Oefening baart kunst 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nou, nee hoor... Dat is gewoon niet zo...Maar waarom worden bepaalde merken dan later goedkoper, wat eigenlijk normaal is omdat men over een bepaald punt heen is.
Dat doet Graupner en Futaba.
Die ersa is zeer zeker voldoende, houdt niet over maar gaat prima. Ik soldeer er al mijn 6.5mm contacten mee. Weller en mijn ersa stations redden het niet inderdaad. Mijn weller 150 bout ook amper. Deze doet het wel. Alleen temp in de gaten houden dat die niet te warm word. Mooie glanzende solderingen
Waarom Jeti zo duur is weet ik niet. Het enige wat ik weet is dat ik vorig weekend een crash heb gezien met Jeti (top of the line), een crash die domweg niet had mogen gebeuren als Jeti werkelijk zo goed zou zijn.
Ik loop er met een grote boog omheen...
Nou, nee hoor... Dat is gewoon niet zo...
De FC-18 die ik in 2000 kocht was 1200 gulden, en die prijs was al vrij lang behoorlijk constant.
De FC-18 die een maat van mij kocht helemaal op het eind van de productie, kostte 660 Euro.
De laatste versie FC-16 (die truck&boat versie) die ik in de LHS heb zien liggen kostte een kleine 300 Euro, en daar heb ik in begin jaren 90 iets van 650 gulden voor betaald. Reken de prijzen maar om, die liggen niet zo ver uit elkaar.
Waarom Jeti zo duur is weet ik niet. Het enige wat ik weet is dat ik vorig weekend een crash heb gezien met Jeti (top of the line), een crash die domweg niet had mogen gebeuren als Jeti werkelijk zo goed zou zijn.
Ik loop er met een grote boog omheen....
Van Bang dinges een 150 W voor 11 euro op de mat. Dikke massieve beitelpunt van +-8 mm dik koper. En hebben er ook een van 250 W voor het zelfde geld.Zo'n Ersa is ook niet genoeg, ik heb er 1 van Weller, die trekt het ook niet, zelfs niet met een dikke stift.
Ik heb ook een Ersa soldeerstation 60 Watt en ook een Weller 60 Watt, die krijgen het niet heet genoeg.
Je moet echt met een 100 Watter met dikke stift aan de gang anders duurt het allemaal te lang.
Zelf doe ik het met een 250 Watter.
GJ
Dat zou me niks verbazen...Ik kocht eens twee vliegtuigen van iemand, die vol trots vertelde dat alle leden van zijn club met Jeti vlogen.
Is het een soort van statussymbool?
Heb de jeti topics wel eens gelezen, als je de extra functies in je zender wil benutten moet je bij betalen.
Het is ook niet mijn ding
Hier ook een noorderling (die sinds 2 jaar is afgezakt naar het zuiden) en ik denk daar toch anders overDat zou me niks verbazen...
Hier in het hoge noorden zijn wij stugge Friezen te nuchter voor zoiets, denk ik...
Hier ook een noorderlig (die sinds 2 jaar is afgezakt naar het zuiden) en ik denk daar toch anders over
Sinds dit voorjaar vlieg ik met een DC-16 v2 en kan me niet bedenken wat ik er aan optie bij zou moeten kopen
Het is meer dan compleet, de kwaliteit is fenomenaal en menustructuur vind ik een genot van logica..
Het ligt er maar helemaal aan wat je zelf fijn vind en waar je voorkeur ligt.. ik hou van de degelijke kwaliteit en vind de prachtige aluminium behuizing en knuppels geweldig en geniet daar elke keer van maar dat betekend niet dat ik kunstof behuizing en knuppels slecht vind
Mijn graupner MC-19 mankeerde ook nog helemaal niks na 20 jaar gebruik..
Als ik naar de prijzen van de toprange Futaba en graupner kijk dan is jeti wel duurder maar helemaal niet zo extreem veel, ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat je geen dx61 met een DC16 / 24 kan vergelijken
Wat betreft storing heb ik ook zo mn eigen visie.... als een auto de bocht uit vliegt kan dat aan de auto gelegen hebben maar ook aan de bestuurder, het is 9 van de 10 keer een samenloop van factoren en als je steeds wegkijk van de versleten banden dan gaan ze een keer klappen ..... its as simple as that
Simpel voorbeeld: vliegmaatje had veel storing en neerkomende kisten, koopt de jeti dc12 en hoppa weer een kist de grond in, ditmaal een 2 mtr warbird ....... “dat jeti spul ik ook kut zeg” hoor ik vervolgens....... na even goed kijken zie ik allemaal 20kg en 26 kg servos in de ontvanger geprikt en een 2000 ma/h ontvangeracu met een 5 amp bec
Ik vroeg hem hoeveel ampere hij dacht te trekken bij een stuurimpuls met rol richting en hoogteroer (4 servo’s ) en of het mogelijk kan zijn dat er dan een spanningsval kan ontstaan waardoor digitale servo’s gaan resetten ....... zelden heb ik die jongen zo verbaasd zien kijkenvervolgens wil hij dit gaan inbouwen in een 1,7 mtr yak, na wederom een afradend advies heeft hij besloten toch maar andere servo’s in de 1,7 mtr yak te gaan bouwen...... hij heeft nu allemaal digitale 26 kg servo’s klaarliggen........
maar toch is Jeti kut en wil hij een andere zender
Ik denk dat iedereen zo zijn eigen spul / merk zou verdedigen
Hier ook een noorderling (die sinds 2 jaar is afgezakt naar het zuiden) en ik denk daar toch anders over
Sinds dit voorjaar vlieg ik met een DC-16 v2 en kan me niet bedenken wat ik er aan optie bij zou moeten kopen
Het is meer dan compleet, de kwaliteit is fenomenaal en menustructuur vind ik een genot van logica..
Het ligt er maar helemaal aan wat je zelf fijn vind en waar je voorkeur ligt.. ik hou van de degelijke kwaliteit en vind de prachtige aluminium behuizing en knuppels geweldig en geniet daar elke keer van maar dat betekend niet dat ik kunstof behuizing en knuppels slecht vind, mijn graupner MC-19 mankeerde ook nog helemaal niks na 20 jaar gebruik..
Als ik naar de prijzen van de toprange Futaba en graupner kijk dan is jeti wel duurder maar helemaal niet zo veel, ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat je geen dx6i met een DC16 / 24 kan vergelijken
Wat betreft storing heb ik ook zo mn eigen visie.... als een auto de bocht uit vliegt kan dat aan de auto gelegen hebben maar ook aan de bestuurder, het is 9 van de 10 keer een samenloop van factoren en als je steeds wegkijk van de versleten banden dan gaan ze een keer klappen ..... its as simple as that
Simpel voorbeeld: vliegmaatje had veel storing en neerkomende kisten, koopt de jeti dc12 en hoppa weer een kist de grond in, ditmaal een 2 mtr warbird ....... “dat jeti spul ik ook kut zeg” hoor ik vervolgens....... na even goed kijken zie ik allemaal 20kg en 26 kg servos in de ontvanger geprikt en een 2000 ma/h ontvangeracu met een 5 amp bec
Ik vroeg hem hoeveel ampere hij dacht te trekken bij een stuurimpuls met rol richting en hoogteroer (4 servo’s ) en of het mogelijk kan zijn dat er dan een spanningsval kan ontstaan waardoor digitale servo’s gaan resetten ....... zelden heb ik die jongen zo verbaasd zien kijkenvervolgens wil hij dit gaan inbouwen in een 1,7 mtr yak, na wederom een afradend advies heeft hij besloten toch maar andere servo’s in de 1,7 mtr yak te gaan bouwen...... hij heeft nu allemaal digitale 26 kg servo’s klaarliggen........
maar toch is Jeti kut en wil hij een andere zender
Ik denk dat iedereen zo zijn eigen spul / merk zou verdedigen
Ja dat is het ook. Ieder zijn ding. Was alleen verbaasd dat je bij de duurste zender nog voor software upgrades(niet updates) moet betalen. Maar men vind dat klaarblijkelijk geen probleem.
Heb zelf graupner gehad, ook een goede zender maar niet zo courant. Mx12 meende ik?
Overgestapt op spektrum. Dat bevalt vrij goed. Dx8i vrij veel problemen gehad, die toen bij de modelbouwzaak teruggebracht op een gegeven moment en met bijbetaling van mijn kant een dx18qq gekocht. mijn backup was een dx6i(probleemloos) Op duurdere modellen gebruik ik futaba t18sz, daar heb ik persoonlijk nog nooit wat mee gehad.
vanwaar een backup zender ??
vanwaar een backup zender ??