Bouw van een Kosmo 3 vintage RC1

Even voor Cees wat foto's van de ribbenset.
Hij heeft alleen de vleugelribben gefreest, geen rompdelen.
Ik belde hem net en hij kan het wel frezen maar hij begreep dat rippen vleugelribben zijn.
Heeft ie ook wel gelijk in en rompspanten zijn makkelijk zelf te zagen of snijden.
Het is vreselijk mooi gefreest, mooier dan wat ik in bouwdozen gezien heb.
Hij heeft zelfs zijn stempeltje gebruikt.

Ik heb de Blue Angel 20 uitgepakt, de Aurora 45 zijn veel meer onderdelen, die pak ik maar niet uit,

CIMG3060.JPG


CIMG3061.JPG
 
De vleugel van de Kosmo ziet er strak uit! Ik ben met de vleugel begonnen, ribben gesorteerd en de voor- en achterlijsten gelijmd.
Het hout om te beplanken is flink krom, dus daar moet ik even wat andere plankjes voor halen.
 
Ik wacht op Oracover en een achterlijst van Hobby-in.
Kan nu even niet veel verder.
 
Zo, ook de tweede vleugelhelft zit nu in de 'mallen', alles (-dat geldt eigenlijk tot nu toe voor de hele bouwdoos) past netjes. Tot nu toe ben ik nog geen enkel probleem tegengekomen.
 
Ik heb de tekenaar van de CNC versie gevraagd of er verschil in dozen zit want het moet toch eigenlijk allemaal gelijk zijn.
Het enige dat zou kunnen verschillen is de kwaliteit van het hout.
Maar ik heb nog geen antwoord, ook niet van Mantua die ik hetzelfde gevraagd heb.
Ik wacht op de postbode met de Ora en de achterlijst.
Ik verwacht hem vandaag.

GJ
 
Ja, nog steeds geen achterlijst en Ora binnen.
Post zegt dat het er gisteren was maar er ligt niks in de bus en er is ook niet aangebeld.
Er is nog wel een onbekend pakje onderweg zie ik op de app maar geen idee waar dat vandaan komt.
Komt eigenlijk wel goed uit want ik voel me ook niet 100% , denk dat er een aanhechting van een buikspier losgescheurd is bij het schuren van een kozijn.

GJ
 
Ja, nog steeds geen achterlijst en Ora binnen.
Post zegt dat het er gisteren was maar er ligt niks in de bus en er is ook niet aangebeld.
GJ

Grote kans dat het pakket is afgeleverd op een afhaalpunt en dat je binnenkort een briefje in de bus krijgt waar je het pakket kan afhalen.
 
Of je krijgt helemaal geen briefje in de bus en sturen ze het terug.
Dat is me al 2x gebeurd bij een pakje uit China, betaald en pas toen ik postnl ging bellen bleek dat het al retour was naar China.
Nooit in China aangekomen en mijn geld dus ook weg, Postnl legt de verantwoording bij de chinezen en betaald niks.
Daarom ga ik nu standaard bellen of chatten met Postnl als het me even te lang duurt.

GJ
 
Nu is het ineens bij de buren bezorgd volgens Postnl.
Alleen zijn die er tot maandag niet..
Op mijn vraag waarom ik geen briefje in de bus heb gekregen antwoorde men dat men altijd een briefje in de bus krijgt en dat ik hem misschien over het hoofd gezien heb.
En op mijn vraag waarom ik vorige keer hoorde dat het nog niet in de bezorging zat zeiden ze, het systeem was misschien nog niet ge-update.
Och och, wat een bedrijf!

GJ
 
Nee, inderdaad.
De core-business is denk ik mensen frustreren.
Er ligt ook al ruim een week een lineaire geleider uit China ergens tussen de douane en de post in.
Maar ik lees net in het nieuws dat ze wat problemen hebben met de bezorging vanwege Black Friday.
Tja, logisch, dat zie je als leidinggevende ook niet aankomen natuurlijk.
En dan is er ook nog zoiets nieuws als Sinterklaas.
Daar kan je natuurlijk niet op plannen...
Stel er zou eind van het jaar nog iets van een feestdag zijn, nou, dan worden ze echt overvallen!

GJ
 
tja, postnl, breek me de bek niet open...…
afgelopen voorjaar mijn zender terug gestuurd voor een update. dacht stuur hem aangetekend dan is het tot 500 euro verzekerd. Zender is nooit aangekomen, track en trace staat nu nog open. Onderzoek laten doen en ja hoor pakje kwijt. duurt weken voordat er daadwerkelijk iets gebeurd en men de schade end. Dan begint het gehele spel om de schade vergoed te krijgen. op een gegeven moment komt er een bericht dat ze de schade gaan vergoeden, maar ze schrijven wel af. en wel 20% per jaar omdat het elektronica is. Dus ik kreeg maar 60% van het aankoop bedrag. Hierop dit neer gelegd bij de geschillencommissie en uiteindelijk vlak voor de zitting van die commissie kwam postnl met een telefoontje en de mededeling dat ze de schade wel voor de volle 100% gaan vergoeden en ik kreeg de kosten van de geschillencommissie nog vergoed. Ze doen dit natuurlijk om te voorkomen dat die commissie een uitspraak doet waar anderen ook op kunnen terug vallen. Al bij al heb ik toch nog schade want de zender is in de tussentijd wel weer duurder geworden...….

Daarnaast vinden wij geregeld pakjes in het bloemstuk dat naast de voordeur staat. aangezien wij de voordeur bijna nooit gebruiken zien we die pakjes meestal bij toeval, een pakje met lipo's heeft daar waarschijnlijk minimaal 1 week gelegen in de regen...…….. een ander pakje zag ik bij toeval liggen omdat ik de bedrijfsbus op de oprit omdraaide, hoelang dit er al lag is niet bekend...…..
 
Back
Top