De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Effe terug over het landinggestel.
Dat is maar een paar seconden.
Maak je daar niet te veel zorgen over en steek daar niet teveel tijd en geld en tijd in.

GJ

Ik zet de Curare zo in elkaar, met de accu er in. Ik stuur je een foto per app.
Bij de start gaat het linker wiel bijna helemaal dwars/plat.
Landen gaat goed, maar net voor hij stil staat, valt hij voorover.

Voor de XTra komt er een nieuwe canope van Dhr. Mugen, hier wel bekend.
De oude repareer ik professorisch. Er komen ook schuifjes. Het ding is veel te groot voor magneetjes.
 
Een magneet kan ook niet werken.
Heb je de vorm gezien?
Het ding werkt als een vleugel, word eraf gezogen.
En de Curare, niet teveel tijd aan besteden.
Het is een tussenmodel.
Als je hem echt geweldig vind zou ik een nieuwe kopen bij sunshine modellbau.
200 euro of zo.

GJ
 
Als je hem echt geweldig vind zou ik een nieuwe kopen bij sunshine modellbau.
200 euro of zo.
GJ

Je moet nog behoorlijk wat bouwen aan die Sunshine Modellbau Curare. De romp bijvoorbeeld is helemaal leeg, zit geen spant in. Een bouwbeschrijving zit er niet bij, alleen een gekopieerd a4tje met wat aanwijzingen. Het lijkt mij niet iets voor een beginnende bouwer.

Wil je een goed vliegende en lichte ARF Curare dan is de modster Curare een iets betere keus. Deze heeft ook het kato vleugelprofiel, 16% aan de wortel en 13% aan de tip.

Grt,

Arnoud.
 
Een magneet kan ook niet werken.
Heb je de vorm gezien?
Het ding werkt als een vleugel, word eraf gezogen.
En de Curare, niet teveel tijd aan besteden.
Het is een tussenmodel.
Als je hem echt geweldig vind zou ik een nieuwe kopen bij sunshine modellbau.
200 euro of zo.

GJ

Hij is in de lucht al kapot gegaan. Het is naar verhouding een enorme kap. Er komen zeker schuifjes op, of tijdelijk tape.
De oude kap repareer ik even, totdat de nieuwe er is.
Ik was flink aan het rollen op volle snelheid. Het arme vliegtuig :D. Misschien overstappen op gewapend beton.

De Curare vloog ook zaterdag weer fantastisch, maar ik hoef geen nieuwe. Daarvoor gaat hij veel te langzaam.
Verder staat er nog van alles en het budget is even op.
 
Je moet nog behoorlijk wat bouwen aan die Sunshine Modellbau Curare. De romp bijvoorbeeld is helemaal leeg, zit geen spant in. Een bouwbeschrijving zit er niet bij, alleen een gekopieerd a4tje met wat aanwijzingen. Het lijkt mij niet iets voor een beginnende bouwer.
Wil je een goed vliegende en lichte ARF Curare dan is de modster Curare een iets betere keus. Deze heeft ook het kato vleugelprofiel, 16% aan de wortel en 13% aan de tip.
Grt,
Arnoud.

Met alle respect Arnoud, maar ik wordt geen kunstvlucht vlieger. De hoge kabine´s (voor meskant?) zorgen alleen maar voor meer weerstand
en zijwind-gevoeligheid.
Eind van dit jaar, weet ik wat mijn all-round zomeravond toestel wordt (waarschijnlijk de Venture 60) en welke mijn favoriete speeder is.
Dat zou wel eens de Avionik kunnen zijn.
Tot dat moment, lekker oefenen met de XTra, Curare, Ion Pro, Turn Left, Massimo delta, Willy de Woofer. Genoeg te doen dus en ........
het is erg leuk.
 
Met alle respect Arnoud, maar ik wordt geen kunstvlucht vlieger. De hoge kabine´s (voor meskant?) zorgen alleen maar voor meer weerstand
en zijwind-gevoeligheid.
Eind van dit jaar, weet ik wat mijn all-round zomeravond toestel wordt (waarschijnlijk de Venture 60) en welke mijn favoriete speeder is.
Dat zou wel eens de Avionik kunnen zijn.
Tot dat moment, lekker oefenen met de XTra, Curare, Ion Pro, Turn Left, Massimo delta, Willy de Woofer. Genoeg te doen dus en ........
het is erg leuk.

Uiteraard moet je voor datgene gaan waar je hart ligt.

De reden dat ik op een gegeven moment koos voor kunstvlucht is omdat ik het rondjes vliegen helemaal zat was. Daar zat geen enkele uitdaging meer in.
Figuren echt netjes vliegen en precies op de juiste plek is heel erg lastig. Er zijn er maar weinig op deze wereld die dat echt heel erg goed kunnen. (De top 10 van de huidige F3A)
Speedvliegen heb ik ook kortstondig gedaan met een toenmalige Speed S van Jet en Speedmodels. Gaat best hard, maar dat verveelde ook al snel.
Deze kist heb ik echter nog steeds, misschien toch eens ombouwen naar elektro, dan gaat harder dan met brandstof.

Als je met een Avionik wilt gaan vliegen, ga alvast sparen. Een dergelijk model heeft een heel ander prijskaartje dan waar je nu mee vliegt.

Grt,

Arnoud.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard moet je voor datgene gaan waar je hard ligt.
De reden dat ik op een gegeven moment koos voor kunstvlucht is omdat ik het rondjes vliegen helemaal zat was. Daar zat geen enkele uitdaging meer in.
Figuren echt netjes vliegen en precies op de juiste plek is heel erg lastig. Er zijn er maar weinig op deze wereld die dat echt heel erg goed kunnen. (De top 10 van de huidige F3A)
Speedvliegen heb ik ook kortstondig gedaan met een toenmalige Speed S van Jet en Speedmodels. Gaat best hard, maar dat verveelde ook al snel.
Deze kist heb ik echter nog steeds, misschien toch eens ombouwen naar elektro, dan gaat harder dan met brandstof.
Als je met een Avionik wilt gaan vliegen, ga alvast sparen. Een dergelijk model heeft een heel ander prijskaartje dan waar je nu mee vliegt.
Grt,
Arnoud.


11351_kl.jpg

Sergey Sobakin Avionik F5D D17 (1400mm)
Stock:
rot.gif
available in ca. 4 week

CHF 599.00

Een droom mag wat kosten. Het toestel is al besteld. De aandrijving regelt GJ t.z.t.
De kale kist valt nog mee qua prijs. Ik kreeg hem voor mijn 65e onlangs.
Verder bouwt GJ zeer betaalbare speeders, die niet heel veel langzamer zullen gaan.
 
Die prijs valt mijn heel erg mee.
Ik had deze gevonden : https://www.leomotion.com/pi/Modell...-B18-1940mm.html?kat_aktiv=1166&kat_last=1166

Grt,

Arnoud.

Die is een stuk groter en voor mij ook te duur. GJ heeft dat allemaal uitgezocht en we hebben beiden een Avionik D17 besteld.
Tot 140cm span is een dergelijk toestel nog een beetje betaalbaar.
Hij wordt in je favoriete kleuren gespoten. Boven kawasaki groen met fel geel. Onder geel met zwart geblokt. De romp ook
geel. Bas B. heeft het ontwerp gemaakt en de kleuren mee geadviseerd.
 
Mooie kist Wil. Dat is inderdaad nog best een schappelijke prijs.
Kost behoorlijk wat uren om een model te maken vanuit de mal en zeker om deze ook nog in een custom kleurenpatroon te spuiten.
Bas heeft natuurlijk vanuit zijn beroep een goede kijk op kleurenpatronen. Leuk dat hij ook met je meekijkt.

Voorzichtig aan als je ermee gaat vliegen. Eerst even "voelen", gaat dat goed dan kun je voluit.

Grt,

Arnoud.
 
Bedoel je de BTE venture 60 ??? Dat is toch niet zo’n heel snel ding ?

Vliegt ongeveer net zo snel als een Calmato.
De aerodynamica (vleugelprofiel, plankje als stabilo, landingsgestel met vrij grote wielen, etc) remt de kist.
Iets meer spoed op de prop kan helpen maar je zit al snel aan de snelheidslimiet van het model.
Voor gewoon rondvliegen een prima model natuurlijk.

Echter, met een goede prop en retracts gaat de Curare veel sneller. (180 - 200 kmh zit daar echt wel in)

Grt,

Arnoud.
 
De foto´s gaan over het onderstel van de Curare.
Kunnen jullie adviseren?
Vorige week nog recht gebogen op het veld en nu weer zo krom als een hoepel.
 

Bijlagen

  • 20210207_164309.jpg
    20210207_164309.jpg
    447,3 KB · Weergaven: 154
  • 20210207_164343.jpg
    20210207_164343.jpg
    353,9 KB · Weergaven: 157
  • 20210207_164401.jpg
    20210207_164401.jpg
    329,3 KB · Weergaven: 143
Hoe dik is dat staaldraad Wil ? (Even opmeten met een schuifmaat) Hoe groot zijn de wielen ?
Voor deze Curare moet je eigenlijk 5 mm staaldraad gebruiken.
Wat er nu onder zit is waarschijnlijk pisbakken staal. Als je goed staal gebruikt blijft het normaal wel netjes zitten.

Grt,

Arnoud.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Als je met een Avionik wilt gaan vliegen, ga alvast sparen. Een dergelijk model heeft een heel ander prijskaartje dan waar je nu mee vliegt.

Die Avionik krijg ik nog veel goedkoper dan ie bij Leomotion staat.
En dan zit ie op de prijs waar sommige mensen een schuimpie voor kopen.
En die B18 van 1595 frank is een F5B model en als je he direct in Rusland besteld kost ie ook een stuk minder.
En voor dat geld zitten er ook al servo's in.
Alleen kan een F5B niet langer dan een seconde of 5 volgas en die pylonracers wel.

Volgens mij zit er standaard onder een Curare 4mm staal.

GJ
 
Die Avionik krijg ik nog veel goedkoper dan ie bij Leomotion staat.
En dan zit ie op de prijs waar sommige mensen een schuimpie voor kopen.
En die B18 van 1595 frank is een F5B model en als je he direct in Rusland besteld kost ie ook een stuk minder.
En voor dat geld zitten er ook al servo's in.
Alleen kan een F5B niet langer dan een seconde of 5 volgas en die pylonracers wel.

Volgens mij zit er standaard onder een Curare 4mm staal.

GJ

Er zijn vliegers die 300-400 euro uitgeven voor een schuim-toestel. De meesten hebben meerdere vliegtuigen.
Mijn simpele logica: koop 1 houten kist i.p.v. 2 schuimpjes. Je hebt dan een toestel dat aanzienlijk strakker vliegt
en veel minder zijwindgevoelig is.
De motor, servo's, regelaar kun je meestal hergebruiken en je kunt deze zelf
kiezen. Ik meen te weten dat in schuimpjes geen top set-up zit.

Een paar seconden volgas, is niet echt wat ik onder vliegen versta. Ik wil graag een toestel waar je "normaal"
mee kunt vliegen. Vijf minuten met een snelle jongen lijkt me genoeg.
 
Met name de 6a8s foampjes. Edf'jes in het bijzonder. Doen niet meer onder voor houten toestellen, qua prijs dan..



Maar je hebt een prachtige kist besteld. Wat die kost maakt niet uit. Of die nou 320 of 290 kmh gaat ook niet. Vind hem echt erg mooi.


Zo. Straks eindelijk eens mijn zelf gemaakte ski's uitproberen.


Niels
 
Hoe dik is dat staaldraad Wil ? (Even opmeten met een schuifmaat) Hoe groot zijn de wielen ?
Voor deze Curare moet je eigenlijk 5 mm staaldraad gebruiken.
Wat er nu onder zit is waarschijnlijk pisbakken staal. Als je goed staal gebruikt blijft het normaal wel netjes zitten.
Grt,
Arnoud.

Er zit 4mm verenstaal onder. Er kan een hoekje in gelast worden en opnieuw gebogen.
Deze bandjes zijn10,5cm in doorsnede. Hoever moeten deze voor de vleugel uit steken?
 
Ik zou het middenpunt van de wielen proberen onder de voorlijst te krijgen.
Dan kan ie niet meer koppeltje duikelen.

P.S., krijg net een berichtje dat de Avioniks klaar zijn.
Ze gaan morgen op de post.

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top