is er nog een extra adapter nodig: https://www.sm-modellbau.de/Spektrum-Adapter-lieferbar

Dank je. Unisens kwam mij bekend al voor en ineens wist ik het: in een ander topic is deze al eens geadviseerd.
 
Heb je goed gezien. Eenmalig instellen voor Jeti, accu en ESC aansluiten, aansluitkabeltje in een EX poort, indien gewenst nog een draadje voor de toerentalmeting aansluiten en de EX-poort juist configureren met de Device Manager in de zender.

Daarna de zender de sensor laten herkennen en instellen wat er moet worden weergegeven in het display. Hoe dat werk staat in de zenderhandleiding.

Heb al een paar jaar een Unisens-E in gebruik. Werkt probleemloos na alles eenmalig te hebben ingesteld. Ook op een Futaba FASST systeem heeft een clublid er een in gebruik. Gaat ook probleemloos.

Je kan alarmen zetten, op bij voorbeeld het gebruik van een bepaalde capaciteit van de Li-Po. Doe dat zelf op 35 en 70%. van de accucapaciteit. je kan zefs een waarschuwing laten geven als je een (deels) ontladen Li-Po aansluit. Heel nuttig!!!

De Unisens geeft 14 verschillende meetwaarden door. Dit zijn Li-Po spanning, stroom, verbruikte capaciteit, Rx-spanning, hoogte vanaf het startpunt, vario, toerental, energie, vermogen, luchtdruk, inpuls, temperatuur intern, hoogtewinst en restcapaciteit.

Meetwaarden die niet nodig zijn kan je uitschakelen.

Voor het instellen is een handig, gratis programma beschikbaar. Om dat te kunnen gebruiken is een speciaal USB adaptertje nodig. SM-Modellbau verkoopt een eigen adapter, maar de standaard Jeti USB adapter USBa werkt ook en die is eigenlijk handiger omdat deze ook gebruikt kan worden in combinatie met andere Jeti apparatuur zoals ontvangers (voor het updaten).

Prima ding voor een acceptabele prijs.

Even geduld, dan plaats ik een paar foto's.
 
Laatst bewerkt:
DSC_0001.JPG
DSC_0002.JPG
DSC_0003.JPG
DSC_0004.JPG
Hierbij foto's met de informatie van een Unisens-E op het display van een Jeti zender. Er is ook nog informatie van een (zelfbouw) GPS te zien.
 
Laatst bewerkt:
Goejendag zeg. NPS, je weet er echt alles van.
Ik neem je info mee naar onze club. Daar zijn leden die je uitleg vast begrijpen en mij er mee verder kunnen helpen.
 
Tja, beter informeren voordat je iets koopt. De multiplex cockpit sx kan dit allemaal met de multiplex sensors. Een bijkomend voordeel je kan zelf de teksten inspreken en invoeren. Je kan zelfs aan elke schakelaar (functie) gesproken tekst toevoegen.

Een Multiplex Cockpit SX 7 lijkt me wel wat. Maar de prijs liegt er niet om. Misschien in de feestmaand december?
 
Als je terug gaat naar Spektrum dan kan ik je helpen met telemetrie.
Geen DX6i kopen maar een DX6 of hoger.
 
Als je op de site van Multiplex kijkt zijn de prijzen hoger dan bij W&W modellbau. Ik heb iets van 350 euro betaald voor de sx9. Deze heb ik laten upgraden naar sx12 met de laatste software erop. De software updates zijn gratis en kun je zelf doen met het launcher programma. Je kan met deze zender alles vrij programeren en er zit zelfs een hulpfunctie op om elk model op de juiste wijze te programeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top