Zoals de titel al aangeeft, presteren mijn normale, goedkope Turnigy accu's beter dan mijn duurdere Gens Ace accu's. Dit verbaasd mij toch wel enigszins, daar een groot deel van de modelvliegers met dure, hoge kwaliteit accu's vliegt en deze ook aanbeveelt voor de langere termijn. Vandaar dat ik ze ook aangeschaft heb.
Ik heb voor mijn T-Rex 550X vier accu's waar ik mee vlieg. Twee hiervan zijn de 'normale' Turnigy 5000mAh 6s 40-50C lipo's, de andere twee zijn Gens Ace 5000mAh 6s 60-120c lipo's.
De Turnigy's heb ik pak 'm beet 10x mee gevlogen voor ik de Gens Ace erbij heb gekocht.
Wat mij meteen opviel is dat mijn iCharger een hogere weerstand meet voor de Gens Ace, ook al zijn ze nieuw. Ik weet niet in hoeverre de iCharger nauwkeurig is met weerstandsmetingen, maar de Turnigy's hebben een weerstand van zo'n 1,5mOhm per cel. De Gens Ace hebben een weerstand van zo'n 3,5mOhm per cel.
Nu vind ik de interne weerstand niet zo heel belangrijk, als de vliegprestaties maar gewoon in orde zijn.
Echter zie ik hier ook een redelijk verschil in. Ik vlieg met 1950RPM (7 min vliegtijd) en 2350RPM (5 min vliegtijd). Meteen na landen check ik de voltages.
De Turnigy's komen op de grond met 3.85v per cel en de accu's zijn koel/lauwwarm.
De Gens Ace komen op de grond met 3.77v per cel en zijn warm, vooral een stuk warmer dan de Turnigy's.
Ik vlieg alle accu's leeg met redelijk dezelfde stijl. Relaxed rondcruisen, af en toe even snelheid oppakken en een looping/rol erbij. Geen 3D verder.
Zijn er mensen die dit ook gezien hebben? Kan ik op de lange termijn (langer dan 1 jaar bijvoorbeeld) alsnog betere prestaties verwachten van de Gens Ace? Ik hoop het, want anders ga ik voortaan lekker verder met de goedkope Hobbyking accu's
.
Ik heb voor mijn T-Rex 550X vier accu's waar ik mee vlieg. Twee hiervan zijn de 'normale' Turnigy 5000mAh 6s 40-50C lipo's, de andere twee zijn Gens Ace 5000mAh 6s 60-120c lipo's.
De Turnigy's heb ik pak 'm beet 10x mee gevlogen voor ik de Gens Ace erbij heb gekocht.
Wat mij meteen opviel is dat mijn iCharger een hogere weerstand meet voor de Gens Ace, ook al zijn ze nieuw. Ik weet niet in hoeverre de iCharger nauwkeurig is met weerstandsmetingen, maar de Turnigy's hebben een weerstand van zo'n 1,5mOhm per cel. De Gens Ace hebben een weerstand van zo'n 3,5mOhm per cel.
Nu vind ik de interne weerstand niet zo heel belangrijk, als de vliegprestaties maar gewoon in orde zijn.
Echter zie ik hier ook een redelijk verschil in. Ik vlieg met 1950RPM (7 min vliegtijd) en 2350RPM (5 min vliegtijd). Meteen na landen check ik de voltages.
De Turnigy's komen op de grond met 3.85v per cel en de accu's zijn koel/lauwwarm.
De Gens Ace komen op de grond met 3.77v per cel en zijn warm, vooral een stuk warmer dan de Turnigy's.
Ik vlieg alle accu's leeg met redelijk dezelfde stijl. Relaxed rondcruisen, af en toe even snelheid oppakken en een looping/rol erbij. Geen 3D verder.
Zijn er mensen die dit ook gezien hebben? Kan ik op de lange termijn (langer dan 1 jaar bijvoorbeeld) alsnog betere prestaties verwachten van de Gens Ace? Ik hoop het, want anders ga ik voortaan lekker verder met de goedkope Hobbyking accu's
