Heb na 10 jaar afwezigheid van het helifront (toen nog met Metha-Raptors) de draad weer opgepakt met twee Trex 500-'s (2e hands). Forse leercurve weer, want nu ook "paddle-loos". Als stb ben ik van de 3GX die er op zaten naar de Demon gegaan, in ieder geval goede software alhoewel er erg veel instelmogelijkheden zijn. Albertino heeft in eerste instantie daarbij veel geholpen.
Na zelf wat geklungeld te hebben met vliegen met als gevolg veel staartboom aandrijving tandwielensets gemold, toch maar een dagje onder hoede van "Brutus" gevlogen en dat was een goede zet, heeft me weer in het zadel geholpen. Nu (op afstand) kan ik bij hem terecht voor vragen en opmerkingen van ervaringen van mijn kant.
Heb het hover stadium al weer verlaten en kan bescheiden circuitjes, 8-en en rondjes vliegen. Niet alle decelleraties lukken meteen mooi, dus dan maar weer rond voor een tweede poging.
Stresslevel is nog wel hoog, vergelijkbaar met het jetvliegen toen ik daar aan begon. (en nog wel een beetje heb....)
Ben ook aan het uitzoeken wat ik nog leuk vind qua windsterkte, 15 km/u is wel de limiet heb ik gemerkt.
Het is gewoon weer een uitdaging, goed voor de oefening van oog-hand coördinatie, reflexen en wat al niet meer wat goed voor je is, ook als je niet meer zo "piep" meer bent...(66 nu).
In het Raptor tijdperk was ik meer bezig met het aan de praat houden van de tor, nu ben ik dieper in de instellingen van de besturing en stabilisatie aan het duiken, erg interessant, maar nog een lange weg te gaan. Alhoewel ik met de huidige instellingen al heel goed uit de voeten kan. Stapje voor stapje, dat wel.
Wat ook leuk is, heli mee, zender, kistje met gereedschap/onderdelen/Lipo's en je kunt aan de gang. Wel een verademing want normaal loop ik met grote (sleep)kisten, tja, te slepen....
Heb er wel een 85 Ah loodaccu bij gekocht want ik vertrouwde mijn auto-accu (Diesel) niet meer....
Op welk niveau ik terecht kom zie ik wel, zo lang ik dingen bij kan leren is de voldoening groot genoeg om lekker door te gaan.
Idd is het bestellen van de PASSENDE Trex 500 onderdelen een hele kunst op zich, want de beide 500's zijn niet exact hetzelfde en zijn ook al eens gemodificeerd bij de vorige eigenaren.