Wildvliegen in de omgeving van Amersfoort

Je eigen verzekering uitgebreid doorlezen en vooral de kleine lettertje`s,informatie inwinnen over de plek waar je wilt vliegen (eigenaar,omgeving).
Denk ook aan Murphy`s Law.
Geen bangmakerij.
Of gewoon niet doen.
 
De Knvvl is vergelijkbaar met een vakbond. Natuurlijk ben je niet verplicht lid te worden, dan draag je zelf risico's en wentelt de kosten van voortbestaan van de sport af op anderen. Recent is de ruimte voor modelvliegen flink ingeperkt, zonder bemoeienis van de knvvl was dat zonder enige twijfel heftiger geweest.

Onzin.
Mijns inziens doet de KNVvL niet zo heel veel voor modelvliegen.
Ik ben lid omdat ik mijn FAI nummer nodig heb en ook omdat ik anders niet meegeteld word in wedstrijden.
De wetgeving is europees en de oosterburen zijn veel actiever, die hebben zelf al regels gemaakt om alles voor te zijn.
En daar heb je geen duur lidmaatschap waarvoor je eigenlijk niets krijgt, daar kost het 42 euro per jaar en dan ben je ook primair verzekerd, dus heb je in principe geen WA nodig.
Plus als je een model van een ander op de grond beschadigd wordt de schade gedekt.

Toen ik begon met modelvliegen was ik een jaar of 12 en dat was lijnbesturing, op een pleintje in Amsterdam.
RC vliegen ergens rond mijn 15e, bij de Amstel op A10, tenminste, die werd toen aangelegd.
Ik heb nog nooit een ongeluk gehad maar ken wel mensen wiens model ergens ingevlogen is.
Eigen verzekering deed moeilijk, KNVvL deed ook moeilijk, pas na veel gedoe werd er vergoed.
En dit was vanaf een KNVvL club.
Maar er is geen enkel verschil met wel of geen wildvliegen, je moet gewoon je verstand gebruiken.
Ik vloog tot een paar jaar geleden regelmatig op industrieterrein Sloterdijk en ook bij Almere Poort, daar stonden we dan met een groepje te vliegen.
Maar altijd weg bij bebouwing en mensen om risico's te vermijden.

GJ
 
Ik ben lid van de knvvl omdat ik geloof in samen een gemeenschapplijk doel nastreven.

Mijn eerste modelvliegen was toen ik 9 was, 1955, zonder RC en zonder lidmaatschap. Inmiddels van 5 verschillende knvvl afdelingen lid of geweest. Ik ben geen lid om de verzekering maar het is mooi meegenomen. Van mensen die doorzeuren en botweg "onzin" zeggen op dit forum krijg ik uitslag.
 
Laat ik je uit de droom helpen, die KNVvL verzekering komt pas in werking als je zelf geen WA verzekering hebt, dus heeft ie geen waarde.
En een gemeenschappelijk doel nastreven?
Wat kan een afdeling van een vliegvereniging doen als je niet eens mensen hebt die iets kunnen doen?
Volgens mij zijn er maar 3 of 4 mensen die op de modelvliegafdeling van de KNVvL zitten.
En ik heb nog nooit enige activiteit of promotie van modelvliegen gezien, aangestuurd door de KNVvL.
Om wedstrijden te organiseren heb ik destijds wel alle hulp gekregen maar voor de "normale" modelvlieger is dit niet van belang.
Dus een gemeenschappelijk doel??

Iemand die wel iets voor modelvliegend Nederland probeert te betekenen is Peter Den, die moet alle hulde krijgen,

GJ
 
Ernst, dat is echt grote onzin.
Het maakt voor de verzekering helemaal niets uit waar je vliegt en ook niet of je een brevet hebt.
De schade zal wel vergoed worden, mits je een WA verzekering hebt die modelvliegen dekt.
Er staat ook nergens in polisvoorwaarden dat je bij een club moet vliegen en een brevet bestaat niet in de wet.
Anders is het als je geen WA verzekering zou hebben en je wel bij een club zou vliegen, dan is die club verantwoordelijk.
Dat bangmakerij over wildvliegen is denk ik door de KNVvL in het leven geroepen om zieltjes te winnen, dat doet de kerk ook, bangmakerij.

GJ

Zorg voor een WA-verzekering waarin modelvliegen met naam en toenaam wordt vermeld, bij de voorwaarden.
Knappe verzekering die daar onderuit komt.
 
Als je meer dan een X aantal posts hebt dan wordt je veteraan.
Heeft niets te maken met vliegervaring.
Ik ken forumleden die veteraan zijn maar amper kunnen vliegen.
Je merkt het wel aan het soort antwoord wat sommigen geven maar dan moet je wel zelf ook de kennis hebben dus voor een beginner is het lastig te bepalen wie de echte ervaringsdeskundige is en wie niet.
Als je het in brevetten uit zou gaan drukken dan zou dat ook niet zoveel zeggen want er zijn prima vliegers die geen brevet hebben en ook slechte vliegers die ooit eens hun brevet gehaad hebben en nu alleen nog domweg rondjes kunnen vliegen.
Zelf heb ik alle KNVvL brevetten en ook een prestatiebrevet, dat betekent dan je bij de eerste 3 in een bepaalde wedstrijdklasse gezeten hebt.
Dat is voor mij dan ook het enige brevet dat telt.
De rest is onzin.
En ik ben instructeur en examinator, voor zover dat nog waarde heeft.

GJ
 
Heren,
Dank voor alle tips over verzekeringen. Even terug naar mijn vraag: "Kennen jullie in de omgeving Amersfoort andere bekende plekken om veilig wild te vliegen?"

-Gerard
 
Amersfoort, dat is een hoger gelegen deel van Nederland, daar ligt geen rivier dus ook geen uiterwaarden.
Wat er wel vlakbij ligt is paleis Soestdijk, die hebben wel een aardige tuin om in te vliegen.

GJ
 
Als ik de berichten zo lees is men drukker bezig zich een hogere positie te verwerven op de veteranenladder dan bezig met een technische hobby met dit forum als hulpmiddel om kennis te delen.
 
Als ik de berichten zo lees is men drukker bezig zich een hogere positie te verwerven op de veteranenladder dan bezig met een technische hobby met dit forum als hulpmiddel om kennis te delen.
Je schiet al lekker op met 17 posten.....

Ik had de eerste indruk, toen ik dat bericht las over de forumveteranen, dat je een knuppel in het hoenderhok ging gooien. Bleek toch dat m'n eerste indruk goed was.......jammer......
 
Ja, ik val over al die tegenstrijdige berichten, eerst lees je dat de forumveteranen het allemaal zo goed weten maar later spreken ze elkaar tegen. Zie bericht 20 van de vorige bladzijde en daarna post 30.
 
Back
Top