Ze hoeven niet exact 90 graden te staan, het is redelijk onkritisch, als de uiteinden van de antenne maar altijd zicht hebben op de zender.
Dat geprinte ding heeft een behoorlijke berg weerstand en de Hawk is toch al niet 1 van de snelste of best zwevende modellen dus wil je zo min mogelijk weerstand.
Eigenlijk zou je dat gat achter in de romp ook dicht moeten maken.
En nog een tip, die achterste schroef, niet gebruiken, gewoon een stuk isolatieband over de lip achterop de vleugel.
Dat is sterk zat, als wij met 300 km/u haaks de bocht om kunnen kan dat helemaal met een Hawk met 200.
Voordeel is dat als je een harde landing maakt je niet je vleugel helemaal sloopt, dat plakband snijdt veel makkelijker door.
Plus je hebt niet het risico dat die schroef door je lipo heen gaat.
En wat eigenlijk iedereen deed nadat ik het uitegprobeerd had... de accu opening groter maken en de instelhoek kleiner.
Er kan dan makkelijker een 4S 3300 lipo in, of zelfs een 5S en als je 2 a 3 stroken aan de achterkant van de vleugelopname plakt dan gaat ie neutraler en sneller vliegen.
Nu zal hij bij hogere snelheid steeds zijn neus omhoog willen steken, ook al ligt je zwaartepunt heel achterlijk, bij mij zelfs op 74mm geprobeerd, 72mm is nog goed te vliegen.
Maar als je de instelhoek verkleint door isolatietape achterop de vleugelopname of voorop het stabilozadel te plakken hoef je op hoge snelheid geen down te drukken.
De hoogste snelheid die ik met een Hawk gehaald heb was 242 km/u in duikvlucht, met motor aan is ie beduidend langzamer, zelfs als je er 3500 watt in douwt.
Een echte F5B kist loopt daarmee zeker 250 en mijn Surprise heeft, radar gemeten, 375 km/u gehaald, in zweefvlucht, horizontaal.
Maar de Hawk is een leuke instap in het hotlinervliegen hoewel de huidige Hawk veel te duur is, daar kan je al bijna een goede 4 kleppen F5B kist voor kopen.
Ik heb destijds een bouwdraadje gemaakt, heeft op het forum gestaan en ook op RC-Network maar de foto's zijn daar weg en hier staan ze nog.
https://www.f5b.nl/hawkbouw/
Gert-Jan