die nadelen die je noemt, heeft iedere brandstofvlieger wel eens aan de hand gehad

tegelijk, als je dat regelmatig hebt als vlieger, moet je misschien je controles een beetje uitbreiden..
En die controles.. daar kan een electro kist qua voordelen niet tegenop.
zonder controles komen ook die uit de lucht.
Toegegeven, brandstof heeft wat meer controle nodig..
maar ook niet zoveel, als je er goed mee om gaat
@Richard Branderhorst :
andere naam voor jouw stand 1 is de throttle hold.
die is voor electro en brandstof identiek. geen gas, wel pitch.
veel zenders hebben dan nog een normal, gas onderin = geen motorvermogen, gasstick bovenin = 100 % vermogen.
idle up = vast toerental.
idle up 2 = hoger vast toerental
brandstof heeft ook nog throttle cut. daarmee knijp je het gas wat verder dicht, zodat de motor uit gaat. KAN in electro handig zijn als je een esc hebt die bij 10% de bailout heeft, en wilt toch handmatig die 0 gas in kunnen geven.
deze info is niet zo heel nuttig aangezien het al in je zender staat. maar het helpt misschien een keer als je moet googlen of zoiets ;-)
tipje voor autoroteren: tussen de 5 en 10 meter hoogte is een kritische zone.
vanaf 5 meter kun je nog landen door gewoon vlot omlaag te gaan.
kom je van 10 meter, red je dat niet meer, en staan de bladen stil.
op dat punt moet je negatief geven tijdens de daling, je eigen bladen op gang helpen. zo weinig mogelijk met de staart doen (vreet veel vermogen)
op een paar meter boven de grond ga je de pitch weer positief zetten, en flare je uit, in 1 keer door voor landing.
doe je dit goed, kun je gewoon nog een paar seconden hooveren voor de bladen te langzaam draaien.