Ik zal hier weer verslag doen van de bouw. Van de lezers zal wel weer enig geduld worden gevraagd want dit gaat wel een paar jaar in beslag nemen!
Ik ben vandaag begonnen met het verlengen van mijn bouwplank.
Wordt vervolgd!
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja keurig verpakt en gesorteerd. Het stinkt echter wel. Het is net of er een bosbrand in de buurt is...Ziet er netjes uit zo.
Het is inderdaad het karakterestieke uiterlijk van deze kist dat mijn keuze bepaald heeft. Vooral de vleugeltippen en de uiklapbare schaats doen het hem!Dit riekt naar een schitterend project Dopieman! Mooi vliegtuig, lekker karakteristiek.
Kom maar doorrrrr.
Een buis wordt aan de ene kant op trek belast en aan de andere kant op druk. De sterkte op druk is dus wel degelijk belangrijk. Bij alu zal de sterkte op trek en druk ongeveer gelijk zijn, bij carbon is de sterkte op druk inderdaad minder.Even een vraag; ik ben onderdelen aan het inkopen waaronder de vleugelpen. Dit moet volgens plan een 20 mm vol carbon staaf zijn. Nu lees ik op de site van Petrausch dat ze zgn. Strongal buizen hebben gevuld met carbon. Dit is dan een 20 mm aluminium buis met 2 mm wanddikte en 16 mm massief carbon. Volgens Petrausch beter omdat carbon gevoelig is voor kerfwerking. Iemand met een mening hierover? Voor mij lastig om te oordelen want de treksterkte van strongal is mij niet bekend.
Zit allemaal slim in elkaar[/QUOTE zei:Zo te zien wel.